۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد چشمگیر سازمان اوقاف قزوین در نوسازی و آبادانی اماکن متبرکه
کد خبر: ۴۰۵۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قائم مقام سازمان اوقاف کشور اعلام کرد:

عملکرد چشمگیر سازمان اوقاف قزوین در نوسازی و آبادانی اماکن متبرکه

قائم مقام سازمان اوقاف کشور در جمع اصحاب رسانه در قزوین گفت: سازمان اوقاف در جهت نوسازی و آبادانی و توسعه اماکن و بقاع متبرکه سهمی بزرگ داشته و توانسته است با عزم جدی به وظایف خود عمل نماید و می‌توان گفت عملکرد اوقاف استان قزوین در این راستا بسیار چشمگیر و موفق بوده است .

عملکرد چشمگیر سازمان اوقاف قزوین در نوسازی و آبادانی اماکن متبرکه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت موقوفات و بررسی وضعیت اخذ اسناد موقوفات در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه فجر به تشریح برخی از عملکردهای سازمان اوقاف در حیطه وقف و بیانات و انتظارات مقام معظم رهبری از سازمان اوقاف پرداخت.
قائم مقام سازمان اوقاف کشور نخست به توضیح پیرامون فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف پرداخت و گفت: سازمان اوقاف در بخش امور قرآنی فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در سطح کشور به انجام داده است و علاوه بر آن می‌توان گفت در سطح بین المللی و بالاخص حوزه حفظ قرآن توانسته است خدمات زیادی انجام دهد.
وی افزود: به برکت زحمات معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و ثمره خون شهدای عزیز کشور ما در فعالیت‌های قرآنی پیشرفت‌های بسیاری داشته است به گونه‌ای که حتی در مسابقات قرآنی بین المللی به میزبانی کشور ما نیز نفرات برتر و مقام‌های نخست توسط ایران کسب می‌شود.
قائم مقام اوقاف کشور با بیان این‌که در عرصه خدمت به اهل بیت و تلاش برای گسترش فرهنگ اهل بیت نیززحمات و خدمات بسیار زیادی توسط سازمان اوقاف انجام شده است بیان کرد: سازمان اوقاف در جهت نوسازی و آبادانی و توسعه اماکن و بقاع متبرکه سهمی بزرگ داشته و توانسته است با عزم جدی به وظایف خود عمل نماید و می‌توان گفت عملکرد اوقاف استان قزوین در این راستا بسیار چشمگیر و موفق بوده است .
وی با تأکید بر لزوم پیگیری تحقق نیت واقفین اظهار کرد: اجرا و بکارگیری موقوفات در راستای نیت واقفین امری بسیار ضروری و از اهداف عالیه سازمان اوقاف است و سازمان اوقاف مفتخر است که توانسته است تا کنون حق امانت داری موقوفات را ادا کرده و نیت واقعی واقفین را محقق سازد.
وی با اشاره به بیانات و توقعات مقام معظم رهبری پیرامون خدمت به زوار اربعین و خدمت رسانی به انان ابراز کرد: نذورات بسیاری توسط مردم استان‌های مزری و مسیرهای پباده روی زائرین کربلا در اربعین حسینی وجود دارد که و سازمان اوقاف نقش به سزایی در اجرای این نذورات و موقوفات و خدمت رسانی به زائران اربعین کربلا داشته است.
قائم مقام سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: اجرا و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف و حرم امیرالمومنین(ع) تا کنون ۶۵% پیشرفت داشته است که افتخار اجرای این پروژه برای ملت شریف ایران است.
شایان ذکر است این جلسه با حضور قائم ممقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه معاونین اوقافی، حقوقی و بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف به همراه هیات همراه و به منظور بازدید و بررسی از عملکرد اداره کل اوقاف استان قزوین در حوزه ورود اطلاعات به سامانه و اجارات و اخذ اسناد مالکیت موقوفات به عمل آمد.
قابل ذکر است حجت الاسلام مصطفی نوروزی مسئول اداره اوقاف استان قزوین در ابتدای این جلسه به شرح صورت جلسه و اقدامات و پروژه‌های استان قزوین و بررسی وضعیت اخذ مدارک و ثبت اسناد در سامانه پرداخت و پس از آن اعضای جلسه و هریک از معاونین به تشریح عملکردها و فعالیت‌های سازمانی خود پرداختند.
پایان/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان