۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حركت دسته‌جات از قبل با کلانتری محل هماهنگ شود/ قمه زنی حرام است و با آن برخورد می شود
کد خبر: ۳۷۴۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس پیشگیری استان قزوین:

حركت دسته‌جات از قبل با کلانتری محل هماهنگ شود/ قمه زنی حرام است و با آن برخورد می شود

رئیس پلیس پیشگیری استان قزوین عنوان کرد: قبل از حركت دسته جات در خيابان‌ها به‌منظور جلوگيري از هرگونه بي‌نظمي و ترافیک‌، مسئولان هیئت های مذهبی، مسيرهاي حركت دسته جات را با كلانتري محل هماهنگ کنند.

حركت دسته‌جات از قبل با کلانتری محل هماهنگ شود/ قمه زنی حرام است و با آن برخورد می شود
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، سرهنگ قاسمی رئیس پلیس پیشگیری استان قزوین در همایش خادمان و مروجان فرهنگ حسینی که عصر روز پیش در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با نگاهی دقیق به انقلاب اسلامی ایران متوجه می شویم که همه ی حرکت ها و جوشش ها از مساجد که مرکز توسعه و پرورش اسلام است، شروع می شد و در نهایت به پیروزی انقلاب انجامید.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در جنگ هشت ساله ی ایران نیز شاهد حضور فعال نیروهای بسیجی در دفاع از کیان و ارزش های اسلامی ایران بودیم که از مساجد سرچشمه گرفته بودند و در نهایت پیروزی بزرگی را برای کشور رقم زدند.
سرهنگ قاسمی تصریح کرد: اکنون نیز در هیئت های مذهبی برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی باید تمام تلاش خود را به کار گیریم چرا که هر گونه اقدام نادرست منجر به ضربه زدن به اسلام و تشیع خواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: در این هیئت ها ممکن است افرادی حضور یابند که گذشته خوبی ندارند.
این محافل در واقع مراکز انسان سازی و پرورش انسان ها است بنابراین با برخورد صحیح آنان را شیفته این محافل کنید تا به صورت مستمر در مساجد شرکت کنند.
وی تاکید کرد: جمع کردن افراد در یک محفل کار مشکلی است ولی اداره کردن آن مشکل تر است.
شایسته است هیئت های عزاداری را در مساجد برپا کنیم زیرا خالی شدن مساجد، آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.
سرهنگ قاسمی در ادامه با اشاره به استفاده ی برخی هیئت ها از آلات موسیقی نامتعارف در دسته جات عزاداری گفت: زیبنده ی کشور اسلامی نیست که در آن از این وسایل در مجالس عزاداری استفاده شود.
سرهنگ قاسمی تصریح کرد: قمه زنی اقدامی مغایر با موازین شرع و قانونی بوده که علما آن را حرام دانسته اند زیرا این عمل مورد بهره برداری سوء رسانه‌های بیگانه علیه مذهب و نظام جمهوری اسلامی می‌شود لذا باید به طور جدی از انجام و ترویج آن جلوگیری شود.
این مسئول متذکر شد: با برنامه ریزی در اجرای برنامه ها تلاش کنید تا مراسم عزاداری بیشتر از ساعت 23 شب به طول نینجامد.
هم چنین صدای بلندگو ها را طوری تنظیم کنید تا مزاحمتی برای خانواده ها ایجاد نکند.
رئیس پلیس پیشگیری استان قزوین عنوان کرد: قبل از حركت دسته جات در خيابان‌ها به‌ منظور جلوگيري از هرگونه بي‌نظمي و ترافیک‌،  مسيرهاي حركت را با كلانتري محل هماهنگ کنید.
وی در ادامه به چند نکته در خصوص برگزاری مراسم  عزاداری اشاره کرد و گفت: اجتناب از نصب شمائل منتسب به ائمه اطهار(ع)، جلوگیری از اختلاط خانم ها و آقایان و جلوگیری از درگیری و اغتشاش در هیئت ها از موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان