۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین غرب با انتشار کاریکاتور توهین آمیز عجز خود را در مقابل اسلام نشان داد
کد خبر: ۴۰۰۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول هیئت های مذهبی تبلیغات اسلامی آبیک:

غرب با انتشار کاریکاتور توهین آمیز عجز خود را در مقابل اسلام نشان داد

مسئول هیئت های مذهبی تبلیغات اسلامی آبیک گفت:غرب با انتشار کاریکاتور توهین آمیز عجز خود را در مقابل اسلام و گرایش روزافزون اروپایی ها به اسلام نشان داد.

غرب با انتشار کاریکاتور توهین آمیز عجز خود را در مقابل اسلام نشان داد
حجت الاسلام علی جبارزاده مسئول هیات های مذهبی و دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، با اشاره به چاپ کاریکاتوری از پیامبر اسلام در روزنامه شارلی ابدو اظهار داشت: ما ضمن آنکه هر نوع حمله تروریستی را مذموم می دانیم، توهین به دین اسلام، نمادهای آن و بویژه پیامبر اسلام را هم به شدت محکوم می کنیم.
مسئول هیات های مذهبی و دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، با محکومیت اقدام تروریستی در فرانسه گفته بود: این اقدامات هیچ ارتباطی با دیدگاه‌های اسلام ندارد و مغایر آموزه‌های اسلامی است.
از سویی اقدامات تحریک آمیز را نیز تقبیح می‌کنیم و اقدام هفته نامه شارلی ابدو توهین آمیز و باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان خواهد شد.
حجت الاسلام جباری، در ادامه با اشاره به اقدام هایی که این روزها دشمنان و قدرت های استکباری انجام می دهند ، می خواهند کاری کنند کخه دید مقابل دین بایستد، تاکید کرد:  مسلمانان به جان هم افتادند دشمن مقدسات مشترکت همه ادیان الهی را نشانه گرفته است که این عمل شنیع و زشت بسیار ناراحت کننده است اما اگر همه مسلمانان از خواب غفلت برخیزند و به حمایت و دفاع از مقدسات مشترک خودشان بپردازند می شود شاهد انزوای دشمن و ناکامی آن ها خواهیم شد.
این مسئول با اشاره به ورود دشمن در جنگ نرم اضافه کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که با ابزار جنگ نرم به مبارزه با مسلمانان بپردازند و در این راستا از فیلم و کاریکاتور و ابزار رسانه جمعی استفاده می کنند ما مسلمانان از نظر امکانات تبلیغی بسیار ضعیف بوده و مختصر امکانات خود را هم در مقابله با همدیگر مصرف می کنیم .
وی اسلام را دین عدالت ، حق و مقاومت توصیف کرد و نسبت به توطئه های دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان هشدار داد و بیان داشت: حمله تروریستی به نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم می کنیم اما این جنایت تروریستی به بهانه اهانت این نشریه به ساحت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) نماد اخلاق پسندیده و مقاومت برای بشریت صورت گرفت.
این ها نیز همه جز نقشه های دشمن است.
مسئول هیات های مذهبی و دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، بازنشر کاریکاتورهای اهانت آمیز در فرانسه را هم محکوم کرد و صاحبان نشریه شارلی ابدو را مسئول پیامدهای این اقدام اهانت آمیز دانست و گفت: آنچه در فرانسه اتفاق افتاد همانطور که انتظار می رفت به همبستگی مسلمانان جهان در دو سطح رسمی و مردمی منجر شد و نشان داده شد مسلمانان تحمل اهانت به مقدساتشان به ویژه رسول گرامی (ص) را ندارند.
حجت الاسلام جباری در عین حال بهانه قرار دادن اهانت به نمادهای دین اسلام برای جنایات تروریستی و سوء استفاده تکفیری ها از این فرصت را رد کرد و گفت: بهترین گزینه برای مقابله با سیاست اهانت به مقدسات اسلامی روی آوردن به گزینه گفت وگوی مذاهب ، ادیان و تمدن ها است.
وی بر توقف اهانت های سریالی به مقدسات مسلمانان و تحریک احساسات آن ها تاکید کرد و گفت: از سیاست احترام به اسلام و نمادهای آن و فرق گذاشتن بین اسلام و عقاید تکفیری های تروریست استقبال می کنیم و خواستار بهترین روابط با مسلمانان در سراسر جهان از جمله اروپا هستیم.
مسئول هیات های مذهبی و دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، در پایان با اشاره به اقدام مسلمانان به خصوص ایرانی ها در فضای مجازی تصریح کرد: الان کار شایسته ای که درگروهای مجازی شکل گرفته فرستادن اسم پیامبر باخط های زیبا و نشر احادیث آن حضرت است.
انتهای متن/۱۰۰۱ منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان