۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرداری محمدیه از معدود شهرداری هایی است که شورا حسابرسی آن را بموقع انجام می‌دهد
کد خبر: ۳۸۰۶۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون حقوقی مالی شورای محمدیه:

شهرداری محمدیه از معدود شهرداری هایی است که شورا حسابرسی آن را بموقع انجام می‌دهد

میکائیل سلمانی گفت: انتخاب حسابرس رسمی جهت بررسی سال مالی ۱۳۹۲ شهرداری که عملیات آن به اتمام رسیده و قابل ارائه به صحن شورا می باشد.

 شهرداری محمدیه از معدود شهرداری هایی است که شورا حسابرسی آن را بموقع انجام می‌دهد
میکائیل سلمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: چهارچوب و اصول تصویب بودجه سال 1394 شهرداری و شورای شهر محمدیه مبتنی بر شش اصل خواهد بود.
رئیس کمیسیون حقوقی مالی شورای شهر محمدیه در ادامه افزود: اصل اول مقاوم بودن اقتصاد است، یعنی اعتقاد داریم مردم باید محور اقتصاد باشند و آنها را آماده کرده و الگوی مصرف را برایشان تعریف نماییم، همه باید محدودیت هایی در زندگی را آغاز کنیم تا در این زمینه موفق باشیم .
وی ادامه داد: در رکن مقاوم بودن اقتصاد، شهرداری ها با اخذ تمهیدات لازم از منظرهای مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی می توانند تاثیر به سزایی بر زندگی مردم داشته باشد و مدیران شهری باید آگاه بوده و برنامه ریزی لازم  در این خصوص داشته باشند .
عضو شورای شهر محمدیه استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی را اصل دوم دانست و گفت: کمک به بخش خصوصی و برداشتن سدهای جلوی راه این بخش و استفاده از ظرفیت های مردم که شاکله اصلی و تشکیل دهنده هستند در این زمینه قابل اهمیت است.
وی یادآور شد: حمایت از تولیدات ملی اصل سوم می باشد و شهرداری ها نقش خدماتی دارند آنها می توانند با ورود به این بخش، تولید ملی را شکوفا نمایند و استفاده از تولیدات داخلی، کمک و حمایت از تولید ملی است؛ اصل بعدی مدیریت منابع ارزی است که شهرداری ها می توانند در مصارف و تولیدات خود منابع را هدایت کرده و اجازه هدر رفت آنها را ندهند، استفاده از تولیدات ملی در عدم هدر رفت منابع ارزی توسط شهرداری ها می تواند مثمر ثمر باشد.
نماینده قزوین در شورای عالی استانها مدیریت مصرف را اصل پنجم برشمرد و ابراز داشت: تاکیدات بسیاری بر مدیریت مصرف از سال های گذشته تا کنون شده است و شهرداری ها نباید از این قافله عقب بمانند و به دنبال  آن شاخصه مدیریت مصرف را از طریق ظرفیت ها و پتانسیل های خود فرهنگ سازی نمایند.
وی افزود: شهرداری ها با استفاده از دانش مراکز علمی کشور می توانند  از بخش های مختلف شهرداری ( پسماند – خدمات شهری) بسوی درآمد پایدار در شهرداری ها حرکت نمایند؛ افزایش سهم اعتبارات عمرانی – کاهش هزینه های جاری باید مورد توجه شهرداری ها  باشد.
سلمانی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون مالی شورای شهر محمدیه یکی از فعال ترین کمیسیون های این شورا بوده که در یک سال گذشته 15 جلسه برگزار نموده است اذعان داشت: لوایح و نامه هایی از طریق صحن شورا به این کمیسیون ارجاع شده و با بهره گیری از نظرات مشاورین و کارشناسان و دعوت از معاونین شهردار تصمیمات دقیق و کارشناسی صورت گرفته شده است.
وی با اشاره به مهمترین مباحث و تصمیم گیری های صورت گرفته در کمیسیون حقوقی خاطرنشان کرد: انتخاب حسابرس رسمی جهت بررسی سال مالی 1392 شهرداری که عملیات آن  به اتمام رسیده و قابل ارائه به صحن شورا می باشد و شهرداری محمدیه از معدود شهرداری ها در استان می باشد که حسابرسی آن توسط شورا به موقع انجام می شود.
رئیس کمیسیون حقوقی مالی شورای شهر محمدیه یادآور شد: از برنامه های دیگر این کمیسیون بررسی آمار هزینه ها و درآمد شهرداری است که در پانزدهم هر ماه به شورا ارائه می شود، بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص استقرار فروشگاه زنجیره ای رفاه جهت ارائه خدمات به شهروندان در منطقه سوله تجاری شهرداری برپا خواهد شد، تفویض اختیار  به شهردار محترم جهت افزایش کارآیی کارکنان و کارمندان شهرداری می باشد.
وی در ادامه برنامه کمیسیون مالی شورای شهر محمدیه ابراز داشت: تصویب لایحه تقسیط بدهی مطالبات مودیان به شهرداری، تصویب تفاهم نامه بانک ملت استان جهت ارائه خدمات به شهروندان محمدیه، بررسی و وتصویب تفریغ بودجه 1392 سازمان حمل و نقل و انتخاب حسابرس جهت بررسی سال مالی 1392 آن سازمان، پیشنهاد طرحهای پژوهشی و طرح های اولویت دار جهت تدوین در طرح چشم انداز 30 ساله و حرکت به سوی کسب درآمد پایدار شهرداری می باشد.
سلمانی در پایان گفت: بررسی و تصویب  جهت اجرای طرح مکانیزاسیون نوسازی و عمران شهرداری، تلفیق و تلخص کلیه سوابق  املاک، تصویب تفاهم نامه شهرداری با بانک شهر مبنی بر ارائه خدمات و بهره مندی شهروندان و مشتریان و اختصاص باجه در شهرداری  برای همین امر از دیگر اقدامات کمیسیون مالی شورای شهر محمدیه است.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان