۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اخلاق و رفتار شهید چگینی جوانان الیگودرز را تحت تاثیر قرار داد
کد خبر: ۳۵۷۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شاگرد شهید قدرت اله چگینی:

اخلاق و رفتار شهید چگینی جوانان الیگودرز را تحت تاثیر قرار داد

معصومی، از دوستان و شاگردان شهید چگینی در الیگودرز، ضمن مرور خاطرات این شهید، از اخلاق و رفتار این شهید و تاثیری که بر جوانان داشت، سخن گفت.

اخلاق و رفتار شهید چگینی جوانان الیگودرز را تحت تاثیر قرار داد
شفیعی ها، عضو کانون تربیت اسلامی و شاگرد شهید قدرت الله چگینی در خصوص روحیات این شهید در مصاحبه با سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین،  ابراز کرد: ما برای تداوم انقلاب نیازمند استفاده از شیوه و سیره شهدا هستیم و یکی از راه های برطرف کردن دغدغه های فرهنگی تأسی به سیره شهدا می باشد.
وی افزود: یکی از انگیزه های برگزاری این همایش دور هم جمع کردن یاران انقلاب و جوانان برای مرور در سیره و زندگی شهدایی مانند شهید چگینی است.
معصومی، از دوستان و شاگردان شهید چگینی در الیگودرز، خاطرات خود را از شهید چگینی اینگونه بیان کرد: آنچه که من امروز از شهید چگینی می گویم، با گوشت و پوست و خون من در هم آمیخته و من معتقدم این شهید یکی از یاران پیامبر(ص) بود که در شهر ما مبعوث شد.
وی ادامه داد: شهید چگینی بین سال های 52 تا 53 در شهر الیگودرز به خدمت پرداخت و طی حضور یکساله اش مردم این شهر را متحول کرد به گونه ای که در این شهر مردم قزوین مقدس و بسیار محترم هستند و در بیشتر خانه های الیگودرز عکس شهید چگینی دیده می شود.
معصومی توضیح داد: قبل از ورود شهید چگینی در مساجد و هیئت های الیگودرز مراسم های مختلفی برگزار می شد اما جوانان از آن استقبال نمی کردند، این شهید در طی یکسال توانست تمام جوانان را به خود جذب وارد فضاهای مذهبی کند.
دوست شهید چگینی درباره ی خصوصیات این شهید ابراز داشت: مهم ترین ویژگی این شهید بزرگوار اخلاق  و عمل به آنچه که باور داشت بود، هیچگاه ایشان را در حال نصیحت کردن نمی دیدیم بلکه همیشه عمل او سرلوحه افراد دیگر قرار می گرفت.
وی یادآور شد: قبل از انقلاب در یک کلاس که این شهید در آن تدریس می کردند، اغلب دخترها بی حجاب بودند اما در طی دو هفته رفتار این شهید به قدری بر دانش آموزان این کلاس تاثیر گذاشت که همه آن ها محجبه و چادری شدند.
معصومی افزود: وقتی شهید چگینی قرآن می خواند، گویی تمام بدن ایشان تحت تاثیر قرار می گرفت و صورت ایشان نورانی تر می شد و این مساله جوانان را به اهل بیت و قرآن بیشتر جذب می کرد.
وی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار موجب شد تا فکر التقات و کفر در بین جوانان الیگودرز پا نگیرد، این شهید در طی حضور یکساله اش فقرای 40 روستای الیگودرز را شناسایی کرده بود و به همراه همسر مرحومشان به این فقرا کمک می کردند.
انتهای پیام/7006/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان