۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری خیمه معرفت در هفته وقف
کد خبر: ۳۹۴۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد:

برگزاری خیمه معرفت در هفته وقف

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری خیمه معرفت در قالب گرامیداشت هفته وقف در سطح امامزادگان خبر داد.

برگزاری خیمه معرفت در هفته وقف
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد:به منظور رصد اجرای برنامه های گرامیداشت هفته وقف و اجرای امینانه نیات موقوفات از ۲۹ آذر ماه تشکیل و فعال شده است.
وی افزود: ۱۷ نفر از همکاران در قالب این قرارگاه در سطح استان و شهرستان‌های آن مشغول فعالیت شدند که روزانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تماس تلفنی با رؤسای شهرستان‌ها و رابطان فرهنگی و اجتماعی برای رصد فعالیت‌ها انجام می‌دادند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه هدف از برپایی خیمه های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، ترویج فرهنگ وقف در جامعه است، گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید در این ایستگاه‌ها و خیمه ها، اطلاع‌رسانی در زمینه وقف دسته‌جمعی و پاسخ گویی به مسائل شرعی است.
وی با اشاره به نحوه انجام وقف دسته‌جمعی تصریح کرد: در قالب این وقف افراد با هر توانایی مالی می‌توانند در انجام سنت حسنه وقف سهیم شوند.
حجت الاسلام نوروزی به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان اشاره کرد و گفت : در این خیمه‌ها غرفه احکام شرعی، مشاوره دینی با حضور روحانیون خانم و آقا، دایر است که مردم می توانند به این غرفه های مراجعه کنند.
وی در ادامه گفت : امسال برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در این خیمه‌ها و برگزاری مراسم‌های عزاداری و سخنرانی، بیش از ۵۰ مبلغ از حوزه بومی و غیربومی از سوی این اداره‌کل به سراسر استان اعزام شدند.
منبع: روابط عمومی اداره اوقاف قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان