۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایشگاه عیدانه از ۱۰ تا ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود/ نظارت جدی بازرسان روی قیمت گذاری و کیفیت اجناس بازار شب عید
کد خبر: ۴۰۵۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان صنعت و معدن استان خبر داد

نمایشگاه عیدانه از ۱۰ تا ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود/ نظارت جدی بازرسان روی قیمت گذاری و کیفیت اجناس بازار شب عید

معاون سازمان صنعت و معدن استان قزوین با بیان اینکه نمایشگاه عیدانه از ۱۰ تا ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود گفت: بازرسان سازمان روی قیمت گذاری و کیفیت اجناس بازار شب عید نظارت جدی خواهند داشت.

نمایشگاه عیدانه از ۱۰ تا ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود/ نظارت جدی بازرسان روی قیمت گذاری و کیفیت اجناس بازار شب عید
علی اکبر کبیری، معاون سازمان صنعت و معدن استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص برنامه های ستاد تنظم بازار کالا در ماههای پایانی سال اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار کالا در سطح استان از سازمان صنعت و معدن منفک شده است و مسئولیت آن به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است.
وی در ادامه افزود: سازمان صنعت و معدن استان در سه مورد برنامه ریزی کاملی را صورت داده است، ابتدا برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم، فروش فوق العاده اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم، طرح افزایش بازرسی ها در بازار و مراکز فروش را اجرایی خواهیم کرد.
IMG13440649 این مسئول ادامه داد: اقدامات سازمانی ما با تشکیل کمیته برگزاری نمایشگاه در سطح استان و شهرستانها صورت خواهد گرفت و این نمابشگاه ها از ۱۰ تا ۲۸ اسفندماه در شهرستانها و از ۱۵ اسفند تا ۲۵ در مرکز استان برگزار می شود.
اجناس مورد نیاز مردم تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه های شب عید عرضه می شوند وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ها اجناس مورد نیاز مردم تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می شود اذعان کرد: به طور عمده در این نمایشگاه های ویژه عید نوروز شرکت های تولید کننده داخلی استان در زمینه مواد غذایی، شوینده ها و لوازم مایحتاج آجیل، پوشاک و شیرینی در غرفه ها به فروش می رسد.
معاون سازمان صنعت و معدن استان قزوین ابراز کرد: در زمینه نظارت در عرضه و فروش کالاهای ویژه عید بازرسان سازمان صنعت و معدن در همه نمایشگاه های سطح استان حضور خواهند داشت و روی قیمت گذاری کالاها، کیفیت گذاری محصولات عرضه شده نظارت خواهند داشت و در مرکز استان در محل برگزاری شرکت نمایشگاه ها، این عرضه صورت می گیرد.
وی یادآور شد: با اینکه امسال ستاد تنظیم بازار کالای شب عید بر عهده سازمان کشاورزی است، اما ما در کنار این سازمان به عنوان یک همکار که تجربه کاری، فکری و عملیاتی دارد به صورت فعال حضور خواهیم داشت تا این تنظیم بازار آخر سال به صورت با کیفیت برگزار شود.
کبیری با تاکید بر اینکه هدف ما رفع مشکلات مردم در تامین کالاهای اساسی آنهاست خاطرنشان کرد: ارزیابی هایی که از طریق بازرسان سازمان صنعت و معدن صورت گرفته است، نشان می دهد در سطح بازار هیچ گونه کمبودی در زمینه میوه ها و مواد پروتئینی و سایر کالاها وجود ندارد.
از ۱۰ اسفند ماه تا ۱۰ فروردین سال آینده گشت های نظارتی به صورت مستمر فعالیت خواهند داشت وی در ادامه اضافه کرد: با بررسی در سطح بازار این نکته قابل توجه بود که در بسیاری از کالاها شاهد کاهش قیمت بودیم و قیمت ها از ثبات نسبی برخوردار می باشد و افزایش قیمت در تعداد محدودی از کالاها وجود داشته است.
IMG10264530 این مسئول در خصوص طرح فروش فوق العاده در این ایام گفت: در جلساتی با اتحادیه ها و اتاق اصناف به ویژه اتحادیه پوشاک و کیف و کفش برگزار شد این مصوبه مدنظر قرار گرفت که اصنافی که تمایل به فروش فوق العاده کالاهای خود دارند، مطابق با قانون می توانند با فاکتورهای خرید خود به اتحادیه مراجعه کرده و مجوز تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد را برای عرضه کالاها دریافت کنند.
وی در خصوص عرضه کالاهای اساسی در ایام عید به مردم ابراز داشت: در هر سال از ۱۰ اسفند ماه تا ۱۰ فروردین سال آینده گشت های نظارتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و همکارهای بازرس ما در روزهای تعطیل و غیرتعطیل در نمایشگاه های عرضه کالا و بازار حضور خواهند داشت.
معاون سازمان صنعت و معدن استان قزوین در پایان تصریح کرد: به دلیل افزایش وجود سفرهای زیارتی و سیاحتی در ایام تعطیلات عید، بحث نظارت از مراکز خدماتی چون امداد خودور، مراکز اقامتی، رستورانها و هتل ها به صورت جدی انجام می شود و به تخلفات در این زمینه رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان