۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تجمع کارگران شرکت آبگینه مقابل استانداری قزوین
کد خبر: ۳۸۹۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

تجمع کارگران شرکت آبگینه مقابل استانداری قزوین

پیش از ظهر امروز تعدادی از کارگران شرکت آبگینه قزوین در اعتراض به مشکلات کاری خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

تجمع کارگران شرکت آبگینه مقابل استانداری قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیش از ظهر امروز تعدادی از کارگران شرکت آبگینه قزوین در اعتراض به مشکلات کاری خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.
شرکت آبگینه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید شیشه در کشور، یک سال است که دچار مشکلات جدی شده و تولید در این شرکت به صورت کامل متوقف شد.
کارگران و کارکنان این شرکت اعتراضات زیادی نسبت به متوقف شدن تولیدات این کارخانه و پرداخت نشدن حقوق خود داشتند اما این اعتراضات راه به جایی نبرد.
در شرایطی که بخش زیادی از نیروهای قراردادی شرکت آبگینه از این کارخانه جدا شده اند و اعتراضات برای دریافت حق و حقوق توسط کارکنان این شرکت همچنان ادامه دارد، این بار مسئولین شرکت آبگینه به تهدید گذشته خود جامه عمل پوشاندند و ۲ تن از کارکنان استخدامی این شرکت را اخراج کردند.
به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده در شرکت آبگینه، کارکنان این شرکت در ۲۲ مهر ماه به نشانه اعتراض دست به اعتصاب غذا زدند که نتیجه ای در پی نداشت.
همچنین ۴ آبان ماه دو نفر از کارکنان استخدامی این شرکت بدون ارائه هیچ دلیلی اخراج شدند و هیچ یک از مسئولین این شرکت در این باره پاسخگو نبودند.
از بهمن ماه سال گذشته اعتراضات کارکنان نسبت به مدیریت غلط این شرکت آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.
در پی مصاحبه هایی که خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با کارگران این شرکت انجام داد این افراد معتقد بودند؛ اعتراضات نسبت به مدیریت غلط  مدیر شرکت و  رئیس هیئت مدیره شکل گرفته است.
مدیریت غلط رییس هیئت مدیره  از عدم شناخت وی نسبت به مباحث تولید ناشی می شود، به همین دلیل کار تولید به مدیر شرکت سپرده شد که این شخص نیز با مدیریت نادرست خود شرکت آبگینه را به قهقرا کشاند.
این شرکت روزانه ۲۸ هزار مترمربع تولید شیشه داشته است که این رقم در حال حاضر با مدیریت غلط مدیر شرکت به صفر رسیده است و طوری وانمود می شود که این شرکت ضررده می باشد.
۹۵۴۲_L16x9-280x184 در پی اعلام اعتراض برخی کارگران شرکت آبگینه قزوین نسبت به عدم پرداخت حقوق خود، یکی از کارگران این شرکت درباره معوقه های کارکنان، ۳ ماه حقوق  و ۳۰ درصد از عیدی هنوز به کارگران پرداخت نشده است.
همچنین مدیر عامل این شرکت، پس از اعتراض کارگران، قول داد که تا قبل از پایان خرداد ماه حقوق عقب افتاده را به کارکنان پرداخت کند اما تا به حال هیچ هزینه ای پرداخت نشده است.
لازم به ذکر است تولید شرکت نسبت به گذشته کاهش نیافته است ولی به دلیل خریداری سهم شرکت از سهامدار اصلی، توسط مدیر عامل کنونی شرکت آبگینه، در پرداخت هزینه ها دچار مشکل شده اند.
در ادامه این پیگیری های کارکنان شرکت عده ای از کارگران شرکت آبگینه که در این اعتراض حضور داشتند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با بیان اینکه واگذاری مدیریت این شرکت به بخش خصوص مشکلات زیادی را به بار آورده است اظهار داشتند: این شرکت مدت پنج سال است که به بخش خصوصی واگذار شده و از سال گذاشته با وجود برخی از مشکلات تولید این شرکت خوابیده است.
این کارگران معتقد بودند: سوء مدیریت باعث ایجاد رکود در تولید شرکت آبگینه شده است و این شرکت با ۳۰۰ کارگر نزدیک شش ماه است که حقوق هایشان پرداخت نشده است.
معترضین شرکت آبگینه ابراز داشتند: با اجازه مدیریت کارخانه قسمتی از ضایعات را فروخته ایم و مبلغی از بدهی کارگران پرداخت شده است اما باز هم طلب های ما زیاد است و پیگیری لازم صورت نمی گیرد؛ از سوی دیگر مدیر شرکت مشکل مالی ندارد اما معلوم نیست به چه علت مواد اولیه خریداری نمی شود تا خط تولید شرکت راه بیفتد.
این کارگران همچنین مطرح کردند: شرکت آبگینه قزوین در ۱۵ سال گذشته در خاورمیانه رتبه برتر بوده است اما در این یک سال گذشته با بی برنامگی دچار مشکلات زیادی شده ایم؛ سابقه ایجاد این مشکلات در شرکت ما وجود نداشته است اما امروز با این شرایط در زندگی خود دچار معضلات فراوانی شده ایم.
این معترضین با انتقاد از اینکه در وضعیت رکود شرکت در حدود ۸۰۰میلیون تومان گاز از طریق کوره های روشن هدر می رود اذعان داشتند: جلسات مختلفی با حضور استاندار و مدیریت شرکت آبگینه برگزار شد و قول همکاری به ما دادند اما در این مدت هیچ رسیدگی به مشکلات ما نشده است.
این افراد در پایان مطرح کردند که استانداری از ما خواسته است که از مدیریت شرکت آبگینه شکایت کنیم اما ما نگران اخراج شدن خود هستیم و مجبوریم به همین اعتراض های دسته جمعی اکتفا کنیم.
لازم به ذکر است با تاکید استانداری مبنی بر پیگیری اعتراض کارگران شرکت آبگینه این افراد متفرق شدند.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان