۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین واردات بی‌رویه و قاچاق کالا از عوامل اصلی ضربه زننده به بازار تولید داخلی/ دولت فقط شعار خروج از رکود را می‌دهد
کد خبر: ۴۰۸۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

واردات بی‌رویه و قاچاق کالا از عوامل اصلی ضربه زننده به بازار تولید داخلی/ دولت فقط شعار خروج از رکود را می‌دهد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت فقط شعار خروج از رکود را می‌دهد گفت: یک حوزه واردات بی رویه در حوزه های مختلف است و موضوع دوم بحث قاچاق کالاست که این دو حوزه بزرگترین آسیب را به اقتصاد و تولید ملی وارد می سازد.

واردات بی‌رویه و قاچاق کالا از عوامل اصلی ضربه زننده به بازار تولید داخلی/ دولت فقط شعار خروج از رکود را می‌دهد
روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، در خصوص بی توجهی مدیران کشور به اساسنامه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برهه های زمانی مختلف به دنبال ایجاد مشکلات و محدودیت برای کشورمان بوده است و این اعمال تحریم ها به خصوص در حوزه اقتصادی به وفور قابل مشاهده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر استکبار جهانی ناجوانمردانه به سمتی حرکت کرده است که حتی دارو را برای بیماران صعب العلاج کشورمان تحریم کرده است.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس اذعان کرد: برای حل معضلات اقتصادی و حفظ استقلال و خودکفایی کشورمان باید بحث اقصاد مقاومتی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است توجه ویژه داشته باشیم؛ برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیز یکی از راهکارها توجه به تولیدات داخلی است.
وی با بیان اینکه دو حوزه از عوامل اصلی شکسته شدن کمر تولیدکننده داخلی است تصریح کرد: یک حوزه واردات بی رویه در حوزه های مختلف است و موضوع دوم بحث قاچاق کالاست که این دو حوزه بزرگترین آسیب را به اقتصاد و تولید ملی وارد می سازد.
عباسپور ادامه داد: البته مشکلات زیادی ناشی از سوء مدیریت ها در سازمانها وجود دارد؛ اما در شرایط اقتصاد مقاومتی ما باید از تولیدات ملی حمایت کرده و اقتصاد کشور را مردمی کنیم؛ از سوی دیگر سیاستگذاری های صحیح همراه کار کارشناسی و جامع در این راستا از اساسی ترین کارهاست.
وی با تاکید بر اینکه واردات شکر و خودرو و اقلام دیگر در شرایط امروز جامعه از اشتباهترین رویکردهاست تصریح کرد: واردات بی رویه تیشه به ریشه اقتصاد کشور خواهد زد و دولت نباید اجازه واردات کالاهای اساسی که زمینه تولید آنها در شرکت های خودمان به صورت جدی وجود دارد، به داخل کشور بدهد.
با وجود مشکلات چغندرکاران باید واردات شکر را داشته باشیم؟ این نماینده مجلس یادآور شد: چرا باید فضایی در کشور ایجاد شده باشد که تولید کننده داخلی که برای نمونه گوجه فرهنگی را به قیمت ۳۰۰ تومان می فروشد با وجود دلال بازی ها در بازار به قیمت ۶ هزار تومان به مردم عرضه شود و این نوع عملکردها در بیشتر کالاها زمینه را برای ضربه زدن به تولیدکنندگان ما به وجود آورده است؛ چرا زمانی که چغندرکاران ما دچار مشکلات خرید محصولات خود هستند ما واردات شکر را داشته باشیم؟ وی گفت: زمانی اقتصاد مقاومتی می تواند پشتیبان حوزه اقتصاد و زندگی مردم جامعه باشد که حمایت از تولیدات داخلی صورت بگیرد، دولت چگونه بحث خروج از رکود را مطرح می کند اما اثری از آن در جامعه دیده نمی شود؟ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: رونق اقتصادی با تزریق منابع مالی به بازار صورت می گیرد و با اهمیت به بخش خصوصی فعالیت های خوبی صورت می گیرد تا نیازمندی های داخل به واسطه منابع و تولیدات داخلی برطرف شود.
وی با بیان اینکه مجلس تاکیدات فراوانی به دولت در زمینه منع واردات کالاهای خارجی داشته است خاطرنشان کرد: بارها وزیر صنعت و معاونانش را به مجلس دعوت و در زمینه حمایت از تولیدات داخلی با آنها جلسه داشته ایم تا در زمینه واردات بی رویه موانع را رفع کنند؛ اما گوش شنوایی به صورت جدی در این زمینه وجود ندارد.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس افزود: مجلس برای حمایت از تولید داخلی با تصویب مواردی چون ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل یارانه ها و اختصاص مبلغی از صندوق توسعه ملی و تبصره پنج بودجه بندی صورت گرفته است؛ اما متاسفانه انتظارات جامعه به خوبی اجرایی نمی شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان