۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اینجا اختتامیه نیست افتتاحیه خوبی هاست
کد خبر: ۳۶۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جشنواره فرهنگی و هنری سلام؛

اینجا اختتامیه نیست افتتاحیه خوبی هاست

اختتامیه ششمین جشنواره سلام با نوید کشوری شدن این جشنواره در سال آینده، جان تازه ای را به متولیان آن بخشید.

اینجا اختتامیه نیست افتتاحیه خوبی هاست
به گزارش صبح قزوین، جشنواره فرهنگی و هنری سلام، که رقابتی هنری بین دانشجویان دانشگاه های پیام نور استان قزوین است، ظهر دیروز به اختتامیه رسید.
جشنواره سلام از سال 86 و با همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین شروع به کار کرده که در سال گذشته و امسال نام و راه شهید آوینی به عنوان شاخص هنر متعهد آذین بخش این جشنواره شده است.
امسال و در ششمین دوره جشنواره 1747 اثر در رشته های عکس، کلیپ، متن ادبی، شعر، مقاله، نقد نویسی، کاریکاتور، داستان، و .
.
.
به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که با داوری آثار از سه نفر برتر هر رشته تقدیر شد.
به نفرات برگزیده هر رشته علاوه بر هدیه و لوح تقدیر، تندیس جشنواره که تصویر شهید آوینی روی آن حک بود، داده شد.
وحید یامین پور مجری سابق برنامه تلویزیونی امروز، دیروز، فردا و حمیدرضا برقعی از شاعران مطرح کشوری که اخیرأ جایزه نفر اول جشنواره شعر فجر را از آن خود کردعه است، از میهمانان ویژه این مراسم بودند.
برنامه با تأخیری نیم ساعتی شروع شد و البته با نمایشگاهی از آثار برتر جشنواره که پشت درهای بسته سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت معلم برپا شده بود، چندان هم کسل کننده نبود.
مراسم با نوای روح بخش قرآن کریم شروع و با دکلمه خوانی مونا مرادی نفر برتر متن ادبی این جشنواره ادامه یافت.
پخش کلیپ تفحص و مظلومیت شهدای فکه، قطعه ای از مستند روایت فتح، ساخته شهید آوینی، سکوت مبهمی را در بین جمعیت به راه انداخت.
یامین پور از فرهنگ گفت و کاستی های رسانه ملی، اینکه دروه، دوره پنجه در پنجه انداختن فرهنگ و هنر با رسانه است.
وی ادامه داد: روایت فتح، تفکر تصویری آوینی است و وجه تمایز بزرگانی مثل آوینی با دیگران در ظریف بینی و نکته سنجی است و آوینی تازه با روایت فتح شروع می شود و اتفاقأ امروز باید روایت فتح را ببینیم.
یامین پور با اشاره به تقش هنر و جایگاه والای آن اظهار داشت: ما قرار نیست مخاطب را احساساتی کنیم، شأن هنر بسیار بالاتر از احساسی شدن است.
وی افزود: نگاه آوینی به شعر، ادبیات و سینما نگاهی متعالی و برای او هنر تجلی شیدایی است.
مهدی برزگر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به تلاش های شبانه روزی بسیج دانشگاه پیام نور قزوین بیان کرد: امید است پیش از این بیشتر شاهد چنین برنامه های فرهنگی و ارزشی در دانشگاه ها باشیم.
نفیسه مرصوصی معاونت فرهنگی و فوق برنامه پیام نورکل کشور با نوید کشوری شدن جشنواره سلام، گفت: امید است با حمایت های همه جانبه متولیان فرهنگی، در سال آینده شاهد کشوری شدن این جشنواره باشیم.
شعر خوانی وزین و با احساس برقعی از دیگر سین های برنامه اختتامیه بود که با نام حضرت زهرا(س)، بانوی تنهای این روزهای مدینه عجین شده بود.
حامد حق شناس از اساتید رشته حقوق دانشگاه پیام نور به عنوان فرمانده جنگ نرم معرفی و در این مراسم نشان نمادین فرماندهی را از دستان سردار آبنوش فرمانده سپاه صاب الامر استان دریافت کردند.
دیگر دانشجویان فعال و فرهنگی دانشگاه های پیام نور نیز با نام افسر جنگ نرم شناخته شده و از آن ها تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در پایان مراسم نیز از نفرات برگزیده با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان