۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تصویب پروژه قطار شهری بین قزوین و محمدیه/ از مجموعه شهرداری محمدیه برای تجهیز شهرک مهرگان حمایت می‌کنیم
کد خبر: ۴۱۲۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر راه و شهرسازی با حضور در قزوین تاکید کرد

تصویب پروژه قطار شهری بین قزوین و محمدیه/ از مجموعه شهرداری محمدیه برای تجهیز شهرک مهرگان حمایت می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با حضور در قزوین با بیان اینکه پروژه قطار شهری بین قزوین و محمدیه را تصویب می‌شود گفت: در وزارت راه و شهرسازی قطعا از مجموعه شهرداری حمایت لازم را خواهیم داشت تا شهرداری محمدیه بتواند شهری آباد را ایجاد کند.

تصویب پروژه قطار شهری بین قزوین و محمدیه/ از مجموعه شهرداری محمدیه برای تجهیز شهرک مهرگان حمایت می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عباس آخوندی، وزیر راه و مسکن و شهرسازی ظهر امروز( شنبه) در مراسم افتتاح ده هزار مسکن مهر شهرک مهرگان استان قزوین با بیان اینکه ریشه تاریخی قزوین به دانش و علم و سازندگی می‌رسد اظهار کرد: قرار گرفتن استان قزوین در نزدیکی تهران با وجود شهرهای صنعتی و بودن در مسیر تهران و شمال غرب کشور نیازمند توجه ویژه می‌باشد.
وی در ادامه افزود: باید در آمایش سرزمین و طرح جامعه حمل و نقل توجه ویژه ای به قزوین داشته باشیم و این استان به عنوان یک جایگاه امنیت ملی برای ایران و پایتخت عمل می‌کند، به طور قطع باید به ساماندهی مسئله استراتژیک و خدمت به مردم توجه شود.
وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم ادامه داد: با شرایطی که استان قزوین در کشور دارد جزء برنامه‌های این وزارتخانه ارتقاء وضعیت وضعیت کیفیت زندگی در قزوین و ارتقای سیستم حمل و نقل بوده است، به طور یقین مردم و مدیران شهری در کنار یگدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.
download (2) تمام کانون توجه ما در این سفر خدمات زیربنایی در این مجموعه شهری است وی اذعان کرد: در مجموعه شهری مهرگان همواره این تفکر وجود داشته است که این مجموعه بزرگ در کنار خانه‌های مسکونی خدمات زیربنایی و روبنایی و کیفیت زندگی ساکنین و حمل ونقل مورد توجه بیشتری قرار بگیرد؛ در این شرایط در کنار شهر محمدیه، ناحیه شهری مهرگان با جمعیت ۱۴۰ هزار نفری که در آینده با آن روبرو خواهد بود این شهرک یک رشد سریع و مهم را می‌طلبد.
آخوندی با بیان اینکه امنیت اولین خدمت برای مردم شهرک مهرگان است ابراز کرد: ایجاد فضای بهداشت، آب و برق، گاز و سایر خدمات در این شرایط از اولویت اقدامات مسئولین باید باشد، همچنین تمام کانون توجه ما در این سفر خدمات زیربنایی در این مجموعه شهری است.
وی تصریح کرد: در این حجم عظیم ساخت و ساز که در ناحیه شهری مهرگان صورت گرفته است، همه پیمانکاران در یک سطح خدمات رسانی قرار ندارند و برای رفع مشکلات مهرگان گروهی را با مدیریت مسئولین مهرگان برای پیگیری مشکلات پیمانکاران هماهنگ خواهم کرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه در اکثر پروژه ها مسئله وجود آسانسور در ساختمانها مطرح شده است خاطرنشان کرد: هدف ما در این سفر به نتیجه رساندن حل این معضل می‌باشد؛ اما مردم باید توجه داشته باشند که این پروزه ها دولتی نیستند که دولت باید هزینه‌های آنها را پرداخت کند.
akhoundi وی در ادامه یادآور شد: ما از طریق آورده های متقاضیان و تسهیلات بانکی سعی داریم مشکلات امکانات لازم در مهرگان را حل کنیم، البته دو تعاونی مشکلات خاصی دارند که در حال رسیدگی آنها هستیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسئله شهر بسیار مهمتر از شرایط دیگر است عنوان کرد: یک شهر ۱۴۰ هزار نفری امکانات رفاهی و علمی و بهداشتی زیادی را می طلبد، در حال حاضر ۱۸ مدرسه را شروع کرده اند اما ما به مدارس بیشتری در این فضا نیازمندیم، زیرا ارقام رشد این شهر با شهرهای دیگر متفاوت است.
وی افزود: ناحیه شهری مهرگان سال گذشته ۱۴ هزار جمعیت و امسال ۴۰ هزار جمعیت دارد و این یک رشد طبیعی مانند شهرهای دیگر نیست، این رشد شتابان نیازمند یک فکر اساسی در حوزه های مختلف خدمات رسانی است.
آخوندی ادامه داد: با توجه به اینکه شهروندان مختلفی با فرهنگ‌های متفاوتی از نقاط مختلف در این شهرک ساکن می‌شوند بحث هویت فرهنگی در این منطقه بسیار مهم است، لذا ساخت مساجد و توسعه آنها می‌تواند به عنوان یک نماد فرهنگی و تجمع مردم دیندار موثر باشد.
یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن مهر در کل کشور در حال ساخت است وی تاکید کرد: در وزارت راه و شهرسازی قطعا از شهردار و مجموعه شهرداری حمایت لازم را خواهیم داشت تا شهرداری محمدیه بتواند شهری آباد را ایجاد کند.
این مسئول با تاکید بر اینکه در ساخت پارک ۲۲ هکتاری شهرک مهرگان حمایت لازم از سوی وزارت شهرسازی صورت می‌گیرد اذعان کرد: در کنار بحث مسکن سازی به فکر توسعه خدمات شهری در این حوزه هستیم، همچنین بحث نردبانهای بلند مرتبه برای سازمان آتش نشانی این منطقه را پیگیری خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه شهری مهرگان نقش خوابگاهی را پیدا کرده است و محل کار ساکنین این منطقه بیرون از شهرک است، باید شرایطی را ایجاد کرد تا امکان اشتغال در این حوزه فراهم شود؛ البته در آینده ای نزدیک به فکر ایجاد یک شهر پایدار هستیم اما در کوتاه مدت رسیدگی به موضوعات خدماتی مهم تر می‌باشد.
وزیر راه و شهرسازی موضوع ایجاد ارتباط حمل و نقلی بین محمدیه و مهرگان را مهم دانست و گفت: پل دوم محمدیه که عامل ارتباطی با مهرگان است باید هر چه زوتر پیگیری شود و همچنین اتصالات مستمری بین محمدیه و مهرگان داشته باشیم.
وی ابراز کرد: در سفر قبلی که به استان قزوین داشتم دو خطه بودن خط راه آهن قزوین به تهران مصوب شده بود که به پیمانکار این طرح که مشغول به کار است، این مسئله را یادآوری می کنیم که تمام مراکز جمعیتی که در این مسیر قرار دارند امکان پوشش برای آنها را فراهم کند.
آخوندی خاطرنشان کرد: به مدیرعامل شرکت راه آهن کشور این دستور داده شده است که یک ایستگاه مناسب در شهر محمدیه ایجاد کند، همچنین سیستم اتوبوسی بین محمدیه و مهرگان باید تقویت شود که در همین سفر دستور تجهیز آن داده خواهد شد.
akhoundi.</br>jpg4 وی یادآور شد: با جلسه ای که با مدیران استان قزوین برگزار شد از مدیرکل پایانه های قزوین خواسته ام که سیستم پایانه حمل و نقل مهرگان را طراحی کند تا این شهرک ارتباط مستقیم را با پیرامون خود داشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه بحث خدمات عمومی در شهرک مهرگان از اولویت های کاری ماست عنوان کرد: در جایگاه خدمات عمومی بحث درمانگاه و مدارس و مسجد و سایر خدمات شهری را در برنامه خود داریم، اما با توجه به موقعیت شهری خدمات برتر چون بیمارستان نیز جزء برنامه های ماست که انتظارمان این است سازمان شهرسازی در این راستا کمک رسان باشد.
وی اذعان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن مهر در کل کشور در حال ساخت است و این واحدها را به صورت اقساطی هم به فروش می‌رسانیم، برای ایجاد امکانات لازم ۲۸۰ مدرسه شروع به ساخت شده و سال آینده این مقدار افزایش می‌یابد، ۳۰۰ مسجد و ۵۸ کلانتری افتتاح شده است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: بهینه سازی بافته های فرسوده و تاریخی کشور از برنامه های اصلی دولت است که در طرحی تصویب شده که بانک ها تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهند، البته مدتی برای هماهنگ شدن سیستم بانکی با این طرح زمان لازم است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان