۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مکه برای شما؛ فکه برای من
کد خبر: ۳۷۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سید شهید عاشقانه می گوید:

مکه برای شما؛ فکه برای من

تجلی شیدایی یاد بودی هنرمندانه از آوینی و شاخص هنر متعهد بود.

مکه برای شما؛ فکه برای من
به گزارش صبح قزوین، مراسم یاد بود شهید سید مرتضی آوینی مصادف با روز بسیج هنرمندان بعدازظهر 22 فروردین 92 در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد.
برنامه با تلاوت روح بخش قرآن کریم آغاز و با پخش کلیپی در رابطه با زندگی و شخصیت شهید آوینی ادامه پیدا کرد.
در این مراسم شهیدان غلامرضا کشتکار، نویسنده، کارگردان و بازیگر، شهید سال هنرمندان، سلیمان محمد عبدالحمید خاطر، شهید بسیجی جهان اسلام و سیده طاهره هاشمی به عنوان شهید زن سال 92 معرفی شدند.
سردار رحیم نوعی اقدم، کلامی زنجانی از شاعران اهل بیت و امیرعاملی شاعر آیینی از مهمانان ویژه این یادواره بودند.
در این برنامه ابوالحسن صادقی جهانی ریئس صدا و سیمای قزوین، سردار سالار آبنوش فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج)، داوود محمدی و سید مرتضی حسینی نماینده های مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
طاهرخانی معاونت هماهنگی سپاه استان با اشاره به هنر و زیبایی های آن، بیان کرد: بیستمین سالگرد شهادت شهید آوینی را پشت سر می گذاریم، شهیدی که مظلومیت ها را به تصویر کشید که هم نسل آن مقطع به آن نیاز داشت وهم نسل های بعدی کشورمان از آن بهره می گیرند.
وی با بیان اینکه در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) قرار داریم، اظهارداشت: استان ما متبرک خواهد شد به میزبانی از 8 شهید گمنام که در مرکز استان و شهرستان ها تشییع می شوند.
سردار نوعی اقدم، فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور و معاون سیاسی، امنیتی وزارت کشور با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با هنر، گفت: آمیختگی حماسه با هنر آن را ماندگار خواهد کرد.
وی خطاب به هنرمندان ادامه داد: مخاطب از نقش هنرمندانه، هنرمند الگوپذیری خوبی دارد، هنرمند بر تمامی اخلاق و رفتار خود مسئول است.
عاملی اشعاری را در رابطه با حضرت فاطمه (س) خواند و عنوان کرد: گفتن از وجود ایشان ارزش های این بانوی بزرگوار را بیشتر بازگو می کند.
محمدی با اشاره به اینکه هنرمندان دنبال به دست آوردن دل مخاطبان هستند، توضیح داد: بایستی شایستگی ها، ارزش ها و آن چیزهایی که ما را به تقرب خدا می رساند را به تصویر بکشیم که چه بسا همین هنر حجاب بزرگتری برای ما خواهد شد.
وی ادامه داد: به فرموده حضرت امام (ره)، هنرمند زمانی بی دغدغه می تواند هنرش را روی زمین بگذارد که بداند مردمش به حیات جاودان رسیده اند که هنرمندان تا کنون اینگونه بوده اند و تمام مدعیان هنر بی درد را رسوا کرده اند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید آوینی کسی بود که شخصیت برجسته او باعث شد مقام معظم رهبری در تشییع پیکر پاکشان شرکت و لقب سید شهیدان اهل قلم را به ایشان نسبت دهند، درواقع هنرمند واقعی با ولایت گره خورده است.
وی افزود: شهید آوینی به خوبی خود را معرفی کرده است در جایی که می گوید دیگر چیزی نخواهم نوشت که حیث نفس باشد.
وقتی منیت از انسان خارج شود، انوار الهی تابناک تر و ابعاد هنری وی به سوی ذات اقدس الهی بروز می کند.
محمدی سخنان خود را با خواندن رباعی تقدیم به حضرت زهرا (س) به پایان بردند.
کلامی زنجانی ابتدا قطعه ای را در بیان مقام شهید اجرا و در ادامه شعری را در توصیف گروه 1+5 خواندند.
حسن ختام برنامه، تئاتر کوتاهی بود که بسیار معنا در دل خود نهفته داشت، نمایشی که بیت الاحزان علوی را به تصویر کشید، کودکان قد و نیم قدی که کنار بستر مادر ناله سر می دادند و پدری که باید حسن غربت دیده را آرام می کرد.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان