۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشراف بر برنامه ها و نظارت دقیق، شایسته اقدام کرده است
کد خبر: ۳۸۶۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشراف بر برنامه ها و نظارت دقیق، شایسته اقدام کرده است

همایش استانی آموزش آیین‌نامه مدیران متوسطه با حضور افشانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه۲ برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشراف بر برنامه ها و نظارت دقیق، شایسته اقدام کرده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، افشانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش در همایش استانی آموزش آیین‌نامه مدیران متوسطه اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی استان‌ها در اولویت کاری این وزارتخانه قرار گرفت.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: باید طرح ها و برنامه های مدارس همگام با استان ، و استان نیز همگام با وزارت باشد.
مسئولین آموزش و پورش استان و مدیران و معاونان مدارس باید با برنامه‌ها و سندهای بالادستی و کلان مانند سند تحول بنیادین، سند نخبگان علمی، سند علم و فناوری و غیره پیش بروند و در راستای تحقق اهداف این سیاست‌ها اقدام کنند.
افشانی ضمن تشکر از برنامه ها و اقدامات مسئولین آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشراف بر برنامه ها و نظارت دقیق، بسیار هدفمند و شایسته اقدام نموده اند.
همچنین انتخاب افراد مدیر و مدبر در استان از اقدامات شایسته ایشان است.
وی اضافه کرد: با توجه به تغییرات در حوزه دوره های آموزشی و ایجاد پایه های جدید در مقاطع تحصیلی، برخی از آیین‌نامه‌های اجرایی مدارس متوسطه باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرند و اصلاحات لازم انجام شود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران و معاونان باید حرکت رو به جلو داشته باشند و همه در یک جهت مشخص حرکت کنند.
آیین‌نامه اجرایی مدیران و معاونان متوسطه استان نیاز مبرم به بررسی و مرور دارد، چرا که به سبب کثرت تبصره‌های آیین‌نامه، از برخی از مواد آیین‌نامه، برداشت‌هایی متفاوتی می‌شود.
افشانی خاطر نشان کرد: نوع مکاتبات از مدارس به استان و نیز از استان به وزارت آموزش و پرورش، نشان دهنده این است که مدیران مدارس و مسئولین و کارشناسان استان تا چه میزان به آیین نامه ها اشراف کافی دارند.
شایسته است همه مسئولین در هر رده مسئولیتی، با مطالعه دقیق آیین نامه ها به ضوابط و مقررات آشنایی کافی پیدا نمایند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: پنج سیاست‌ کلی وزارت آموزش و پرورش عبارتند از ساماندهی نیروی انسانی، بودجه‌بندی عملیاتی، طرح تعالی مدیریت مدرسه، تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها و جلب مشارکت دستگاه های دولتی و غیردولتی و مردمی، هستند که در حال حاضر در استان‌ها در حال اجرا است.
همه مسئولین و مدیران مدارس در جهت تحقق این سیاست‌ها گام بردارند.
افشانی با اشاره به آیین‌نامه‌های اجرایی مدیران متوسطه خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی مدیران متوسطه ۱۱۰ ماده دارد که مدیران باید به همه مواد آیین‌نامه تسلط  و نسبت به آنها اگاهی کامل داشته باشند و از همه اختیارات و وظایف خود استفاده کنند.
وی تأکید کرد: دغدغه و گرفتاری اصلی مدیران و معاونان، عدم مراجعه به آیین‌‌نامه‌ اجرایی است که این مسئله باید توسط مدیران مورد بازنگری قرار گیرد.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان