۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تبلور انتخابات در آیینه حماسه سیاسی
کد خبر: ۴۰۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تبلور انتخابات در آیینه حماسه سیاسی

"انتخابات، مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است." این قسمتی از بیانات کریمانه و هوشمندانه مقتدای ماست.

تبلور انتخابات در آیینه حماسه سیاسی
صبح قزوین: نام گذاری های هر ساله در ابتدای هر سال که با توجه به مقتضیات کشور و برهه زمانی پیش روی مردم از سوی مقام معظم رهبری در نظر گرفته می شود، چشم انداز سالانه برای نیل به افق های آینده را فراهم می سازد.
در نام گذاری سال 92 با توجه به شرایط حساس کشور به نام "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" می رسیم که پنجره جدیدی را به روی مردم و مسئولین باز می کند.
بی شک این انتخاب هوشمندانه و با درایت امام خامنه ای، رویکرد و نگاه همگان را به سمت آفرینش حماسه های جدید جلب می کند.
چرا حماسه؟! در شعار سال 92 از واژه "حماسه" 2 بار استفاده شده است که این نمایان گر توجه عمومی ملت و مسئولین برای درک و رسیدن به چرایی "حماسه" برای آفرینش آن می باشد.
اگر به ادبیات کهن ایران نگاه کنیم، بی شک متوجه جایگاه ویژه حماسه در بطن آن می شویم.
واژه ای که با ریشه دواندن در فرهنگ و آموزه های ملی و مذهبی ما، نشانگر رشد و شکوفایی در زمینه های مختلف می باشد.
نمونه آشکار این کاراکتر مهم را می توان در شاهنامه فردوسی و اشعار حماسی این شاعر بزرگ دید.
حماسه را می توان یک حرکت رو به جلو و خارج از اقدامات عادی دانست.
ما در طول تاریخ، بارها شاهد خلق حماسه از سوی مردم بوده ایم، مانند: حماسه تحریم تنباکو، حماسه ملی شدن صنعت نفت و .
.
.
.
در طول به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و بعد از آن هم لحظه به لحظه مردم فهیم و از جان گذشته ایران، برای رسیدن به خواسته منطقی و مذهبی خود و ایجاد انقلابی که زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی"عج" باشد، بارها حماسه ها آفریدند.
به طوری که چالش های مختلف در کشور و رفتار عموم ملت، نمایانگر وجود ویژگی‌هایی چون: غیرت، ایستادگی، شجاعت، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملت و .
.
بوده است.
چرا حماسه سیاسی؟ در سال92 ما شاهد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشیم و این بهترین فرصت برای خلق حماسه سیاسی در كشور است.
‌ درباره اهمیت انتخابات شوراها، همین بس که آن سپردن امور شهرها و روستاها به افراد متخصص و کار آمد در امور داخلی مملکت است.
چراکه شوراها با تصمیمات خوب در اداره شهرها و روستاها می‌توانند نتایج مثبتی را به بار آورند.
انتخابات پیش رو در حقیقت می تواند تبلور حماسه سیاسی باشد.
با توجه به انتخابات سابق ریاست جمهوری و درصد مشارکت 85 درصدی مردم در آن که به راستی خلق حماسه ای عظیم در تاریخ ما می باشد و اتفاقات بعد از انتخابات و فتنه عظیم 88 ، همه این موارد باعث توجه تمامی کشورها و سران آنها به ایران و مردم ما می باشد و همگان این واقعه تاریخی را با دقت رصد می کنند.
از ابتدای انقلاب اسلامی در ایران مردم کشور عزیزمان همواره با پایبندی و حضور در صحنه های مختلف، مدافع اصلی انقلاب بوده و هستند و تاریخ همواره شاهد این مدعا ست.
سوالی که ممکن است در اذهان ایجاد شود این است که حضور یافتن یا نیافتن مردم چه تأثیری در روند رو به جلوی کشور ایجاد می کند؟ برای پاسخ به این سوال مهم باید گفت که چشم همگان به ما دوخته شده است و در صورت حضور کم رنگ مردم، اقتدار کشور مورد خدشه قرار می گیرد.
از این رو در جهت نیل به اهداف والای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و امحاء کامل توطئه‌های سیاسی داخلی و خارجی حضور حداکثری، پرشور، آگاهانه مردم می تواند جواب دندان شکنی باشد برای کسانی که در ذهن مشوش خود برای ایران نقشه ها و توطئه ها طرح می کنند.
مسئولین باید با اتحاد و همگرایی بیشتری در جهت تحقق فرمایش امام خامنه ای گام بردارند و با برنامه ریزی های منسجم زمینه حضور پر رنگ مردم را هماهنگ نمایند.
مدیران ما باید با ایجاد اعتماد در میان مردم، زمینه مشارکت حداکثری را در پای صندوق های اخذ رأی فراهم کرده و حماسه عظیم دیگری را رقم بزنند.
حضور پررنگ و بالنده می تواند مسیر رشد و بالندگی را هموار کند و پشتوانه خوبی برای فرد انتخاب شده از سوی مردم باشد تا با اقتدار در صحنه های داخلی و خارجی حاضر شود.
ما نیازمند تلاش همه جانبه از سوی مدیران و مسئولان اجرایی و مردم وفادار کشورمان هستیم تا در امتحان مهمی مانند انتخابات سربلند بیرون بیاییم.
خرداد 92 به مثابه خردادهای تاریخ ساز سابق، مانند امتحانات پایان سال و نهایی است و می توان از آن به عنوان مهم ترین آزمون سال جاری یاد کرد.
تاریخ همواره نشان از صلابت و پایبندی مردمان ما دارد.
پیش بینی ها از تحقق حماسه سیاسی عظیمی می کند که سرنوشت سیاسی و اجرایی کشور با آن رقم خواهد خورد.
برای تحقق مردم سالاری دینی که نماد آن انتخابات می باشد، باید منتظر مردم بود و چگونگی رقم خورد تاریخ.
بازتاب و اثرات مختلف این رویداد مهم در داخل و عرصه بین الملل، نقشه های شوم دشمنان را خنثی و عظمت انقلاب، بصیرت، آگاهی و شعور سیاسی ملت ایران را به جهانیان اعلام خواهد کرد.
مشارکت گسترده و دشمن‌شکن مردم هوشیار و ولایت مدار ایران، بستر لازم را برای برداشتن گام‌های بلند ایران در عرصه‌های مختلف فراهم کرده و باعث تقویت پایه های نظام و اقتدار ایران در عرصه بین الملل می شود .
رئیس جمهور آینده چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، یکی از ملزومات انتخاب ملت این بود که رئیس جمهوری انتخاب شود که نقاط قوت رئیس جمهور های سابق را داشته باشد و نقاط منفی را نداشته باشد.
این یکی از فاکتورهای ما برای انتخاب صحیح می باشد.
هرچند این نکته اساسی بار مسئولیت رئیس جمهور آینده را دشوار و سخت می کند، اما به راستی کسی که به آن عمل نماید، می تواند با استفاده کردن از تجربیات مفید سه دهه گذشته، آینده خوبی را برای ملت و کشور رقم بزند.
برای اینکه بتوانیم کشور مقتدری داشته باشیم، باید رئیس جمهور مقتدری هم داشته باشیم.
که این اصل مهم با مشارکت گسترده و حماسی ما پدید می آید.
رییس جمهور آینده باید کسی باشد: توانمند و برنامه محور که با آگاهی و توانمندی بتواند گام های بلندی در مسیر اعتلای ایران اسلامی بردارد.
کسی که ولایت پذیر و تابع ولایت باشد و این را سرلوحه خویش قرار دهد.
ضعف وسستی در مقابل استکبار از خود نشان ندهد، اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به دنیا نشان دهد، امید واری مستضعفان عالم را به اسلام و ایران اسلامی بیفزاید.
ملت ایران باید شخصی را برگزیند که اهل کار و خستگی ناپذیر، عملگرا، قانونمند، اهل اعتدال در گفت‌وگو با سایر قوا باشد و در ایجاد فضای محبت، برادری، همکاری در کشور موثر واقع شود و فضای اخوت و همدلی را در کشور ایجاد کند.
از دیگر نکات و مؤلفه های دیگری که باید در انتخاب مان به آن توجه داشته باشیم می توان به: پایبندی به انقلاب، ارزش های اسلامی، منافع ملی، تدبیر، خرد جمعی و توکل به خدا و اعتماد به ملت نام برد.
ملزومات لازم در انتخابات: برای این که حضور فعال، پررنگ و با نشاط ده ها میلیونی مردم در صندوق های رآی گیری صورت پذیرد، باید از هرگونه بداخلاقی، جنجال آفرینی و دعواهای سیاسی پرهیز کرد و اخلاق انتخاباتی را بدون کوچکترین توهین و بی احترامی به دیگر کاندیداها رعایت نمود.
در این راستا تقوای سیاسی، هوشیاری، بصیرت مردم و مسئولان نیاز است.
برای رسیدن به این دستاورد بزرگ باید به رای مردم اعتقاد و اعتماد داشت.
اگر این امر محقق شود ما در رسیدن به حماسه سیاسی موفق خواهیم بود.
به هر حال حرکت رو به جلوی ملت ایران می تواند از فتنه احتمالی در سال 92 و تحرکات ساختارشکنانه دشمنان داخلی و خارجی جلو گیری کند و نقشه های شوم آنها را با حضور حماسی خود نقش بر آب می‌کند .
نتیجه انتخابات می‌تواند حماسه‌یی بزرگ باشد که آفریننده‌ی آن ملت حماسه ساز ایران هستند.
نکته پایانی؛ در پایان نتیجه تمامی گفته ها و نوشته ها درباره حماسه سیاسی را در بیانات امام خامنه ای یافتم: ایشان در اولین روز سال نود و دو در مشهد مقدس این چنین تأ کید فرمودند: "انتخابات، مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است.
آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است.
انتخابات مظهر اراده‌ی ملی است، نماد مردم‌سالاری اسلامی است.
… در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند؛…همه‌ی کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند، به آینده‌ی کشور اهمیت می دهند، دلشان برای منافع ملی می سوزد، باید در انتخابات شرکت کنند.
رو گرداندن از انتخابات، مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند"

«نام و نشان و شماره سالها هر چه هم فرق کند، رسم ها یکیست؛ حضور، جهاد و حماسه»

انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان