۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح قاضی مدرسه در ۳۰ واحد آموزشی استان قزوین اجرا می شود
کد خبر: ۳۹۳۲۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

طرح قاضی مدرسه در ۳۰ واحد آموزشی استان قزوین اجرا می شود

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: هدف از اجرای طرح قاضی مدرسه، آشنایی بیشتر دانش آموزان با راه های پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

طرح قاضی مدرسه در ۳۰ واحد آموزشی استان قزوین اجرا می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از اجرای طرح قاضی مدرسه، آشنایی بیشتر دانش آموزان با راه های پیشگیری از وقوع جرم می باشد.
وی افزود: دانش آموزان با شناخت جرم بهتر می توانند با آن برخورد و از وقوع آن پیشگیری نمایند، باید راه های مقابله با آسیب های اجتماعی را به انش آموزان آموخت و از طریق دانش آموزان و مدارس به جامعه اشاعه پیدا کند.
سالار قاسمی ادامه داد: مدارس می توانند در ترویج فرهنگ قانونمداری و قانون گرایی در اجتماع و جامعه نقش بسزایی داشته باشند.
از این رو به هر میزان آگاهی و دانش افراد از آثار جرم و قانون شکنی بیشتر شود، به همان اندازه نیز قانون شکنی و تخلف از قانون در جامعه کاهش پیدا می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خار نشان کرد: والدین نیز می توانند در آموزش و تربیت صحیح کودکان و دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشند، البته آشنایی خانواد ها با مسائل حقوقی و جرم و مجازات می توان در کاهش وقوع جرم تأثیر داشته باشد.
قاسمی تصریح کرد: طرح قاضی مدرسه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قانونمداری و قانون گرایی در بین افراد جامعه اجرا می گردد و در ابتدا این طرح را از مدارس آغاز می کنیم، در این طرح قضات دادگستری با برنامه ریزی قبلی به مدارس وارد می شوند و به سئوالات دانش آموزان پاسخ خواهند داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری۹۴-۹۳ طی هماهنگی بعمل آمده با دادگستری استان، بالغ بر ۳۰ واحد آموزشی تحت پوشش طرح قاضی مدرسه قرار گرفته اند که قضات منتخب دادگستری با هماهنگی اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی این اداره کل، در مدارس حضور می یابند و به سوالات دانش آموزان پاسخ می دهند.
این مقام مسئول یادآور شد: طرح قاضی مدرسه به طور نمادین در روز سه شنبه ۲۵/۹/۹۳ در مدارس متانت، حاجی میر صادقی، مهرآوران و هاشمیان (۱) با حضور قضات دادگستری آغاز و برگزار گردید و به سوالات حقوقی و جزایی دانش آموزان پاسخ داده شد.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان