۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مراسم اختتامیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد برگزار شد
کد خبر: ۴۱۴۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مراسم اختتامیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد برگزار شد

مراسم اختتامیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

مراسم اختتامیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مراسم اختتامیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور دکتر رضایی ناظر وزارتی و عضو هیات داوران جشنواره، رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی استان و رؤسای آموزش و پرورش نواحی استان برگزار شد.
در این جشنواره شش فیلم از فیلم های برتر جشنواره برای دانش آموزان حاضر در همایش اختتامیه به نمایش گذاشته شد.
رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نمایش فیلم های چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از دوم تا ششم اسفند ماه سال جاری در مدارس استان انجام شد و بالغ بر ۱۹۷ فیلم علمی و آموزشی یک تا ۸۰ دقیقه ای برای دانش آموزان به نمایش گذاشته شد تا آنها در مورد فیلم ها داوری کنند.
وی اضافه کرد: این فیلم ها در نواحی یک و دو، شهرستان البرز، بویین زهرا، تاکستان، الموت غربی، ضیاء آباد، شال، خرمدشت، و طارم سفلی به نمایش درآمد.
طاهرخانی در ادامه بیان کرد: بر خلاف سال های گذشته که فیلم ها تنها در سالن های نمایش اجرا می شد، در سال جاری امکان نمایش این فیلم ها در مدارس نیز فراهم شده است.
ایشان خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم رشد از نخستین جشنواره های فیلم در ایران است که با هدف گردآوری آخرین تولیدات آموزشی و راه های جدید برای پرورش استعدادها و مهارت های کودکان و نوجوانان کار خود آغاز نموده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: پرورش خلاقیت دانش آموزان یکی از اهداف اساسی برگزاری جشنواره فیلم رشد می باشد، از طریق کتاب های درسی به تنهایی نمی‌توان مطالب و پیام های آموزشی را به دانش آموزان منتقل کرد، فیلم یکی از شیوه های آموزشی غیر مستقیم است که می توان توسط آن نکات آموزشی لازم را به کودکان و نوجوانان انتقال داد.
گفتنی است یکهزار و ۲۰۰ فیلم به چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد کشور از ایران و ۴۰ کشور خارجی ارسال شده است که از این تعداد ۹۸۰ فیلم ایرانی و ۲۲۰ فیلم نیز از ۴۰ کشور خارجی ارسال شده است.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان