۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری تجمع ۵ هزار نفری عاشوراییان در قزوین/ اجرای همایش بصیرت عاشورایی در ۸۵ بقعه و امامزاده سطح استان
کد خبر: ۳۷۵۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد:

برگزاری تجمع ۵ هزار نفری عاشوراییان در قزوین/ اجرای همایش بصیرت عاشورایی در ۸۵ بقعه و امامزاده سطح استان

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری تجمع ۵ هزار نفری عاشوراییان در سطح استان خبر داد و گفت: این همایش در روز دوم ماه محرم در امامزاده های شاخص هر شهر با شعار "لبیک یا حسین" برگزار خواهد شد.

برگزاری تجمع ۵ هزار نفری عاشوراییان در قزوین/ اجرای همایش بصیرت عاشورایی در ۸۵ بقعه و امامزاده سطح استان
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های ایام محرم  در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امورخیریه برگزار شده بود، اظهار کرد: همایش سوگواری بصیرت عاشورایی همزمان با مراسم سیاه پوشان امام زاده ها و بقاع متبرکه استان قزوین در آخرین روز از ماه ذی‌الحجه با حضور هیئت های مذهبی و دستجات عزاداری برگزار می شود.

سیاهپوشان-امامزاده-حسین-ع-12

نوروزی افزود: یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای ایام محرم همایش تجمع 5 هزار نفری عزاداران حسینی در امامزاده شاخص هر شهر با شعار "لبیک یا حسین" است که پیشانی بندهایی نیز برای خواهران و برادران با مضمون این شعار در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: این همایش در روز دوم ماه محرم همزمان با رسیدن کاروان امام حسین (ع) به سرزمین کربلا برگزار خواهد شد.

thumbMvWz7MKVoV4CAk6

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: پیش بینی های لازم در راستای اجرای باشکوه این برنامه انجام شده به همین منظور قرارگاه سیدالشهدا در اداره اوقاف تشکیل و نشستی با حضور اعضای قرارگاه جهت ایجاد هماهنگی و انجام برنامه ریزی برپا شد.
نوروزی اذعان داشت: از همه هیئت های مذهبی، شخصیت ها و بزرگان هم چنین نقش آفرینان این عرصه برای حضور در همایش دعوت کردیم.
وی خبر داد: ۱۰۵ مبلغ دینی که ۴۰ نفر آنان از قم و مابقی از مبلغان استان هستند از روز 30 ذی الحجه همزمان با اجرای مراسم سیاهپوشان در استان قزوین حضور خواهند داشت.
وی در ادامه گفت: همایش بصیرت عاشورایی در ۸۵ بقعه و امامزاده سطح استان قزوین که قابلیت اجرای برنامه را دارند، برگزار خواهد شد.

IMG00002_20

این مسئول در ادامه افزود: برپایی خیمه معرفت در 7 غرفه با حضور مشاوران و مبلغان خواهر و برادر از حوزه علمیه برای پاسخگویی مسائل شرعی، مشکلات خانواده و کودک، حجاب و عفاف هم چنین احداث غرفه ویژه "همه واقف باشیم" از دیگر برنامه های ماه محرم می باشد.
حجت الاسلام نوروزی متذکر شد: برگزاری 24 نمایشگاه در امام زاده های سطح استان، توزیع 8 هزلر جلد کتاب با عنوان سبک زندگی حسینی هم چنین توزیع 12 هزار بروشور با محتوای حجاب و عفاف در میان عزاداران از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام محرم می باشد.
وی یادآور شد: یکی از برنامه هایی که هر سال در ایام محرم اجرا می شود اطعام سوگواران حسینی از محل درآمدهای نیات واقفین مربوط به سید الشهدا است که با درخواست هیئت ها و بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

images

نوروزی افزود: فضا سازی سطح شهر متناسب با رنگ و بوی محرم، برگزاری زیارت عاشورا در ادارت و شهرستانهای تابعه استان  در دهه اول محرم، برگزاری همایش‌ ردپای سه ساله و شیرخوارگان حسینی، قرائت سوره فجر که متعلق به امام حسین (ع) است در سطح بقاع متبرکه و ارسال پیام کوتاه با مضامینی چون روایات و احادیث پیرامون مباحث عاشورا از دیگر برنامه ها می باشد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن 13 آبان با روز عاشورا، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل همراه با شعار "هیهات من الذله" با قاطعیت تمام با حضور دانش آموزان در تجمعات مختلف و امامزاده های استان فریاد زده خواهد شد.
انتهای پیام/7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان