۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین هشدار رئیس پلیس فتا استان قزوین به کنکوری ها
کد خبر: ۴۰۸۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مختاری نسب تاکید کرد

هشدار رئیس پلیس فتا استان قزوین به کنکوری ها

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: کنکوری ها مواظب صفحات جعلی پرداخت آنلاین و تبلیغات کذب در فضای مجازی باشند.

هشدار رئیس پلیس فتا استان قزوین به کنکوری ها
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سرهنگ مهدی مختاری نسب اظهار داشت: ثبت نام کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه های مختلف از جمله مناسبت ها و ایامی است که زمینه را برای انجام فعالیت های سودجویانه مجرمان اینترنتی فراهم می آورد و با توجه به آغاز ثبت نام برای کنکور سراسری پیش بینی می شود.
در این ایام طراحی صفحات جعلی (فیشینگ) پرداخت آنلاین، انتشار مطالب و تبلیغات کذب در فضای مجازی افزایش داشته باشد.
وی اضافه کرد: والدین در این زمان که با استرس فرزندان همراه خواهد بود، نقش بسیار مهمی بر عهده دارند که باید همراه فرزندان خود بسبت به ثبت نام و تهیه جزوات مناسب دقت لازم را داشته باشند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین طراحی صفحات پرداخت جعلی را یکی از مهمترین شگردهای سرقت اطلاعات دانست و گفت: فیشینگ صفحه ای جعلی است که افراد سودجو برای سرقت بردن اطلاعات خصوصی از قبیل اطلاعات بانکی، نام کاربری و .
.
.
طراحی می کنند و در ادامه اقدام به برداشت وجه از حساب های کلربران قربانیان می کنند.
سرهنگ مختاری نسب ادامه داد: صفحات ثبت نام در کنکور و پرداخت وجوه مورد نیاز از جمله مواردی هستند که این روزها بازدیدکنندگان بسیاری دارند و همین بازدید بالا زمینه را برای فعالیت مجرمانه فراهم می آورند تا کلاهبرداران از کم توجهی و کم دقتی قربانیان نهایت استفاده را کرده و اطلاعات آن ها را به سرقت ببرند.
وی در خصوص راه های شناسایی صفحات جعلی موسوم به فیشینگ گفت: توجه به آدرس سایت ها که در آدرس بار نوشته می شود یکی از نکات مهم و کلیدی برای جلوگیری از سوء استفاده فیشرها است که کاربران عزیز باید دقت داشته باشند در شگرد فیشینگ، فیشرها سعی می کنند صفحاتی کاملا شبیه به صفحه اصلی ایجاد کنند و آدرس این صفحات تفاوت بسیار جزئی با آدرس سایت اصلی دارند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین با اشاره به پروتکل ssl به کنکوری ها و کلیه کاربران اینترنت توصیه کرد: تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از ارتباط امن http استفاده می کنند.
پس نباید از این نکته غافل شد هرچند نشانه امنیت کامل به صورت ۱۰۰ درصد نیست.
وی به پیغام ها و تبلیغاتی با عنوان " قبولی تضمینی" اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو با انتشار مطالب جذاب و اغوا کننده سعی بر جلب توجه داوطلبان کنکور داشته و با برپایی سایت های مختلف و با عناوین جذاب از جمله قبولی تضمینی، فروش سوالات کنکور، فروش جزوات برتر و .
.
.
اقدام به دریافت وجوهی با مبالغ بالا کرده و کنکوری های عزیز را مورد سوء استفاده قرار می دهند.
وی در پایان از مردم درخواست کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک موارد را از طریق سایت www.
cyberpolice.
ir به پلیس فتا گزارش کنند.
انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان