۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین "هیهات مناالذله"، شعار اجتماع بزرگ مردم قزوین در روز تاسوعا/ عزاداران به ساحت علمدار کربلا عرض ارادت کردند
کد خبر: ۳۷۸۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

"هیهات مناالذله"، شعار اجتماع بزرگ مردم قزوین در روز تاسوعا/ عزاداران به ساحت علمدار کربلا عرض ارادت کردند

عزاداران حسینی در قزوین در روز تاسوعای ماه محرم در سوگ مظلومیت شهدای کربلا به ویژه سقای دشت کربلا اشک ریختند و عزاداری کردند.

"هیهات مناالذله"، شعار اجتماع بزرگ مردم قزوین در روز تاسوعا/ عزاداران به ساحت علمدار کربلا عرض ارادت کردند
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی صبح قزوین، تجمع بزرگ عزاداران حسینی همزمان با نهمین روز از ماه محرم در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) و 72 تن یاران با وفایش در خیابان شهدای شهر قزوین برگزار شد.
عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع) صبح روز دوشنبه (12 آبان ماه) از مناطق مختلف شهر به سمت خیابان شهدا به حرکت در آمده و با تجمع در این محل به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.
اجتماع عظیم عزاداران شهر قزوین در روز تاسوعای حسینی، از ساعت 10 صبح تا نزدیک اذان ظهر در خیابان شهدا با حضور خیل کثیری از مردم برپا شد.
عزاداران-حضرت-ابوالفضل-علیه-السلام-6 در این مراسم اقشار مختلف مردم، هیات های مذهبی و عزاداران حسینی(ع) با وجود بارش رحمت الهی و برودت هوا در خیابان شهدای قزوین گرد هم آمدند و در اندوه مصیبت شهادت آن امام همام و یاران با وفایش به عزاداری و سوگواری پرداختند.
مرثیه خوانی مداحان اهل بیت در این آیین معنوی در سوگ شهدای کربلا شور و حال خاصی به اجتماع حسینیان بخشیده و نواهای لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا ابوالفضل(ع)، هیهات من الذله مردم مومن و موحد قزوین در فضا طنین انداز شده بود.
حضور جوانان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که سراپا سیاهپوش در این اجتماع شرکت کرده بودند شکوه و جلال این آیین را دو چندان کرده بود.
عزاداران-حضرت-ابوالفضل-علیه-السلام-3 این آیین معنوی به منظور مشارکت آحاد مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان و سقای دشت کربلا و عرض ارادت به شهدای کربلا و انسجام بخشیدن به عزاداری های امام حسین(ع) و انتقال مفاهیم بزرگ و ارزشمند دینی به نسل جوان برگزار شد.
گفتنی است، مراسم سوگواری عزاداران شهر قزوین در روز تاسوعای حسینی با عنوان "عزاداری روز سقا" به صورت زنده از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش شد.
انتهای پیام/7003/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان