۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضرورتی برای راه انداختن یک میتینگ تشریفاتی در این فضا وجود ندارد
کد خبر: ۳۸۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام پناهیان :

ضرورتی برای راه انداختن یک میتینگ تشریفاتی در این فضا وجود ندارد

پناهیان گفت: تعجب می کنم دولت چنین تصمیمی را در زمان نامناسبی گرفته است،امیدوارم خود دست اندرکاران متوجه شوند وکمتر استقبال کنند.

ضرورتی برای راه انداختن یک میتینگ تشریفاتی در این فضا وجود ندارد

 به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام احمد پناهیان درگفتگو با خبرنگار صبح قزوین با نظر به موضوع برگزاری مراسم تقدیر از خدمت رسانان نوروزی در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی  اظهار داشت: هیچ مبنای عقلایی وشرعی برای این موضوع آن هم در شرایط فعلی با وجود حساسیت های اقتصادی، سیاسی واخلاقی که در جامعه ایجاد شده است نمی بینیم.

پناهیان خاطرنشان کرد: ضرورتی برای راه انداختن یک میتینگ تشریفاتی در این فضا وجود ندارد، قطعا دست اندر کاران نوروزی جزء این ملت هستند وبه مشکلات ومسائل روز واقف اند، به همین دلیل اگر بخواهند طبق فرمایشات ولی شان حماسه ساز در عرصه اقتصادی وسیاسی باشند باید تشخیص دهند واولویت ها را بسنجند چرا که این مسئله در اولویت نیست.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در جریان انتخابات قبلی لفظ  " لشگرکشی"  را بیان کردند، تصریح کرد:  افراد با این قول عمل نکنند چرا که در این فضا پاسخ مناسبی دریافت نخواهد کرد، ضمن اینکه امواج جدیدی را در عرصه سیاسی، اقتصادی واخلاقی در جامعه ایجاد می شود، باید فضای سیاسی وفرهنگی قبل از انتخابات را حفظ کنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه پیش داوری نمی کنیم،گفت:  ولی چه بدنه مردم،چه لیدرهاومسئولین سیاسی که غالبا این برداشت را می کنند که میتینگ انتخاباتی باشد همین بس که دوستان صرف نظر کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: تعجب می کنم دولت چنین تصمیمی را در زمان نامناسبی گرفته است،امیدوارم خود دست اندرکاران متوجه شوند وکمتر استقبال کنند.

پناهیان یادآور شد: در جلسه ای که هیات دولت با مقام معظم رهبری داشتند وقتی در قسمت بودجه های میلیاردی فرهنگی  بحث شد، رئیس جمهور با طعنه ای به مقام معظم رهبری گفت همه بودجه های ما میلیاردی است و حضرت آقا در پاسخ نمونه ای از بودجه های میلیونی دوران ریاست جمهوری خودرا ذکر کردند که الان به بودجه های میلیاردی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نکته ظریف مقام رهبری این بود که این بودجه ها کجا مصرف می شود و چه کسی آن ها را مصرف می کند؟ این مسئله مهم تر از اختصاص به بودجه های میلیاردی است.

هم چنین افزود: اگر بودجه ای که صرف این همایش شده است را بودجه فرهنگی حساب کنیم به طور قطع به فرمایش مقام معظم رهبری باید صرف اقدامات زیربنایی فرهنگی شود چرا که ایشان می فرماید، برای عمق بخشی به مبانی فرهنگی جامعه باید این بودجه ها برای فضای زیربنایی مصروف شود نه فضاهای روبنایی.

پناهیان تأکید کرد: اگر دوستان ادعا دارند که ولایتمدار هستند و جمهوری اسلامی مطیع امر ولایت است باید در عمل نشان دهند.
 کشور ما به بودجه های این چنینی در مصارف فرهنگی و زیربنایی اجتماعی بیش تر نیاز دارد تا همایش چند ساعته که نتیجه اش معلوم است چه خواهد شد!

وی در پایان اذعان داشت: این مسأله قابل تأمل است هم خوراکی برای رسانه های بیگانه فراهم می کند وهم موجب اختلافات داخلی وبرجسته شدن مسائل ریز می شود که اولویت ها به نوعی به فراموشی سپرده که آثارمنفی دیگری برآن مترتب است.

انتهای پیام/4003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان