۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین استقبال بی نظیر۴۲۲ هنرمند از سراسر کشور ازسومین دوسالانه خوشنویسی
کد خبر: ۳۵۷۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد:

استقبال بی نظیر۴۲۲ هنرمند از سراسر کشور ازسومین دوسالانه خوشنویسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در سومین دوسالانه خوشنویسی استان از میان ۹۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۰۰ اثر شاخص از ۴۲۲ هنرمند از سراسر کشور در سرای سعدالسلطنه به نمایش درآمد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

استقبال بی نظیر۴۲۲ هنرمند از سراسر کشور ازسومین دوسالانه خوشنویسی
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، سومین دوسالانه خوشنویسی ایران پنجشنبه شب با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی محمدی مدیرکل امور استانهای وزارتخانه، مرادخانی معاون هنری، ملا نوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی، مرتضی روزیه استاندار، حسینی، عباسپور، رحمانی و محمدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، استاد غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسی ایران و جمعی از هنرمندان با معرفی آثاربرتر به کار خود پایان داد.
مهدی احمدی در این مراسم که در شبستان مسجدالنبی برگزار شد اظهارکرد: این محفل شاخص فرهنگی در پایتخت خوشنویسی ایران و مکانی تاریخی به نام سعدالسلطنه برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان و عموم علاقمندان قرار گرفت و به عنوان حرکتی ماندگار در استان ثبت و ضبط شد.
  IMG_4607   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این جشنواره از 30 استان کشور851 اثر خوشنویسی به دبیرخانه سومین دوسالانه خوشنویسی راه یافت.
وی افزود: از 422 هنرمند سراسر کشور 75 هنرمند زن و 347 هنرمند مرد شرکت کردند که با احتساب آثارنفیس استادان 80اثر شاخص بود که در انتخاب نهایی 400 اثر برای حضور در نمایشگاه برگزیده شد.
احمدی یادآورشد: تعداد آثار به تفکیک در بخش نستعلیق548 اثر، 184 اثر در بخش شکسته نستعلیق، 61 اثر ثلث، 58 اثر نسخ در جشنواره شرکت کردند که به نظر شورای سیاست گذاری و هیات داوران یکی از کم نظیرترین جشنواره های هنری کشور محسوب می شود.
دبیر سومین دوسالانه خوشنویسی استان قزوین عنوان کرد: برای شرکت در نمایشگاه 459 اثر انتخاب شد که در بخش نستعلیق 168 اثر، شکسته نستعلیق 94 اثر، نسخ و ثلث 58 اثربه نمایشگاه راه یافت و 49 اثر هم از هنرمندان کشور چین و 10 اثر از کاتب شیعی احمد ابن سهروردی ملقب به یاقوت ثانی در نمایشگاه شرکت کردند.
وی ادامه داد: از 12 نفر در بخش نستعلیق، 7نفر در بخش شکسته نستعلیق ، 5 نفر در رشته نسخ و 5 نفر در رشته ثلث تقدیر به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان