۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روزشمار هفته وقف در قزوین اعلام شد
کد خبر: ۳۸۷۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روزشمار هفته وقف در قزوین اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با اعلام روزشمار هفته وقف در استان قزوین، از برگزاری همایش وقف و رسانه در هفته وقف خبر داد.

روزشمار هفته وقف در قزوین اعلام شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پیش از ظهر امروز، ۹ آذر در جلسه ستاد برنامه‌ریزی هفته وقف استان قزوین اظهار کرد: بزرگداشت هفته وقف از شنبه ۲۹ آذر تا جمعه ۵ دی ماه در استان قزوین برگزار خواهد شد.
وی افزود: عرصه وقف میدان مقدسی است که برخی جهادگونه باگذشت از سرمایه عمر خویش مدال پرافتخار واقف بودن را کسب میکنند و برخی دیگر نیز عالمانه و عاشقانه زمینه رسیدن به این جایگاه والا را برای مشتاقان فراهم میکنند.
حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه همه باید برای رفع مظومیت از این سنت حسنه تلاش کنیم، تأکید کرد: هفته وقف بهترین فرصت برای بیان ظرفیت‌ها و دستاوردهای سنت حسنه وقف برای جامعه است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در جهت بزرگداشت هفته وقف برنامه‌های بسیار زیادی برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: این برنامه‌ها باتوجه به روزشمار این هفته طراحی و در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور بیان کرد: تلاش خواهد شد تا برنامه‌های هفته وقف در استان قزوین به مانند سایر برنامه‌های این اداره کل در بقاع متبرکه برگزار شود.
وی با اشاره به آغاز این هفته از روز شنبه ۲۹ آذرماه گفت: این روز به نام عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری نامگذاری شده است.
نوروزی با بیان اینکه وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) نامی است که برای روز یک‌شنبه ۳۰ آذرماه انتخاب شده است، ادامه داد: روز دوشنبه یک دی ماه به نام وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: روز سه‌شنبه، دوم آذرماه به نام روز وقف تجلی مودت اهل بیت علیهم‌السلام با تکریم امامزادگان نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نامگذاری روز چهارشنبه سوم آذرماه را وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات اعلام کرد و اظهار کرد: روز پنج‌شنبه ۴ آذرماه به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی نامگذاری شده است.
وی تأکید کرد: روز جمعه، آخرین روز هفته وقف نیز به نام روز وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی نامگذاری شده است.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در این هفته برای استان قزوین و آشنایی بیشتر مردم با سنت الهی وقف تدارک دیده شده است، افزود: برگزاری همایش وقف و رسانه یکی از برنامه‌هایی است که با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود.
وی در خاتمه برگزاری همایش لبیک یا رسول‌الله(ص)، همایش یاوران وقف و همایش مشترک اوقاف و اصناف را از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته وقف اعلام کرد.
منبع: روابط عمومی اوقاف قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان