۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تک فرزندی ۱۴ آفت دارد
کد خبر: ۳۸۲۲۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل خانواده:

تک فرزندی ۱۴ آفت دارد

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه "تک فرزندی ۱۴ آفت دارد"، تصریح کرد: نمی توان منکر مزایای تک فرزندی شد ولی آنچه مسلم است آفات تک فرزندی در قیاس با مزایای آن بسیار است.

تک فرزندی ۱۴ آفت دارد
حجت الاسلام دهنوی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین با اشاره به تعدادی از آفات تک فرزندی اظهار کرد: تک فرزندی آفات بسیاری دارد به طور مثال قدرت دفاع از حقوق خود را ندارند و این مشکل زمان ورود کودک به مدرسه بیشتر آشکار می شود.
این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: فرزندان دارای خواهر و برادر در اثر داشتن تعامل با یکدیگر، طریق دفاع از خواست ها و تمایلات فردی را می آموزند.
وی با بیان اینکه "بچه های تک فرزند به شدت شکننده و زودرنج هستند"، عنوان کرد: تک فرزندان معمولا در مواجهه با نظرات مخالف سریع ناراحت می شوند زیرا به دلیل نبود فضای رقابتی در خانواده، کمتر با مشکلات مواجه می شوند و در معرض تجربه کردن شکست و ناکامی قرار می گیرد .
حجت الاسلام دهنوی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های این کودکان نداشتن قدرت مقابله با مشکلات است زیرا عموما در دوران کودکی مشکلی نداشته اند تا راه حل رفع موانع و مشکلات را یاد بگیرند در حالیکه حضور خواهر و برادر، فرزند را ناخودآگاه رویاروی نظرات و افکار مختلف قرار داده، وی را مجبور به آموزش حل مسئله می کند.
این کارشناس مذهبی اذعان داشت: نه گفتن مهارتی است که بیشتر تک فرزندان فاقد آن هستند لذا به هنگام نوجوانی و ایجاد حس تعلق به گروه همسالان، سریع به درخواست دوستان جواب مثبت می دهند که این رفتار آسیب های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه "تک فرزندی ۱۴ آفت دارد"، تصریح کرد: وابستگی به والدین و نداشتن شجاعت از دیگر ویژگی های رفتاری تک فرزندان است.
حجت الاسلام دهنوی با اشاره به رواج تک ‌فرزندی در جامعه اذعان داشت: البته نمی توان منکر فواید تک فرزندی شد ولی آنچه مسلم است آفات تک فرزندی در قیاس با مزایای آن بسیار است لذا توصیه می شود به یک فرزند اکتفا نشود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان