۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بسیاری از گناهان نتیجه تحقیر است
کد خبر: ۴۰۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شال:

بسیاری از گناهان نتیجه تحقیر است

حجت الاسلام موسوی شالی گفت: سخت گیری بیش از حد، احساس تحقیر، مجازات ها و تنبیه ها در خانواده از ریشه های دروغ گویی در اطفال است.

 بسیاری از گناهان نتیجه تحقیر است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شال با اشاره به سال روز تأسیس سپاه پاسداران، اظهارداشت: سپاه فرزند تربیت شده انقلاب و اصالت های انقلابی و دینی در بدنه سپاه مستحکم است.
وی ادامه داد: سپاه حقیقتأ در انقلاب و صحنه های حساس و سرنوشت ساز در صف اول بوده و بسیار نقش داشته است.
امام جمعه شال با اشاره به سال روز وفات حضرت ام البنین (س) و با شکوه برگزار کردن این مناسبت تصریح کرد: از عواملی که ماندگاری کربلا را تنظیم کرد، وجود حضرت ام البنین (س) بود.
وی ادامه داد: گریه های ایشان آنقدر سوزناک بود که خلیفه از گریه کردن ایشان متأثر می شد.
حجت الاسلام موسوی شالی خاطرنشان کرد: از مردم به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه تشکر می کنیم.
وی با اشاره به مسأله تربیت فرزندان گفت: بچه ها آنگونه که ما می خواهیم تربیت نمی شوند، بلکه آنگونه که هستیم تربیت می شوند.
خطیب جمعه شال با بیان ریشه های دروغ گویی در اطفال افزود: سخت گیری بیش از حد، احساس تحقیر، مجازات ها و تنبیه ها در خانواده از ریشه های دروغ گویی در اطفال است.
وی با تشریح این عوامل، عنوان کرد: نشأت بسیاری از گناهان از نظر روانی تحقیر است و تحقیر فرزندان خسارات جبران ناپذیری را خواهد داشت.
موسوی با اشاره به رعایت اعتدال در تربیت فرزندان یادآورشد: در بحث تربیت حد و اندازه فرزندانتان را نگاه کنید و با توجه به وسعشان از آن ها توقع داشته باشید.
وی تنبیه را آخرین راه کار تربیتی دانست و اظهار داشت: چنانچه همه مسیر در جهت تربیت را به کار نبستید، سراغ تنبیه نروید، مخصوصأ اگر تنبیه خشن و سخت باشد.
حجت الاسلام موسوی شالی ادامه داد: فرزندان برای اینکه از مجازات فرار کنند شروع به دروغگویی می کنند و پدر و مادری که خود دروغ می گویند، چطور از فرزندان خود انتظار دارند که دروغ نگویند.
وی در پایان گفت: در صورت انجام تنبیه توسط والدین، بایستی بلافاصله آشتی صورت بگیرد.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان