۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین راه گذر روزانه بیش از یک میلیون نفر مسافر
کد خبر: ۳۶۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز مدیریت حوادث استان قزوین خبر داد:

قزوین راه گذر روزانه بیش از یک میلیون نفر مسافر

بهتویی گفت: طبق امار گرفته شده، روزانه به طور تقریبی یک میلون نفر مسافر از استان ما عبور کرده است.

قزوین راه گذر روزانه بیش از یک میلیون نفر مسافر

به گزارش صبح قزوین: حبیب الله بهتویی مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین، در نشست خبری هفته سلامت، ضمن تشریح فعالیت‌های واحدهای کشیک در ایّام تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲ گفت:خوشبختانه در سال جدید یک مدیریت عالی، تحت اداره استاندار محترم در استان انجام شد.
که این امر باعث هماهنگی موثر ارگان های مختلف برای هر چه بهتر انجام شدن وظایف محوله گردید.

بهتویی با اشاره به مراجه کنندگان به مراکز درمانی گفت: از ابتدای روز 26 اسفند ماه سال 91 تا صبح روز هفده فروردین ماه سال 92 ما شاهد مراجعه 48 هزار و 181 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی از 26 اسفندماه سال 91 تاکنون کارکنان مراکز اورژانس 115 استان دو هزار و 550 ماموریت انجام دادند که با توجه به افزایش حجم سفرها، یک پنجم از این ماموریت ها مربوط به تصادفات بوده است.
بهتویی خاطرنشان کرد: طرح امداد نوروزی در 35 پایگاه فوریت های پزشکی جاده ای و با حضور 300 نفر نیرو و 60 دستگاه آمبولانس به اجرا در آمد.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز همراه با سایر دستگاه های امداد رسان مثل: هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، امداد خودرو و .
.
.
  به مسافران و شهروندان خدمات ارایه کرد.
بهتویی ادامه داد: در ایام نوروز امسال 50 مرکز درمانی شهری و روستایی به شهروندان و مسافران خدمات پزشکی ارایه کردند.
وی یکی از خاطرات شیرین این ایام را نجات مادر باردار که در وضعیت بدی به سر می برد دانست و گفت: با تلاش دوستان توانستیم جان این مادر و نوزادش را که در روستایی دور افتاده بودند نجات دهیم.

مدیر مرکز مدیریت حوادث استان ادامه داد:خوشبختانه تنها 6تا 7 درصد از مجموع 48 هزار و 171 نفر از مراجعین مراکز درمانی استان در بیمارستان ها بستری و بقیه در محل درمان شدند.

بهتویی ابراز داشت: متاسفانه 528 مورد تصادف در استان قزوین در ایام نوروز به وقوع پیوسته است.
که در آن 701 نفر مصدوم شده اند.

وی افزود:در مدت یاد شده همچنین هزار و 900 مورد بازدید توسط ماموران بهداشت محیط استان بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی انجام شد که طی این بازدیدها چهار مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین افزود: در طرح امداد نوروزی پنج ایستگاه سلامت نیز در مناطق آبیک، آوج و در سه محور عوارضی 2 و 3 و 4 قزوین استقرار یافتند.

انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان