۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تک نرخی شدن نرخ ارز در سال آتی در صورت وجود شرایط مناسب
کد خبر: ۴۱۲۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر اقتصاد:

تک نرخی شدن نرخ ارز در سال آتی در صورت وجود شرایط مناسب

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای تک نرخی کردن ارز در سال ۹۴ در صورت مناسب بودن شرایط اقتصادی کشور خبر داد و گفت: ارز در زمان مناسب تک نرخی می شود.

تک نرخی شدن نرخ ارز در سال آتی در صورت وجود شرایط مناسب
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، علی طیب نیا در پاسخ به پرسشی در خصوص اجرای برنامه تک نرخی ارز در سال ۹۴، اظهار داشت: باید بررسی شود که زمان مناسب برای تک نرخی کردن ارز چه زمانی است و سپس اقدامات لازم را در خصوص اجرای این طرح انجام داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: شرایط تک نرخی کردن ارز باید در اقتصاد کشور فراهم شود تا بتوان این برنامه را اجرایی کرد.
طیب نیا پیش از این گفته بود: دولت خود را متعهد می داند سیاست یکسان سازی نرخ ارز را همگام با کنترل تورم در یک فرآیند تدریجی اجرا کند.
تک نرخی و یکسان سازی نرخ ارز از جمله اقداماتی است که بعد از ایجاد آرامش نسبی در بازار پول و ارز کشور، قابل اجرا خواهد بود.
البته ناگفته نماند که هرچند دولت یازدهم رویکرد خود برای بازار ارز را تک نرخی کردن اعلام کرده اما همواره به این نکته نیز تاکید کرده که یکسان سازی نرخ ارز طبق برنامه دولت به یکباره انجام نخواهد شد؛ بلکه یکسان سازی به تدریج توسط دولت اجرایی می شود.
همچنین مقامات بانک مرکزی نیز اعلام کرده بودند که اجرای این برنامه تدریجی خواهد بود و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در این باره گفته بود که موضوع اصلی در این زمینه ایجاد ثبات اقتصادی است زیرا دولت به دنبال آن است که بتواند تولید و اشتغال را در کشور پشتیبانی کند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان