۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه منحصر به هفته کتاب نیست
کد خبر: ۳۸۵۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه منحصر به هفته کتاب نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منحصر به این هفته نیست بلکه توجه به مقوله کتاب همراه با برپایی نمایشگاه‌ باید در تمام طول سال استمرار داشته باشد.

ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه منحصر به هفته کتاب نیست
به گزارش خبرنگار فرهنگی صبح قزوین، مهدی احمدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ظهر امروز در همایش "کتاب، یار ماندگار" که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار ترویج کتاب، ترویج امید از هفته گذشته در استان قزوین با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه آغاز به کار کرد.
احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته کتاب استان خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت مکان برگزاری نمایشگاه، چندین ناشر آثار خود را با موضوعات مختلف ادبی، علمی، تاریخی و .
.
.
در معرض تماشای مخاطبان قرار دادند.
وی در ادامه عنوان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منحصر به این هفته نیست بلکه توجه به مقوله کتاب همراه با برپایی نمایشگاه‌ باید در تمام طول سال استمرار داشته باشد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: با وجود قدمت و غنای فرهنگی استان قزوین متاسفانه میزان گرایش به کتاب قابل ملاحظه نیست و باید فکری در این باره اندیشیده شود.
وی در ادامه گفت: بعضا مشاهده می شود که دانشجویان و علاقمندان در تهیه برخی کتاب ها با مشکل مواجه می شوند لذا باید با نیاز سنجی و در نظر گرفتن علائق آنان، ناشرین کتب مورد نیاز مخاطبان را به چاپ برسانند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه اضافه کرد: تحقق شعار مقام معظم رهبری در خصوص ترویج کتاب نیاز به همکاری همه نهادهای مربوطه دارد تا با جدیت در راستای افزایش گرایش عموم به امر کتاب و کتابخوانی قدم بردارند.
احمدی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان خاطر نشان کرد: بازنگری در کتاب های درسی و تشویق دانش آموزان جهت مراجعه به کتابخانه و اختصاص حداقل هفته ای دو ساعت به این امر در نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش به سزایی دارد.
این مسئول عنوان کرد: بازار کاذب کتاب‌های کمک درسی که تنها مقوله ای جهت موفقیت دانش آموزان برای ورود  به دانشگاه است نمی تواند در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی راه گشا باشد چرا که فصل کتابخوانی دانش آموزان منحصر به زمان امتحانات است.
وی تصریح کرد: مدیران ‌کل دستگاه‌های استان قزوین می توانند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ارائه تسهیلاتی نظیر اهداء بن خرید کتاب برای کارکنان نقش مهمی در افزایش تمایل آنان به سمت مطالعه داشته باشند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان