۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مذاكره كنندگان ۱+۵ منتظر روي كارآمدن رئيس جمهوري غير ولائي هستند
کد خبر: ۴۰۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه محمديه:

مذاكره كنندگان ۱+۵ منتظر روي كارآمدن رئيس جمهوري غير ولائي هستند

حجت الاسلام موسوي مويني گفت: اگر انتخابات رياست جمهوري را در پيش نداشتيم شايد نتيجه مذاكرات آلماتي چيز ديگري بود.

مذاكره كنندگان ۱+۵ منتظر روي كارآمدن رئيس جمهوري غير ولائي هستند

به گزارش صبح قزوين، حجت الاسلام موسوي مويني امام جمعه محمديه در خطبه اول نماز جمعه اين شهر با اشاره به تفسير آيات پاياني سوره علق، اظهار داشت: در اين سوره خداي متعال به معاندان اسلام اشاره مي كند و مي فرمايد: آيا خبر نداري و  نمي بيني آن كساني را كه ديگران را از نماز  منع مي كنند؟

اين ها كساني بودند از قبيل ابوسفيان ها و ابوجهل هاي تاريخ كه مي خواستند از گسترش اسلام جلوگيري كنند.

موسوي مويني در ادامه افزود: نماز از ضروريات دين ماست.
چطور فردي نماز نمي خواند و ادعا دارد كه مسلمان است؟ نماز يك امر مهم،  پايدار و ريشه دار با خداي متعال است.

آن را ترك مي كنيم يا سبك مي شماريم آن موقع صداي اعتراض مان بلند مي شوذد چرا اين قدر در زندگي مان مشكل داريم چرا بلا نازل مي شود؟ علتش اين است كه در اعتقاد به امر خداي متعال لنگيده ايم وكوتاهي كرده ايم.

وي در پايان خطبه اول به روايتي از پيامبراكرم(صلي الله عليه و آله ) اشاره كرد و تاكيد داشت: وقتي روز قيامت برپا مي شود يك چارپايي را از جهنم بيرون مي آورند كه اسم او " جريش" است.
سر اين چارپا در آسمان هفتم است.
دمش در طبقه هفتم زير زمين و يكي از لب هايش در مشرق و ديگري در مغرب است.

در عرسات محشر 5 طايفه از امت مسلمان مثل اين چارپا محشور مي شوند.
يكي تارك صلات، يكي كسي كه زكات مالش را نمي دهد، ديگري شراب خوار، عاق شده والدين و آخري كسي كه در مسجد خود را مشغول كلام دنيائي مي كند.

امام جمعه محمديه در خطبه دوم به انتخابات رياست جمهوري و شوراها در خرداد ماه اشاره كرد و تصريح كرد: وقتي دور دوم مذاكرات 1+5 در آلماتي برگزار شد خيلي ها فكر مي كردند كار تمام شده و غربي ها عقب نشسته اند.
اما اين را مطمئن باشيد تا اسلام و نظام وابسته به آن و قرآن هست اين مشكلات و كارشكني ها را ما خواهيم داشت.

وي تاكيد كرد: چرا اين مذاكرات به نفع ايران پايان نيافت؟ اگر انتخابات رياست جمهوري را در پيش نداشتيم، شايد نتيجه مذاكرات آلماتي چيز ديگري بود.

اين ها گفتند مذاكرات را كش بدهيم تا ببينيم رئيس جمهور بعدي چه كسي مي شود، دنياي غرب اميد دارد اگر به اندازه پر كاهي هم بتواند از سكاندار اجرائي بعدي كه مي آيد استفاده كنند، آن موقع نقل و انتقالاتي انجام دهد.

 ولي اگر فردي مطيع ولايت و قرآن و نظام و قانون روي كار بيايد، تير اين ها دوباره به سنگ خواهد خورد و دشمني ها را دوباره در قالبي ديگر ادامه مي دهند.

موسوي مويني در ادامه گفت: همه بايد سعي كنيم شركت همه جانبه و حداكثري در انتخابات داشته باشيم و با بصيرت وارد ميدان شويم.
هر چقدر كانديداها زياد شوند و شركت مردم حداكثري باشد، اين شور و هيجان ها كه افزايش مي يابد به نفع نظام است.

باعث عقب نشستن  دشمنان مي شود.
امنيت يك نظام را مردم كه پشتوانه اصلي آن هستند، تامين مي كنند.
اقتدار نظام را بايد همه باهم بيشتر كنيم.

امام جمعه محمديه درپايان به مناسبت تشكيل سپاه پاسداران در 2 ارديبهشت ماه  اشاره كرد و بيان داشت: رهبر معظم انقلاب(حفظ الله) در رابطه با سپاه پاسداران مي فرمايند:" سپاه فرزند و تربيت شده ي انقلاب است و براي هدف هاي انقلاب به وجود آمد.

اگر منصفانه به حركت سپاه نگاه كنيم از روز اول تا به امروز مي بينيم كه انصافا سپاه به قول خودش عمل كرده و در راه حفظ نظام و ولايت ايستاده و ماندگار خواهد بود.
"

انتهاي پيام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان