۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قیمت نان بربری به ۵۰۰ تومان افزایش یافت
کد خبر: ۳۹۹۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبیر کارگروه خصوصی سازی نان:

قیمت نان بربری به ۵۰۰ تومان افزایش یافت

دبیر کارگروه خصوصی سازی نان گفت: ازین پس نان بربری با وزن ۵۱۰ گرم به قیمت ۵۰۰ تومان در قزوین عرضه می شود.

قیمت نان بربری به ۵۰۰ تومان افزایش یافت
علی اکبر کبیری، معاون سازمان صنایع و معادن قزوین و دبیر کارگروه خصوصی سازی نان در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره افزایش قیمت نان بربری اظهار کرد: صبح روز شنبه طی جلسه ای که با شورای آرد و نان استان در دفتر دکتر پارسا داشتیم، مصوب شد که وزن خمیر بربری به ۵۱۰ گرم و قیمت آن به ۵۰۰ تومان افزایش یابد.
وی توضیح داد: باتوجه به تشخیص کمیته قیمت گذاری مبنی بر محاسبه اشتباه در قیمت نان، تصمیم گیری شد که هر بربری با وزن ۵۱۰ گرم به قیمت ۵۰۰ و سنگک با وزن ۴۵۰ گرم به قیمت ۶۵۰ تومان عرضه شود.
معاون سازمان صنایع و معادن قزوین همچنین وزن قانونی خمیر نان ها را اینگونه ذکر کرد: وزرن خمیر برای هر نان تافتون ۲۰۰گرم، هر نان لواش ۱۸۰ گرم و همانگونه که اعلام شد وزن قانونی هر بربری ۵۱۰ و هر سنگک ۴۵۰ گرم خواهد بود.
کبیری یادآور شد: رند نبودن قیمت بربری موجب بروز مشکلاتی برای نانوایان و شهروندان شده بود که با این اقدام این مشکلات حل خواهد شد.
دبیر کارگروه خصوصی سازی نان تاکید کرد: پیش ازین هر گونه افزایش قیمت در نان بربری غیر قانونی بوده است و برای برخی از واحدهای متخلف پرونده تشکیل شده است.
a891fdcaf35d05dfcf859e34f4a36993_large وی در پاسخ به خبرنگار صبح قزوین درباره نارضایتی مردم از کیفیت نان، ابراز کرد: از زمانی که اصلاح قیمت ها صورت ها گرفته کیفیت نان در سنگک و لواش افزایش یافته است و برای این موضوع در سطح شهر بازرسان تعزیرات تخلفات را بررسی می کنند و طبق قانون واحدهای متخلف را جریمه خواهند کرد.
کبیری عنوان کرد: نباید نسبت به همه واحدهای نانوایی نگاه منفی داشت زیرا کیفیت نان به عوامل زیادی مانند آرد بستگی دارد و فقط نانوا تعیین کننده کیفیت نیست.
دبیر کارگروه خصوصی سازی نان، از آزادپز شدن ۲۰ درصد از نانوایی های استان خبر داد و افزود: طرح افزایش تعداد واحدهای آزادپزی از بهمن ماه اجرا خواهد شد تا استان به سوی ارتقا کیفیت نان پیش رود.
کبیری ادامه داد: در تفاهم نامه ای که با سازمان فنی حرفه ای و اتحادیه نانواها منعقد شده است، مقرر شده که در راستای ارتقا و کیفی سازی نان، آموزش های جدید به نانواها داده شود.
وی تاکید کرد: حقیقت این است که نانوایی شغل بسیار سختی است و بررسی های انجام شده در کارگروه ویژه نان حاکی ازین می باشد که نانوایی با شرایط امروزی صرفه اقتصادی ندارد.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان