۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین احساس خطر تحلیل‌گران غربی از سپاه قدس و آیت الله مصباح!
کد خبر: ۴۰۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اعتراف بنیاد حمایت از دموکراسی در امریکا (F.D.D)؛

احساس خطر تحلیل‌گران غربی از سپاه قدس و آیت الله مصباح!

بنیاد دفاع از دموکراسی اندیشکده‌ای نومحافظه‌کار است که در واشنگتن دی‌سی قرار دارد و پس از حوادث ۱۱ سپتامبر و با هدف توسعه مبارزه‌ای سلطه جویانه علیه تروریسم و کمک به دفاع از کشورهای دموکراتیک علیه تهدیدهای آشکار "رادیکالیسم اسلامی"، تاسیس شده است.

احساس خطر تحلیل‌گران غربی از سپاه قدس و آیت الله مصباح!

صبح قزوین: رصد گرانی که اخبار حوزه بین الملل را رصد و آنالیز می‌کنند، با خبری روبرو شدند که از جنس اعتراف های بنیادها و نهادهای سیاسی و فکری وابسته به نظام کاپیتالیستی و امپریالیستی آمریکاست.

اعتراف هایی که این روزها از شورای ملی اطلاعات آمریکا که شورای بالا دستی 16 نهاد اطلاعاتی آمریکاست و نیز بنیاد دفاع از دموکراسی منتشر می‌شود نشان از سطح تأثیر و عمق استراتژیک نظام اسلامی و متفکران و ژنرالهای نظامی توانمند آن در عرصه جهانی است.

عضو ارشد بنیاد حمایت از دموکراسی در نشست تخصصی این اندیشکده درباره چگونگی انتخابات در کشورهای مسلمان، با حمله شدید به روحانیت در ایران، آیت الله مصباح یزدی را به عنوان یکی از افراد شاخص در مبارزه با دموکراسی غربی معرفی می کند، وي همچنين چندي پيش صراحتا به سازمان هاي آمريكايي دستور مي دهد ترور فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده قدس سپاه پاسداران را در دستور كار خود قرار دهند.

در نشست تخصصی اندیشکده دفاع از دموکراسی، "رئول مارک گرشت" عضو ارشد این اندیشکده در نشست تخصصی انتخابات در کشورهای اسلامی، با دسته بندی کردن کشورهای اسلامی، ایران را در زمره کشورهایی قرار می دهد که مدل دموکراسی آمریکایی در این کشور وجود ندارد و ارزش های غربی توسط روحانیون و در رأس آنها جمله آیت الله مصباح یزدی از بین رفته است.

وی در ادامه نظرات خود می گوید، مصباح یزدی یکی از روحانیون خاص و استثنا در ایران است و قاتل دموکراسی و ارزش های آمریکایی در این کشور محسوب می شود.

 گرشت همچنین مدعی می شود: روحانیون و اکثریت انقلابیون سرسخت در ایران به دلیل پافشاری بر روی حکومت تئوکراسی و خداگرائی و مردم سالاری دینی عملا از مسیر دموکراسی غربی منحرف شده اند.

تحلیل تهاجم این بنیاد آمریکائی به دو عنصر کلیدی نظام اسلامی یعنی علامه مصباح و حاج قاسم سلیمانی چندان سخت نیست، ولی بسیار کلیدی و راهگشاست.

در ادامه که به تشریح اهداف و برنامه های بنیاد دفاع از دموکراسی بپردازیم آشکار خواهد شد که مشخصه مشترک استاد مصباح یزدی و سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از نظر آنها چیست؟

استاد مصباح نمونه ای از علمایی است که عقبه تئوریک و تئوریسین توانمند مفاهیم و آموزه های مترقی و متعالی نظام اسلامی در حوزه های سلبی و ایجابی، ثبوتی و اثباتی را به عهده دارند و در برابر هجوم اندیشه های لیبرالیستی، سکولاریستی، پلورالیستی و انبوه ایسم های وارداتی با منطق سازی مستدل، دست دانشگاهیان و حوزویان را پر کرده است.
حاج قاسم سلیمانی نیز جلوه برتر اندیشه نظامی و دیدگاه جهادی نظام اسلامی را در منطقه به منصه ظهور رسانده است.

در واقع این دو بزرگوار به مثابه دو بازوی فکری و عملیاتی ولی امر مسلمین در ارتقای برند و جایگاه فکری و ژئوپلتیک نظام اسلامی نقش آفرینی نموده اند.
جمع فرهمندی، اندیشه‌ورزی و تئوری‌پردازی استاد مصباح یزدی و جسارت، غیرت، شجاعت و تدبیر فرمانده سپاه قدس علت عصبانیت تحلیلگران غربی است.

فرمانده فکری جبهه فرهنگی و فکری انقلاب اسلامی و فرمانده نظامی جبهه مقاومت در هم افزایی غیر مستقیم ولی بسیار هماهنگ، اثبات گر حقانیت منطق ولائی رهبر انقلاب در دنیای امروز هستند.

بنیاد دفاع از دموکراسی FDD کجاست؟

بنیاد دفاع از دموکراسی به ظاهر یک بنیاد غیر دولتی است که مدت کوتاهی پس از حادثه حملات 11 سپتامبر به وجود آمد و اهدافش را القا "پلورالیسم(تکثرگرایی)"، دفاع از "ارزشهای دموکراتیک غربی" و به چالش کشیدن "ایدئولوژیهایی که دموکراسی را تهدید می کند" اعلام کرده است.

به وجود آورندگان این بنیاد به طور خاص ادعا می کند که هدفشان "ایدئولوژی های تروریستی" و "ایدئولوژیهای مسلح اسلامی" (که می خواهند جوامع "دموکراتیک" را "براندازی" کنند) است.

بنیاد دفاع از دموکراسی اندیشکده‌ای نومحافظه‌کار است که در واشنگتن دی‌سی قرار دارد و پس از حوادث 11 سپتامبر و با هدف توسعه مبارزه‌ای سلطه جویانه علیه تروریسم و کمک به دفاع از کشورهای دموکراتیک علیه تهدیدهای آشکار "رادیکالیسم اسلامی"، تاسیس شده است.

 این بنیاد ادعا می کند "یک بنیاد فراحزبی است که منحصرا به توسعه پلورالیسم، دفاع از ارزش‌های دموکراتیک و مبارزه با ایدئولوژی‌هایی که دموکراسی را تهدید می کنند، می پردازد این موسسه مدعی است: "

جنگی جهانی در حال لرزاندن [پایه های] جوامع دموکراتیک است.
در حالی که ارتش با سلاح‌ها می جنگد، بنیاد دفاع دموکراسی با ایده‌ها و فکرها جنگ می کند.
.
.
.
ما با مسلمانان جنگ طلب و دیگر نیروهای غیردموکراتیک از طریق اطلاعات، تحقیقات سیاسی، روزنامه نگاری تحقیقی، ارتباطات استراتژیک و آموزش های ضدتروریسم، مبارزه می کنیم.

این بنیاد، تحقیقات و آموزش فکری بر روی "تروریسم بین المللی" که مهمترین تهدید برای ایالات متحده و سایر ملتهای "آزاد" و "دموکراتیک" هست را هدایت می‌کند.

بنیاد دفاع از "دموکراسی" در زمینه سیاسی، ژورنالیسم اطلاعاتی و ارتباطات استراتژیکی تحقیقات انجام می دهد و در زمینه آموزش "دموکراسی" و "ضد تروریسم" فعال است.
این بنیاد به طور خاص بر روی نقطه‌‌ای که نظرات و رأی مردم شکل می گیرد تمرکز کرده است؛

جایی که نظرات یا پیروز می شوند و یا شکست می خورند.
بر روی رسانه ها، فضای دانشگاهها و کالج‌ها دادگاه‌ها،‌ جامعه سیاسی، در خانه و حتی خارج از آمریکا.
.
.

اهمّ پروژه های بنیاد دفاع از دموکراسی:

1.
پروژه انرژی ایران (The Iran Energy Project)

2.
مرکز مطالعه رادیکالیزاسیون تروریسم (The Center For Law& counterterrorism)

3.
مرکز حقوق و ضد تروریسم (The Future of Terrorism)

4.
آینده تروریسم (The Future of Terrorism)

5.
ائتلاف علیه رسانه های تروریست (The Coalition Against Terrorist Media)

6.
کمیته خطر جاری(The Committee on The Present Danger)

این بنیاد ادعا می کند اهم تهدیدهای موجود از سوی ایران برای آمریکا در 10 محور خلاصه می شود:

• تلاش ایران برای تبدیل شدن به ابرقدرت سیاسی و علمی منطقه

• برنامه هسته‌‌ای  ایران یا سلاح های هسته‌‌ای  ایران

• پیشرفت های عظیم نظامی و موشکی ایران و خودکفایی در این زمینه

• الگو قرارگرفتن ایران برای سایر کشورها در بی اعتنایی به شورای امنیت در صورت عدم برخورد با قانون گریزی‌های ایران

• خودباوری و اعتماد به نفس مهندسان ایرانی و جوانان در دستیابی به فناوری های نو

• تبانی ایران با کشورهایی مثل ونزوئلا برای تهدید نظامی آمریکا

• تبانی با کشورهایی مثل سوریه و حزب الله برای تهدید اسرائیل

• اعتقاد سیاستمداران ایران به خصوص رهبر ایران و حامیان وی به مهدویت

• به چالش کشاندن فرهنگ و ارزش های غربی در ایران توسط متفکران اسلامی

• حزب الله لبنان به عنوان اهرم قدرت ایران

از نظر این بنیاد اهمّ فرصت های موجود برای سیاستگذاران آمریکا جهت سرمایه‌گذاری در ایران از نظر FDD به شرح ذیل است:

1) ظرفیت و ذائقه نسل دوم و سوم انقلاب برای ایجاد تغییر در ایران،‌ از نقطه نظر ایجاد علاقه ایشان به تفکر و دموکراسی آمریکایی

2) عدم خودکفایی ایران در تولید برخی مولفه های تجهیزات هسته‌‌ای  (مثل فیبر کربن) که فرصت تحریم از سوی کشورهای صار کننده به ایران را فراهم می کند.

3) کارا بودن تحریم ها بر اقتصاد ایران و تصمیم سازی دولتمردان در مواجهه با آمریکا

4) مطلوبیت سبک زندگی غربی در بخشهایی از مردم ایران

این بنیاد راهبردهای آمریکا علیه ایران را نه راهبرد نظامی بلکه جنگ نرم و فرهنگی می داند.
این راهبردها عبارتند از:

الف) حذف گزینه حمله نظامی به ایران

ب‌) ارتباط گیری با مردم ایران و نسل دوم و سوم انقلاب و نشان دادن مسیر غرب به ایشان

ج‌) تشدید تحریم های اقتصادی و نظامی ایران برای توقف برنامه های نظامی این کشور

د‌) برنامه های دفاع ضد موشکی اسرائیل و ایالات متحده و استقرار نیروها در خلیج فارس برای عمل کردن در صورت درگیری نظامی با ایران

ه‌) ادامه و تشدید تحریم ها علیه ایران برای به تعویق انداختن برنامه هسته‌‌ای  آن

و‌) هشدار به شرکت های بین المللی در مورد تجارت با ایران که به معنای تجارت با سپاه پاسداران است.

ز) عدم علاقه به جنگ افروزی با ایران به عنوان اولویت های اول

 اکنون آشکاراست که چرا بنیاد دموکراسی همچون سایر نهادهای تحلیلگر غربی تمرکز اصلی خود را حوزه فکر، فرهنگ و اندیشه می داند و سرّ احساس خطر آنان از استاد مصباح یزدی در همین نکته نهفته است.

منبع: سایت 9 دی

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان