۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در قزوین
کد خبر: ۳۷۹۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

اجرای طرح نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در قزوین

مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: در راستای مدیریت اهدای خون سوگواران حسینی طرح نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در قزوین در حال اجراست.

اجرای طرح نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، علی اکبر کیانی مدیر کل انتقال خون استان قزوین از اجرای طرح نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی خبر داد و گفت: این طرح برای ساماندهی و مدیریت اهدای خون سوگواران حسینی می باشد.
وی با اشاره به مراجعه 305 نفر جهت اهدای خون در روز تاسوعا، افزود: عزاداران قزوینی در این مدت 269 واحد خون اهدا کردند.
این مسئول ادامه داد: 48 درصد اهدا کنندگان خون در روز تاسوعا افراد مستمر، 30 درصد افراد با سابقه و 22 درصد نیز برای اولین بار به این پایگاه ها مراجعه کردند که در مجموع 91 درصد آقایان و 9 درصد خانم ها بودند.
کیانی با بیان اینکه در ایام سرد زمستان نیاز به این ماده حیاتی بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماران بستری در مراکز درمانی نیاز مستمر به این فرآورده خونی دارند، از مردم استان تقاضا داریم مانند گذشته با اهدای خون خود نیازهای حیاتی بیماران نیازمند به پلاکت را تامین کنند.
وی با قدردانی از تمام اهدا کنندگان خون، تصریح کرد: نیاز به خون یک امر دائمی است و افزایش اهدا کنندگان طی روزها و شب های اخیر به معنای رفع نیاز به اهدای خون در روزهای آینده نیست.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان