۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین عربستان انباردار نفت آمریکاست/ کاهش قیمت نفت، بازی هماهنگ عربستان و سلطه‌گران غربی
کد خبر: ۴۱۳۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

عربستان انباردار نفت آمریکاست/ کاهش قیمت نفت، بازی هماهنگ عربستان و سلطه‌گران غربی

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پادشاه عربستان جایگاهی برای غربی‌ها ندارد و تنها انباردار انبار نفت آن‌ها در منطقه است، گفت: کاهش قیمت نفت بازی هماهنگ عربستان و سلطه‌گران غربی برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

عربستان انباردار نفت آمریکاست/ کاهش قیمت نفت، بازی هماهنگ عربستان و سلطه‌گران غربی

علی کوچک‌خانی، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه امام حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، بررسی مسائل عربستان و تأثیرات آن بر منطقه خاورمیانه و جهان را مستلزم توجه به چند نکته دانست و عنوان کرد: بررسی اتفاقات اخیر در عربستان، جایگاه این کشور در داخل کشور و همچنین در منطقه، نقش آن در جهان اسلام و چگونگی ارتباطش با ایران از نکات مهم و قابل توجهی است که باید به صورت دقیق به آن‌ها پرداخته شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عربستان تحت حکومت نظامی پادشاهی است، افزود: پیش‌بینی می شد با مرگ پادشاه عربستان و انتقال قدرت به ولیعهد بعدی، ناامنی‌هایی در این کشور رخ دهد که با سیاست‌های از پیش تعیین شده از این رخداد جلوگیری شد.

کاهش قیمت نفت می تواند سیاستی برای جلوگیری از تبعات مرگ پادشاه عربستان باشد

این کارشناس به بررسی چند نظریه در خصوص افت قیمت نفت پرداخت و گفت: طبق بررسی برخی مراکز، پادشاه عربستان یک ماه پیش از اعلام رسمی، از دنیا رفته و کاهش قیمت نفت ترفندی از سوی سیاست‌گذاران برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت نفت با اعلام رسمی مرگ پادشاه عربستان بوده است، چراکه مرگ ملک عبدلله به طور طبیعی ۱۰ دلار قیمت نفت را افزایش می‌داده است.

کوچک‌خانی در ادامه، افزود: پیش‌بینی افزایش قیمت نفت با مرگ پادشاه عربستان سبب شد تا پیش از اعلام رسمی مرگ ملک عبدلله برای جلوگیری از تأثیرات سیاسی این افزایش در عربستان و کشورهای همسایه، سیاستگذاران قیمت نفت را در بازارهای جهانی کاهش دهند تا از تأثیرات ناخواسته افزایش قیمت، جلوگیری شود.

وی بالارفتن قیمت نفت در آغاز جریان بیداری اسلامی را نیز در راستای حمایت از منافع غربی‌ها دانست و بیان کرد: افزایش قیمت نفت در ۲ سال پیش نیز در جهت حمایت از مخالفین جریان بیداری اسلامی در عربستان شکل گرفت تا با این افزایش، پول بیشتری از طریق عربستان به ارتش مصر برای مقابله با جریان بیداری اسلامی تزریق شود.

این استاد با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نفت با سیاست‌های آمریکا و اروپایی‌ها در یک راستا قرار داد، تصریح کرد: پادشاه عربستان اعتبار و ارزشی برای غربی‌ها ندارد و تنها انباردار انبار نفت آن‌ها در منطقه است.

کوچک‌خانی، در ادامه عنوان کرد: دستگیری شیخ علی سلمان و سرکوب یمنی‌ها در راستای کاهش قیمت نفت صورت گرفته است تا از تبعات مرگ ملک عبدلله در بازار جهانی نفت جلوگیری شود.

منعکس نکردن روند زندگی مردم عربستان، توطئه رسانه‌ای غرب است

وی ضمن اشاره به نظام عربستان به عنوان یک حکومت بدوی قبیله‌ای، غیر دموکراتیک، متعصب و خشن، گفت: رسانه‌های غربی از حکومت عربستان به عنوان یک نظام موروثی حمایت می کنند و با سیاست و به شکلی پررنگ به صحبت‌های مضحک محمد ابن عبدالعزیز محصص آل سعود در رابطه با به حکومت رسیدن تمام پسران و سپس نوه‌هایش می پردازند.

این مدرس در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های غربی هیچگونه صحبت یا تصویری را از زندگی عموم مردمِ عربستان انعکاس نمی دهند، اظهار کرد: منتشر نشدن تصویری از شادی‌ها، غم‌ها، دردها و مسائل مرتبط با زندگی روزمزه و خواسته‌های عموم مردم عربستان و تنها پرداختن به تعداد همسران و فرزندان خاندان آل سعود از توطئه‌ رسانه‌ای غربی‌ها است.

کوچک‌خانی، عربستان را یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان خواند و تشریح کرد: کشور عربستان با ۲ میلیون کیلومتر مساحت و ۲۸ میلیون جمعیت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می شود.

وی افزود: صادرات سالیانه ۱۰ و نیم میلیون بشکه نفت، مسافرت ۴ میلیون حجاج درسال و بهره‌گیری از سواحل توریستی خلیج فارس و دریای سرخ در جهت کسب درآمد توانسته عربستان را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کند و همچنین منبع مالی مناسبی برای سیاستگذاری‌های کشورهای غربی باشد.

عربستان را دستانی فرا عربستانی اداره می کنند

کارشناس علوم سیاسی با تاکید بر اینکه عربستان را دستانی فرا عربستانی اداره می کند گفت: پادشاه بی کفایت عربستان مُرد و جایگزینی بی کفایت‌تر بر جای او نشست اما مسئله اصلی این است عربستان را دستانی خارج از عربستان اداره می کند.

کوچک‌خانی بیان کرد: برای پی بردن به خط فکری جاری در عربستان باید به درستی سفیر انگلیس و کشورهای غربی را در این کشور شناخت و به بررسی ویژگی‌های فکری، رفتاری و شخصیتی این افراد پی برد چراکه به روشنی مشخص است اداره امور عربستان در دست این افراد است و پادشاهان این کشور تنها دستاویزان سیاستمداران غربی برای تحقق اهداف و منافع کشورهای مستکبر جهان هستند.

وی با بیان اینکه عربستان در سه بازار جهانی جایگاهی منحصر به فرد را داراست، عنوان کرد: عربستان در تولید و صادرات محصولاتی همچون اسلحه، طلای زینتی و نفت، بازار جهانی محنصر به فردی در میان کشورهای جهان دارد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر صادرات نفت و طلا، بازار اسلحه یکی از پرسودترین تجارت‌های موجود در راستای تامین منافع اروپا و آمریکاست در عربستان است.

سیاست‌های حاکم بر عربستان همسو با تامین خواسته‌های غربی‌هاست

کوچک‌خانی با اشاره به اینکه همچنان سیاست‌های حاکم بر عربستان همسو با تامین خواسته‌های غربی‌ها در منطقه خواهد بود، گفت: گردانندگان اصلی نظام عربستان اجازه نمی دهند که مرگ پادشاه عربستان منافع آن‌ها در منطقه به خطر اندازد و سیاست‌های حاکم بر عربستان همچنان در راستای تحقق اهداف آمریکا و اروپا خواهد بود.

وی با این پیش بینی که قیمت نفت افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: چنانچه مرگ ملک عبدلله آثار و تبعات سیاسی را در عربستان رقم نزد قیمت نفت روند صعودی را در بازار جهانی طی خواهد کرد.

مدرس دانشگاه امام حسین (ع) در پاسخ به خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص این نظریه که برخی عقیده دارند ایران نیز باید با کاهش سفر حجاج، عربستان را تحت فشار قرار دهد، گفت: منزوی کردن ایران یکی از سیاست‌های منطقه‌ای عربستان است و طبق فرمایش حضرت آقا کنگره حج فرصتی بزرگ برای تثبیت نقش ایران در جهان اسلام و دنیا است.

کوچک‌خانی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس سه پایه سلطه در منطقه داشته‌اند، تشریح کرد: شاه ایران به عنوان یکی از پایه‌های نابوده شده سلطه‌گری آمریگا و انگلیس در منطقه بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت و تحمیل جنگ ۸ ساله بر علیه ایران درصدد بودن تا این پایه مهم را دوباره احیا کنند اما خوشبختانه نتواستند به این هدف خود برسند.

عربستان یکی از قدرتمندترین پایه‌های سلطه‌گری آمریکا و انگلیس در منطقه است

وی با استناد به فرمایش حضرت آقا مبنی بر اینکه "اسرائیل دیگر نماد قدرت غرب در منطقه نیست"، بیان کرد: با کاهش قدرت اسرائیل، در حال حاضر عربستان به عنوان قدرتمندترین پایه سلطه‌گری آمریکا و انگلیس در منطقه محسوب می شود.

این کارشناس کاهش قیمت نفت را عاملی برای تحت فشار قرار دادن ایران نیز دانست و گفت: کاهش قیمت نفت بازی هماهنگ عربستان و سلطه‌گران غربی برای تحت فشار قرار دادن ایران است که قبلا نیز این نقشه را برای فروپاشی شوری سابق اجرایی کرده و مؤثر نیز واقع شده بود اما کاهش قیمت نفت بر ایران که در حالت عالی نهایتا ۱ میلیون بشکه نفت صادر می کند، تأثیر مخربی نخواهد داشت.

کوچک‌خانی به بیان نظریه دیگری در خصوص کاهش قیمت نفت در حوزه نفتی پرداخت و تاکید کرد: به تازگی آمریکا به تکنولوژی جدیدی با عنوان اویل شیلد (نفت ماسه‌ای) دست یافته است که می تواند از شن‌های کف اقیانوس نفت تولید کند.

وی در ادامه افزود: هزینه تبدیل شن‌های کف اقیانوس به نفت، بشکه‌ای ۴۰ الی ۵۰ دلار است و ممکن است عربستان با کاهش قیمت نفت بخواهد به شکل غیر مستقیم آمریکا را از این اقدام منصرف کند.

این مدرس با بیان اینکه تحریم‌ها ملت را پویا، مقاوم و اقتصاد را شکوفا می کند، عنوان کرد: تجارت سالیانه ایران ۴۰۰ میلیارد دلار است که از این میزان ۱۰۰ میلیارد دلار آن به صادرات نفتی تعلق دارد و ۳۰۰ میلیارد آن در حوزه‌های دیگر است که نشان دهنده ظرفیت بالای ایران در عرصه‌های پتروشیمی، کشاورزی، خدمات فنی، مهندسی، پزشکی و غیره است که به راحتی می تواند جایگزین صادرات نفتی شود.

مدیران به پول آسان نفت عادت کرده بودند

کوچک‌خانی با بیان اینکه نفت ثروتی است که می تواند در شکوفایی اقتصاد نقش مهمی داشته باشد، بیان کرد: متاسفانه مدیران به پول آسان نفت عادت کرده بودند و امکان نداشت که از این قضیه فاصله بگیرند اما کاهش قیمت نفت می تواند فرصت مناسبی باشد تا از استفاده پول نفت در مصارف روزانه مملکت خودداری کرده و بتوانیم از صادرات نفت در جهت ارتقا سطح صنعت و تولید مملکت استفاده کنیم.

وی خطاب به تمامی دولت‌های تشکیل شده در کشور، گفت: متاسفانه تاکنون تمام دولت‌های روی کار آمده در ایران واردکننده مواد مصرفی بوده‌اند و سرمایه ملی در جهت تامین نیازهای اولیه مردم مثل قند، شکر و غیره استفاده می‌شده است درصورتی که بیشتر این محصولات در داخل ایران نیز به راحتی قابل تولید است.

مدرس دانشگاه امام حسین (ع) عربستان را مخرب‌ترین کشور در منطقه خواند و تصریح کرد: به وضوح مشخص است که پادشاهان عربستان نقش بدیلی از اسرائیل، آمریکا و دشمنان اسلام را در منطقه و جهان بازی می‌کند.

پول نفت عربستان عاملی مخرب بر علیه مسلمان جهان

کوچک‌خانی نقش عربستان را در تخریب چهره اسلام و شکست کشورهای مسلمان بسیار مؤثر دانست و اعلام کرد: حمایت عربستان از مستکبران جهان سبب شد تا بحرین به پیروزی نرسد، انقلاب مصر منحرف شود، لیبی گرفتار جنگ داخلی شود، قانون اساسی تونس لاییک نوشته شود، مردم عراق کشته شوند و شاخه انحرافی اسلامی-سیاسی به نام داعش در منطقه شکل بگیرد.

وی، نقش حمایتی عربستان از سران استکبار در تحمیل جنگ ۸ ساله و عدم پیروزی مردم فلسطین را در مقابل اسرائیل بسیار مهم خواند و گفت: پادشاهان عربستان تاکنون با پول نفت کشورشان اقدامات مخربی را بر علیه مسلمانان و ملت عربستان انجام داده است.

کارشناس علوم سیاسی در خاتمه سخنانش ابراز کرد: امیدواریم که همکاری و هماهنگی مسئولین کشورهای مسلمان موجب شود تا عربستان به عنوان یک عنصر نامطلوب در منطقه کنترل تا تأثیر اقدامات خائنانه این کشور خنثی و به مرزهای داخلی خود بازگردد.

انتهای پیام/۹۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان