۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مانور زلزله در مدارس استان قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۳۸۶۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مانور زلزله در مدارس استان قزوین برگزار می شود

سالار قاسمی گفت: در روز ۸ آذر مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قزوین انجام می شود.

مانور زلزله در مدارس استان قزوین برگزار می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خبری اظهار داشت: در روز ۸ آذر مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قزوین انجام می شود.
سالار قاسمی با اعلام این خبر افزود: همه ساله در روز هشتم آذر ماه مانور سراسری زلزله و ایمنی در سطح تمامی مدارس کشور و در همه مقاطع انجام می گردد.
امسال نیز با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های مربوط استان این مانور همزمان با سراسر کشور در مدارس استان به اجرا در خواهد آمد.
سالار قاسمی تصریح کرد: مراسم مانور زلزله با حضور مسئولان در دبیرستان دخترانه عفاف قزوین ساعت ۴۵/۹ صبح و در دبیرستان پسرانه علامه جعفری نیز ساعت ۴۵/۱۰ در روز ۸ آذر برگزار می گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، لذا برگزاری مانور زلزله باعث خواهد شد تا آمادگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از قبیل زلزله به وجود آید و نقاط ضعف و قوت در مقابله با این حوادث ارزیابی گردد.
وی در ادامه بیان کرد: آموزش نکات ایمنی و راه ‌های مقابله با بحران‌ها و حوادث به دانش‌آموزان، به همراه رعایت نکات ایمنی در مدارس و حتی در خانواده‌ ها موجبات کاهش میزان تلفات و خسارت ناشی از وقوع حوادث خواهد شد.
قاسمی تأکید کرد: آموزش در برابر زلزله باید دو ویژگی شامل هدفمندی و استمرار را دارا باشد.
آموزش در خصوص زلزله می تواند عملکرد مردم و علی الخصوص دانش آموزان را سامان دهد.
.
این مقام مسئول ادامه داد: آموزش زلزله به منظور ایجاد تغییرات در رفتار افراد جامعه صورت می گیرد تا آنها بتوانند توانایی های خودشان را برای انجام دادن کارهای مشخص، در هنگام زلزله، قبل و بعد از آن بهبود ببخشند.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان