۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین همایش شیرخوارگان حسینی در استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۷۸۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همایش شیرخوارگان حسینی در استان قزوین برگزار شد

همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه و ششم ماه محرم مصادف با روز علی اصغر(ع) با حضور مادران و کودکان قزوینی در ۱۰۰ نقطه این استان برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در استان قزوین برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در 100 امامزاده ، حسینیه و مسجد استان قزوین با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی برگزار شد.
این مراسم امسال در مجموع در 2 هزار و 500 نقطه از ایران و 230 نقطه از جهان به صورت همزمان برگزار شد.
این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد، تایلند و .
.
.
برگزار شد.
در این همایش که صبح امروز(جمعه) از ساعت 9 در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) آغاز شد ، مداحان بنام استان حضور داشتند و مادران نیز با در دست داشتن کودکان خود که سربندهای "یا علی اصغر (ع)" و "یا حسین (ع)" بسته بودند در این مراسم حضور داشتند.
حرکت دادن گهواره ای به یاد گهواره حضرت علی اصغر (ع) در بین جمعیت شور و حال مضاعفی به این همایش بخشید و سیل اشک بانوان شرکت کننده را جاری ساخت.
از برنامه‌های این مراسم ، نذرنامه خوانی بود که راس ساعت 10 تمامی مادران به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند.
متن نذرنامه بدین شرح است: «یا صاحب الزمان (عج)! فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم.
او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.
یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) ادرکنی.
» اجرای تعزیه ، سخنرانی و مداحی و .
.
.
از دیگر برنامه های این همایش بود حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خصوص اهداف این همایش گفت : هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر (ع) است که جهانیان بتوانند با نهضت عاشورا و پیام امام حسین که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند.
منبع: روابط عمومی اداره اوقاف قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان