۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بصیرت افزایی و دشمن شناسی رویکرد بسیج رسانه/ عملکرد شعاری در حوزه ماهواره مشکل را حل نخواهد کرد
کد خبر: ۳۸۲۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در کارگروه تخصصی دهمین همایش بسیج ورسانه مطرح شد:

بصیرت افزایی و دشمن شناسی رویکرد بسیج رسانه/ عملکرد شعاری در حوزه ماهواره مشکل را حل نخواهد کرد

باید با بصیرت افزایی و دشمن شناسی و افزایش کیفیت محصولات داخلی به سمت مقابله با هجمه های دشمنان پیش برویم.

بصیرت افزایی و دشمن شناسی رویکرد بسیج رسانه/ عملکرد شعاری در حوزه ماهواره مشکل را حل نخواهد کرد
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، نشست کار گروه تخصصی  همایش بسیج و اصحاب رسانه استان قزوین با محوریت بسیج، رسانه و مقابله با پدیده ماهواره با حضور کشاورز معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج)، الهی کارشناس حوزه رسانه، اصغری استاد هنر و ارتباطات، کریمی کارشناس انتظامی استان، اصحاب رسانه های مختلف در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد.
در این نشست تخصصی به نقش رسانه و جایگاه آن در راستای مقابله با عملکرد گسترده ماهواره پرداخته شد و این موضوع که چه راهکارهایی را باید عملیاتی کرد تا در این زمینه بتوانیم روشنگری و افشاگری داشته باشیم و باری از روی نظام اسلامی برداریم.
کشاورز معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در ابتدای این نشست وظیفه اصحاب رسانه را در راستای ارائه برنامه هایی که قابلیت اجرایی در زمینه مقابله با اثرات سوء ماهواره دارند را مهم دانست و اظهار داشت: سه حوزه تصویری و مجازی و مکتوب از اهداف خاصی هستند که می توان در این سه بخش تولید محتوا داشت.
وی افزود: باید شورای هم اندیشی خود را در این زمینه فعال کنیم و این کارگروه پیش جلسه ای است برای دهمین همایش بسیج و اصحاب رسانه.
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: باید در زمینه جنگ نرم و مقابله با ماهواره نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و در این جلسه مطالبه گری صورت بگیرد و در انتها خروجی کار از مسئولین حوره های مختلف پیگیری شود.
وی همچنین گفت: ما قرارگاهی تعیین کردیم که برنامه های مختلف فرهنگی را برای همه اقشار با نشست های روشنگری ایجاد کرده است.
اصحاب رسانه با انعکاس این برنامه ها می توانند در زمینه آگاه سازی کمک بزرگی به ما داشته باشند.
الهی از کارشناسان حوزه رسانه در با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای برای همه تفکرات جامعه ایرانی برنامه دارند اذعان داشت: غربی ها میل و ذائقه ایرانی ها را به دست آورده اند اما ما خودمان هنوز در این زمینه مشکل داریم، ما در برنامه های خودمان به پروژه ای به نام حواس پرتی روی آوردیم یعنی برنامه ریزی کردیم تا حواس مردم را از ماهواره به مسئله دیگری معطوف کنیم.
وی در ادامه ابراز داشت: هدف مان این بود ان جو رسانه ای را به سمت دیگری هدایت کنیم اما چون عزم ملی در این مورد با همراه نبود به موفقیت دست پیدا نکردیم، ابتدا باید جامعه هدف در این زمینه تعریف شود یعنی چه گروه هایی و با چه رویکردی به تماشای این برنامه های می پردازند؟ الهی تاکید کرد: ما هنوز هیچ طیف پژوهشی در این زمینه نداریم و باید بررسی کرد که چگونه می توان ذائقه مردم را عوض کرد باید همچنین اندازه طرح مان را نیز در این زمینه مشخص کنیم در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.
کریمی کارشناس انتظامی استان نیز اینگونه بیان کرد که نیروی انتظامی طبق قانون آن وظیفه ای که برایش تعریف شده بدان عمل می کند و کلاس های آموزشی نیز برای والدین دانش آموزان برگزار می کند اما باید طرح های کاربردی در این زمینه برای قوی شدن عملکردها در اختیار ما قرار بگیرد.
همچنین در این نشست تخصصی بیان شد که باید با بصیرت افزایی و دشمن شناسی و افزایش کیفیت محصولات داخلی به سمت مقابله با هجمه های دشمنان پیش برویم و باید از ابراز و روش های نوین که دشمن بهره می برد علیه خود آنها استفاده کرد و برنامه های آگاه سازی باید به صورت غیر مستقیم و سلسله وار صورت بگیرد همچنین لازم است در روستاها آنتن دهی دیچیتال تقویت شود تا استفاده از برنامه های ماهواره ای کاهش یابد و تئوریسین ها در زمینه توجه به مطالبات رهبری برنامه ریزی داشته باشند.
لازم به ذکر است پیگیری و اجرایی کردن نکات زیر از مصوبات این نشست بود: داشتن برنامه ای جریان ساز، مستمربودن برنامه ها، کار روی سبک زندگی اسلامی، استفاده از شیوه های نوین هنری، تولید برنامه های اسلامی و هنری نرم افزاری اندروید، افزایش بودجه های فرهنگی و برگزاری نشست های هایی به صورت مناظره.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان