۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت امروز حتی با فروش نفت فقط قادر است تعهدات ایجاد شده در گذشته را تامین کند
کد خبر: ۳۸۲۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت امروز حتی با فروش نفت فقط قادر است تعهدات ایجاد شده در گذشته را تامین کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت امروز حتی با فروش نفت فقط قادر است تعهدات ایجاد شده در گذشته و حقوق بازنشستگان را تامین کند و باید با واگذاری همه امور به بخش خصوصی از ظرفیت ارزشمند این بخش استفاده کنیم.

دولت امروز حتی با فروش نفت فقط قادر است تعهدات ایجاد شده در گذشته را تامین کند
به گزارش صبح قزوین، نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی صبح پنجشنبه با ذحضور آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی روزبه استاندار قزوینف امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی، زکی زاده مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و کوروش کشاورز سرپرست جهاد کشاورزی استان و جمعی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سالن باغستان برگزار شد.
آقامحمدی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست گفت: ایران اسلامی با داشتن ظرفیت های فراوان قادر است به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود اما تحقق این کار حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و استفاده از بخش خصوصی توانمند است.
وی افزود: دولت امروز حتی با فروش نفت فقط قادر است تعهدات ایجاد شده در گذشته و حقوق بازنشستگان را تامین کند و باید با واگذاری همه امور به بخش خصوصی از ظرفیت ارزشمند این بخش استفاده کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مهمترین مانع در کاهش تصدیگری دولت و سپردن امور به بخش خصوصی ایجاد انگیزه اقتصادی در افراد است تا باور کنند می توانند بهتر از دولت فکر کنند و مدیریت امور را بر عهده بگیرند.
وی بیان کرد: انگیزه سود اقتصادی در بخش دولتی وجود ندارد و تنها قادر است در نظارت، بسترسازی و تصمیم گیری کلان وارد صحنه شود و و هدایت بخش خصوصی را بر عهده بگیرد و کار اصلی باید توسط مردم انجام شود.
آقامحمدی بیان کرد: آرزوهای ایده آل و انجام کارهای بزرگ باید در بخش خصوصی تقویت و ایجاد شود مردم نباید مانند کارمندان بدون ریسک پذیری به وضع موجود قانع باشند بلکه باید با سعه صدر و اعتقاد به رقابتی سالم که همه بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند و حرکت رو به رشد را تجربه کنند.
زندگی بهتر با اتکا به خود وی گفت: برای زندگی بهتر باید متکی به خود باشیم و فکر نکنیم حالا اگر مذاکرات به نتیجه رسید همه چیز حل می شود بلکه باید بدانیم اگر بخواهیم جایگاه خود را که شایسته ان هستیم در منطقه و جهان بالا ببریم باید اراده بزرگ داشته باشیم و با تلاش همه جانبه امور را به پیش ببریم.
آقامحمدی یادآورشد: هر ملتی که اراده کرده بزرگ شود توانسته به این مهم دست یابد و ملت ایران با داشتن نیروی انسانی توانا و منابع خدادادی قادر است به جایگاه شایسته خود دست یابد.
هدف ما بازار ۵۰۰ میلیون نفری منطقه است رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: بخش خصوصی باید برنامه بنویسد و متکی به دولت نباشد و آرزوهای بزرگ داشته باشد و حالا اگر مذاکرات هم نتیجه دهد شرایط سال ۹۰ ایجاد خواهد شد که راضی کننده نیست و باید به افق های روشن تر و بزرگتر فکر کنیم.
این مسئول بیان کرد: باید برای بازار ۵۰۰ میلیون نفری برنامه ریزی کنیم و با برنامه ریزی، تدبیر، فکر و بسترسازی برای تقویت اقتصاد خود همت کنیم.
وی یادآورشد: استان قزوین ظرفیت این را دارد که از نظر کشاورزی جایگاه بسیار ارزشمندی در تولید محصولات شاخص کشاورزی داشته باشد و در صنعت و حوزه های دیگر نیز بعنوان یک الگوی شاخص در کشور مطرح شود.
آقامحمدی در پایان اظهارداشت: امیدواریم استان قزوین به عنوان دشت استراتژیک تصویب شود تا به تقویت اقتدار ملی کمک کند.
منبع: مهر انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان