۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دادگستری قزوین رتبه برتر مسابقات قرآنی را کسب کرد
کد خبر: ۴۱۵۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاونت فرهنگی دادگستری استان قزوین:

دادگستری قزوین رتبه برتر مسابقات قرآنی را کسب کرد

معاونت فرهنگی دادگستری استان قزوین گفت: مجموعه دادگستری استان قزوین در اجرای طرح مسابقات خانوادگی قرآن، رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

دادگستری قزوین رتبه برتر مسابقات قرآنی را کسب کرد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام یعقوب عبدالهی بیان داشت: قرآن مجید به‌ عنوان کتاب آسمانی و معجزه ‌جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به‌ سر منزل مقصود است.
وی ادامه داد: نقش انکار ناپذیری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی و حتی بین المللی بشر امری جدی و مشخص است چراکه قرآن حاوی کلیات برنامه‌های زندگی بشر است که ‌اگر خوب‌ از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی خود استفاده‌کنیم قطع یقین محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت یعنی هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم کرد و هم به ‌سعادت اخروی که‌ هدف نهایی همه‌ماست خواهیم رسید.
معاونت فرهنگی دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دستگاه قضایی با مشکلات مردم از نزدیک در ارتباط است و به همین دلیل نگاه جامعی به این مسایل دارد، به واقع یکی از بهترین راهکارهای رفع این مشکلات فعالیت درحوزه فرهنگی به خصوص فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: از اولویت های اصلی فعالیت این معاونت می توان به فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ قرآن، نماز و اخلاق اسلامی اشاره کرد.
حجت الاسلام عبدالهی عنوان کرد: در این میان دستگاه قضایی علاوه بر برنامه های فرهنگی که برای کارکنان دارد، برنامه قرآنی را برای خانواده کارکنان نیز در حال اجرا دارد که در قالب مسابقات خانوادگی قرآن هر سه ماه یک بار در مجموعه دادگستری اجرا می شود که در مجموع طی دو سال این برنامه اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در هر دوره حدود ۴۰۰ نفر شرکت می کنند که این دوره ها با عنوان قرآن در خانه برگزار می شود که در دومین مرحله اجرای این طرح، دادگستری استان قزوین رتبه برتر کشور را کسب کرد.
معاونت فرهنگی دادگستری استان قزوین اعلام کرد: اجرای برنامه ها و مسابقات قرآنی تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد چراکه مفاهیم قرآنی زمینه تدبّر و تفکر در مسائل قرآنی است و امیدواریم این مسابقات زمینه­ای باشد تا این تدبّر و تفکر به بطن زندگی فردی و اجتماعی ما وارد شود.
وی یادآورشد: این مسابقات برای توسعه، ترویج و تقویت برنامه های قرآنی دستگاه قضا بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
منبع: دادگستری قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان