۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هنر عبرت گیری از تاریخ را آسان می کند
کد خبر: ۳۷۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سردار نوعی اقدم:

هنر عبرت گیری از تاریخ را آسان می کند

معاون سیاسی و امنیتی کشور گفت: مخاطب از هنرمند الگوپذیری خوبی دارد و هنرمند بر تمام رفتار خود مسئول است.

هنر عبرت گیری از تاریخ را آسان می کند
به گزارش صبح قزوین، سردار رحیم نوعی اقدم، فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور و معاون سیاسی، امنیتی وزارت کشور در مراسم تجلی شیدایی، یاد بود شهید مرتضی آوینی که به همت بسیج هنرمندان استان قزوین 22 فروردین 92 برگزارشد، خطاب به هنرمندان اظهارداشت: هنر شما در هر هنری نیست، هنر آن است که بتوانید با ادبیات هنرمندانه مردم را در شرایطی قرار دهید که میان خود و خدایشان را اصلاح کنند.
وی ادامه داد: حال که می خواهید هنرمند باشید، اوج بگیرید.
در عالم خلقت خداوند هر کس را در وادی عشق و بندگی خلق کرده است.
دریا را برای غرق کردن آفریده، ولی آن را برای موسی می شکافد، درواقع خدا خواسته موسی را معرفی کند، بشر را برای راه رفتن آفریده، ولی حضرت رسول (ص) را به معراج کشانده است.
غسل و کفن را بر مرده واجب کرده است و بر شهیدان حلال.
مرد را برای حمایت از زن آفریده است و فاطمه را برای حمایت از علی! اینجاست که باید گفت: عجب هنری دارد خدا.
سردار نوعی اقدم در ادامه عنوان کرد: خداوند در تمام این ها خواسته بگوید کسی که میان خود و خدا را اصلاح کند، اینطور برجسته می شود و تنها اخلاص بود که آوینی را سید شهیدان اهل قلم کرد.
معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در خوزستان بنا داشتیم کنگره 23000 شهید را برگزارکنیم که رسیدیم خدمت مقام معظم رهبری و ایشان فرمودند: «بروید حماسه را با هنر آمیخته کنید تا ماندگار شود».
وی با اشاره به کارهای هنری انجام شده در کشور، افزود: بروید این ادبیات عشق بازی شهیدان را جدی بگیرید.
ما در 99 درصد رزمندگان و شهیدان عشق و شور را داشتیم و شاید 1 درصد آن چیزی بود که در فیلم اخراجی ها نشان دادند و باید گفت که ظلم و خیانت کردند.
فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور با بیان جایگاه هنر و نقش هنرمند، گفت: هنر نقش بسیار ترغیبی در جامعه داشته و مخاطب از نقش هنرمندانه، هنرمند الگوپذیری خوبی دارد و هنرمند بر تمامی اخلاق و رفتار خود مسئول است.
وی با بیان اینکه هنرعبرت گیری از تاریخ را آسان می کند، توضیح داد: هزاران نفر برای خونخواهی حسین لشگرکشی کردند که نام هیچ یک در تاریخ نماند ولی آن 72 تن ماندگار شدند، شمشیر را باید در زمان خود کشید.
سردار نوعی اقدم با اشاره به اینکه انتقال مفهوم ها به صورت هنرمندانه وظیفه هنرمندان است، تصریح کرد: اگر سردار آبنوش بخواهد از دانشگاه آزاد برای گذر از اروند، دوباره غواص بگیرد؛ چند غواص خواهد داشت؟ و اینجاست که باید گفت هنر کجایی؟ و استاد و مسئول چه کردید؟ وی ادامه داد: ای اهل قلم، ای شعرا رجزی که یاران امام حسین (ع) را دیروز خواندند را من امروز به عنوان سرباز رهبرم از شمای هنرمند می خواهم، من چگونه باید رجز بخوانم؟ سردار نوعی اقدم امام خمینی (ره) را هنرمند خواند و هنر مقام معظم رهبری را اینطور بیان کرد:در مقطی از زمان آمریکا برای تهدید حمله به ایران استعداد موشکی، ارتشی و سپاه ما را به خوبی می دانست ولی چیزی که آمریکا نداشت و از آن هراسان بود، استعداد بسیج ما بود و بنابراین شروع کرد به شمردن مسجدها، پایگاه ها و تعداد بسیجی ها، که آقا در سخنرانی که داشتند فرمودند:«آنکه ذره ای عشق به نظام دارد بسیجی است و تمام سناریوی برخورد با بسیج و ایران، آمریکا را به هم ریخت.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان