۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین انتخابات بارزترین تجلی حضور سیاسی در کشور است
کد خبر: ۴۱۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس ستاد انتخابات استان قزوين:

انتخابات بارزترین تجلی حضور سیاسی در کشور است

طاهرخانی گفت: ثبت نام چهارمين دوره شهر و روستا آغاز شده و تا زمان برگزاري انتخابات قريب ۵۰ روز فرصت باقي است.

انتخابات بارزترین تجلی حضور سیاسی در کشور است
به گزارش صبح قزوین، طاهرخاني رئيس انتخابات استان قزوين گفت: امسال را مقام معظم رهبري سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري كرده اند.
كه مصداق اصلي و فلسفه آن به نام حماسه سياسي برگزاري چهارمين انتخابات شهر و روستا ويازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.
طاهرخانی اظهار کرد: چند روزي است كه فضاي كشور عملاً وارد دوره انتخاباتي شده و در تاريخ 21 فروردين طبق دستور وزير كشور انتخابات چهارمين دوره شهر و روستا عملا ًآغاز شد و مطابق ماده 45 قانون نسبت به صدور آگهي هاي ثبت نام به كليه بخشداري ها و فرمانداري ها صورت گرفته و از26فروردين تا 1 ارديبهشت داوطلبان ثبت نام مي كردند.
وی بیان کرد: آموزش در بحث برگزاري انتخابات يك ركن اصلی محسوب مي شود و اهميت قابل توجه اي دارد به طوري كه از ماه هاي گذشته آن را در دستور كار قرار داده ايم و آموزش ها در مركز پيگيري مي شود افرادي را به عنوان مربيان سياسي و فناوري اطلاعات معرفي كرده ايم و يك آموزش 2روزه براي استان هاي همجوار البرز،زنجان، گيلان با ميزباني قزوين داشته ايم.
وی تاکیدکرد: در وزارت كشور فرمانداران، بخشداران و مديران كل سياسي و فناوري اطلاعات صورت گرفته و بحث هايي كه در اين آموزش بيشتر مورد تاكيد بوده آشنايي با قوانين اجراي انتخابات و بررسي آخرين دستور العمل ها، آيين نامه ها و بررسي آسيب شناسي انتخابات گذشته بوده كه به صورت كارآگاهي در استان برگزار شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود : مهم ترين بحثي كه به عنوان سر فصل آموزشي پيش بيني شده آموزش و آشنايي با قوانين انتخابات ، رايانه اي برگزار شدن انتخابات است که از 25 مرحله برگزاري انتخابات 24 مرحله رايانه اي است و اين به عنوان اصلي مهم در بحث آموزش است.
رئيس انتخابات استان قزوين بیان کرد: استان آمادگي اینکه تمام مراحل به صورت رايانه اي باشد به جزء مرحله اخذ راي كه به صورت دستي است را دارد.
طاهر خاني گفت: تقريبا نزديك به 14 هزار نفر براي برگزاري اين انتخابات به كار گيري می كنيم در بخش هاي مختلف از جمله اعضاي ستاد انتخابات استان ، هئيت هاي اجرايي شهرستان ها، بخش ها، روساي كميته ها، كميته هاي هفت گانه نمايندگان فرمانداران، بخشدار و محافظين صندوق كه اين كار براساس قانون انتخابات در شرح وظايف كميته هاي هفت گانه ستاد انتخابات است در دستوركار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: به كارگيري اعضاي شعب بر عهده اعضاي هئيت ها برطبق اجرايي جدول زمان بندی انجام خواهد شد مقررات تبليغات نامزدها و فعاليت تبليغاتي كانديدايي طبق قانوني كه اعلام شده از تاريخ 16خرداد لغايت 22خردادماه است.
وی اشاره کرد: بعد از اينكه وزير محترم كشور فرمان انتخابات را صدور كردند فرمانداران به عنوان روساي فرمانداري و بخشداران به عنوان رئيس ستاد بخش ها 30نفر از افراد معتمد در هر محل و شهرستان معرفي كرده اند.
از اين تعداد 8 نفر در شهرستان و در بخش ها 7 نفر به عنوان معتمدين انتخاب شده اند كه نسبت به هئيت های اجرايي اقدام لازم را داشته باشند.
وی در انتها افزود: تعامل بسيار خوبي بين ستاد انتخابات و اعضاي هئيت نظارت وجود دارد و اولين ستاد را با حضور بزرگواران تشكيل داديم وكميته هاي مختلف كار خود را آغاز كرده اند.
انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان