۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال نقشه راه مسلمانان است
کد خبر: ۴۱۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین:

رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال نقشه راه مسلمانان است

حجت الاسلام رضوانی بیان کرد: تبلور و اوج قله سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بایستی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باشد.

رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال نقشه راه مسلمانان است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین، ظهر امروز در نشستی تخصصی با خبرنگاران استان با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) اظهارداشت: اوایل انقلاب قرار شد برای این اتفاق نامی انتخاب شود، خدمت امام (ره) رسیده و نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به ایشان نشان دادند و امام (ره)، نام ایران را خط زده و فرمودند: این سپاه پاسداران برای انقلاب اسلامی است و این هم یکی از دوراندیشی های حضرت امام (ره) بود.
وی عنوان کرد: هم زمان با شکل گیری سپاه پاسداران، دشمنان در داخل دست به خرابکاری زده و درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی برآمدند و پس از آن نیز ما 8 سال دفاع مقدس را داشتیم، سپاه نقش گسترده ای را در این زمینه داشته و عملیات های غرورآفرینی را انجام داده که از نظر هیچ کس دور نبوده و مدال افتخاری است که بر جبین سپاه نقش بسته است.
نماینده ولی فقیه در سپاه استان تصریح کرد: اگر تورقی به قرآن کریم بزنیم و آیه شریفه ای در سوره  توبه وجود دارد که در شأن مسجد قبا نازل شده و اشاره دارد به تقوا که اساس و بنیان آن است، شاید به نوعی عظمت و بزرگی سپاه را نشان می دهد.
وی ادامه داد: شاید بشود گفت در بین نهادهای انقلاب اسلامی، سپاه نهادی است که بر تقوا بنا شده و گزینش افراد برای پیوستن به این مجموعه، بر اساس تقواست.
حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه اگر مجموعه ای تقوا داشته و پاک باشد، خداوند نیز آن را دوست دارد، گفت: برادران سپاه با این ویژگی ها دارند تلاش می کنند و از ویژگی های اصلی سپاه، ابتدا تبلور معیارهای دینی است که مهم ترین دغدغه سپاه است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ادامه داد: سپاه از متدین ترین نیروهای انقلاب است و در این بخش امتیاز خوبی دارد و مقام معظم رهبری نیز آن را تأیید می کنند.
وی با اشاره به دیگر ویژگی های سپاه خاطرنشان کرد: ولایی بودن و مردمداری سپاه با وجود شجره طیبه صالحین، یکی دیگر از مدال های افتخار سپاه است.
رضوانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال، آن را نقشه راه مسلمانان و به ویژه سپاه دانست و افزود: ما این بیانات را به عنوان فرمایشی نگاه نمی کنیم، بلکه آن را نقشه راه می دانیم و امسال که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است، بایستی تبلور و اوج قله آن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باشد.
وی با بیان اینکه سپاه خود را سرباز ولی فقیه می داند، اظهارداشت: روشنگری یکی دیگر از کارهای سپاه بوده و از دیگر ویژگی های آن شهادت طلبی و فاصله نداشتن با کسانی است که از ما جلو افتاده اند.
حجت الاسلام رضوانی با اشاره به مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، توضیح داد: این مجموعه با سه مأموریت بزرگ هدایت، نظارت و صیانت، در کنار فرماندهی انجام وظیفه می کند.
وی بخش هدایت را معرفت دهی و تعمیق باورهای دینی تعریف کرد و برنامه های آن را اینطور بازگو کرد: هر پاسدار 10 روز در اختیار بخش هدایتی است و امسال حدود 200 نفر از پاسداران ما از افسران جزء و ارشد در قم دوره آموزش عقیدتی خواهند داشت.
نماینده ولی فقیه در استان مراقبت از پاسداران در تمام حوزه های مدیریتی و آموزشی را از برنامه های بخش نظارتی خواند و بحث صیانت را اینگونه مطرح کرد: صیانت در دل نظارت است و بیشتر روی نشریات و تعیین محتوای آن ها صورت می گیرد.
حجت الاسلام رضوانی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی - سیاسی در سپاه یادآور شد: شهید مطهری دین بزرگی را به این انقلاب دارد و از ایدئولیک هایی است که انقلاب را مهندسی و هندسه آن را پایه گذاری کرد.
وی برنامه های مناسبتی هفته معلم با عنوان «شهید مطهری (ره) الگوی معلمی» را اینگونه نام برد: اولین روز جمعه 6 اردیبهشت با حضور گسترده پاسداران، هادیان و مربیان در نماز جمعه شهرستان ها و مرکز استان همراه است، شنبه 7 اردیبهشت با عنوان «شهید مطهری؛ ولایت فقیه و ولایتمداری» دیدار حجت الاسلام باریک بین امام جمعه قزوین با ائمه جمعه شهرستان ها.
یکشنبه 8 اردیبهشت با عنوان «شهید مطهری؛ سبک شناسی» صبحگاه مشترک را خواهیم داشت و از ساعت 10 در دانشگاه تربیت معلم برنامه هادیان سیاسی، مربیان حلقه، معلمان بسیجی و فرهنگیان و طلاب را با حضور حاج صادقی و بعد ازظهر برنامه دیدار با خانواده شهدای هادیان را داریم.
دوشنبه 9 اردیبهشت با عنوان «شهیدمطهری؛ بیدار اسلامی»، سه شنبه 10 اردیبهشت با عنوان «شهید مطهری؛ الگوی تربیت اسلامی»، چهارشنبه 11 اردیبهشت با عنوان «شهید مطهری؛ سبک زندگی زن مسلمان» که مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) است و بسیج خواهران برنامه های متنوعی را برای خود تعریف کرده اند.
پنج شنبه 12 اردیبهشت با عنوان «شهید مطهری؛ معلم بصیر» برنامه ای برای فرهنگیان داریم و بر نقش معلمی انبیاء، حضرت زهرا(س)، امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهید مطهری که الگوی معلمی نامگذاری شده اند، اشاره خواهد شد.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان