۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مسابقات ربوکاپ سال ۲۰۱۳ به آخر خط رسید
کد خبر: ۳۶۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پس از ۳ روز رقابت نفس گیر؛

مسابقات ربوکاپ سال ۲۰۱۳ به آخر خط رسید

هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۳ پس از سه روز رقابت نزدیک و جذاب با شناخت تیم های برتر در لیگ های مختلف به کار خود پایان داد.

مسابقات ربوکاپ سال ۲۰۱۳ به آخر خط رسید
به گزارش صبح قزوین به نقل از ستاد اطلاع رسانی مسابقات روبوکاپ بین المللی آزاد ایران 2013؛ این مسابقات با شرکت 390 تیم از 14 کشور دنیا و در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته روبوکاپ ایران و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این مسابقات که در سالن اجتماعات میلاد نمایشگاه دایمی تهران برگزار شد، موسی خانی، رییس کمیته روبوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن گرامی داشت سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی از ارزیابی نتایج این مسابقات توسط بنیاد نخبه گان کشور خبر داد و گفت: مقرر شد افراد برتر این مسابقات که به حق از نخبه گان کشور هستند پس از عضویت در باشگاه نخبه گان مورد تقدیر قرار گیرند.
وی هم چنین از تخصیص 3 هزار میلیارد ريال اعتبار توسط دولت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان سخن گفت و افزود: در همین راستا با مساعدت های جناب آقای پروفسور دانشجو، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مرحله اول 4 میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.
موسی خانی ضمن تشکر از همه ی دست اندرکاران و برگزار کنندگان این مسابقات، به خصوص کمیته ملی روبوکاپ و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرکل ارتباط با صنعت این دانشگاه و هم چنین حامیان مالی مسابقات، تصریح کرد: تلاش های کوچک ما در مقابل توانایی و شایستگی های جوانان ایران اسلامی ناچیز است و امیدوارم هم چنان بتوانم خدمت گزار کوچکی در این عرصه باشم.
در ادامه این مراسم، هروی رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: مایه ی افتخار است که با حضور در این مسابقات خواسته های علمی و آموزشی شما نخبه گان کشور را به گوش مسوولان ذیربط برسانم.
وی افزود: در اولین جلسه ی سال جدید که در هفته ی جاری با حضور وزیر علوم و تحقیقات و برخی مسوولین آموزشی کشور خواهیم داشت، بحث در خصوص نخبه گان این مسابقات و قرار گرفتن آن ها در رده ی نخبه گان ملی را در دستور کار داریم.
هروی با بیان این که یکی از اهداف مجلس شورای اسلامی دست یابی به اقتصاد بدون نفت است اظهار داشت: در همین راستا یکی از گام های ما توجه به علم و صنعت است، ما ایرانی ها پیش از این هم نشان داده ایم که شایسته گی های فراوانی داریم و می توانیم به هر آن چه که می خواهیم دست پیدا کنیم و بنده نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی دانشگاهی کشور برای پیگیری این مساله در کمیسیون مجلس شورای اسلامی قول مساعد می دهم.
در بخش دیگری از این مراسم که با حضور دکتر افشار معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر هروی عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، پروفسور ویسر عضو فدراسیون جهانی ربوکاپ و پروفسور اسمیت از دانشگاه اورگان امریکا برگزار شد از دکتر علی اکبر جلالی و دکتر حسن ظهور، دو تن از نخبه گان و پیشکسوتان عرصه ی علمی کشور با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد.
حسن ظهور دارای فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و لیسانس مهندسی هسته ای و دکترای تخصصی مهندسی مکانیک از دانشگاه پردوی آمریکا و سوابق و مسوولیت های درخشانی در عرصه های مختلف علمی کشور است.
هم چنین علی اکبر جلالی دارای فوق دکترای برق در رشته کنترل و متخصص فن آوری اطلاعات و ارتباطات از دانشگاه ویرجینیای غربی کشور آمریکا و دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران و استاد پاره وقت دانشگاه ویرجینیای غربی و مولف چندین کتاب بین المللی در عرصه های ارتباطات و علوم IT و ICT و عناوین مختلف دیگر است.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان