۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین دومین تولید کننده زیتون کشور است/ توسعه پنج هزار هکتاری باغات زیتون در طارم
کد خبر: ۳۸۲۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بخشدار طارم سفلی خبر داد:

قزوین دومین تولید کننده زیتون کشور است/ توسعه پنج هزار هکتاری باغات زیتون در طارم

کلهر گفت: در آینده ای نزدیک و در راستای طرح های توسعه ای، پنج هزار هکتار باغ زیتون به سطح باغ های طارم سفلی اضافه می شود.

قزوین دومین تولید کننده زیتون کشور است/ توسعه پنج هزار هکتاری باغات زیتون در طارم
مرتضی کشاورز کلهر بخشدار طارم سفلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین در خصوص چگونگی کنترل آفت مگس زیتون، بیان کرد: زمان سنجی درست در شروع مبارزه با آفت ضروری است و در این مرحله حساس باید همه وارد فاز مبارزه با آفت شوند.
وی اظهار کرد: زیتون نیز از جمله محصولات باغی شهرستان طارم به شمار می‌رود که به صورت گسترده در طارم کشت شده و همه ساله بخش اعظمی از زیتون کشورمان در این منطقه تولید می شود.
رتبه دوم استان قزوین در تولید زیتون کشور 81320265-5963773 این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین از نظر تولید محصول زیتون در رتبه دوم کشوری قرار دارد که در این استان زیتون کاری در منطقه طارم سفلی متمرکز است.
کلهر با اشاره به اینکه برای ریشه کنی آفت مشارکت همگانی لازم است، افزود: باغداران یک روستا باید اقدام به مشارکت همگانی در زمان مناسب مبارزه با آفت نمایند و نباید اهالی روستای مجاور در این امر تعلل کنند چرا که همین مسئله ممکن است زحمات بقیه را نابود کند.
وی تصریح کرد: مشارکت همگانی باید در قالب یک سازمان مردمی صورت گیرد که در این راستا یک شبکه اجتماعی از خود باغداران، دهیاری ها و شوراها تشکیل داده ایم که از طریق همین شبکه اجتماعی امکانات و اعتبارات دولتی به باغداران داده شود.
10523_285 بخشدار طارم ادامه داد: در طرح مبارزه با آفت مگس زیتون، چندین مرکز و هفت مرحله برای کنترل آفت پیش بینی شده بود که ناظران فنی مراکز در هر مرحله، مامور نظارت بر اجرای درست طرح بودند.
زیتون یکی از محصولات مهم و اساسی برای استحصال روغن کلهر، کمیت و کیفیت زیتون تولیدی طارم در سال جاری را مناسب ارزیابی و تاکید کرد: همه ساله بخشی از زیتون تولیدی شهرستان طارم توسط کارخانجات فرآوری در این شهرستان فرآوری می‌شود که در ایجاد اشتغال در این منطقه بسیار تاثیرگذار بوده است.
olives and oilve oil وی اضافه کرد: زیتون یکی از محصولات مهم و اساسی برای استحصال روغن است که در تامین روغن خوراکی کشورمان نقش به‌سزایی داشته و طرح توسعه باغات زیتون در سطح کشور نیز گامی مهم در این راستا به شمار می‌رود.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار هکتار باغ زیتون در بخش طارم سفلی وجود دارد، گفت: در آینده ای نزدیک و در راستای طرح های توسعه ای، پنج هزار هکتار باغ زیتون به سطح باغ ها اضافه می شود که شاهد افزایش حدود 20 هزار تنی محصول خواهیم بود.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان