۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۵۰ نفر تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار دارند/ پیوند کلیه ۱۴ بیمار از سال ۹۲ تا کنون
کد خبر: ۳۵۴۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد (ع):

بیش از ۱۵۰ نفر تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار دارند/ پیوند کلیه ۱۴ بیمار از سال ۹۲ تا کنون

مدیر کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد (ع) با بیان اینکه"بیش از ۱۵۰ بیمار تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار دارند"، گفت: از سال گذشته تا کنون ۱۴ بیمار تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته اند که خوشبختانه از شرایط جسمی خوبی نیز برخوردارند.

بیش از ۱۵۰ نفر تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار دارند/ پیوند کلیه ۱۴ بیمار از سال ۹۲ تا کنون
زمزم بیگم حجازی فر مدیر کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد (ع) در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: کانون خیریه حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد (ع) یک موسسه مردم نهاد است که زیر نظر استانداری و نیروی انتظامی فعالیت خود را از دی ماه سال 87 با شماره ثبت 357 آغاز نموده است.
وی در ادامه در تعریف بیماری های خاص گفت: بیماریهای خاص به بیماریهای اطلاق می شود که صعب العلاج بوده دارای هزینه درمانی هنگفتی هستند به همین دلیل دولت بخشی از هزینه های این بیماران را تقبل نموده است.
وی با اشاره به مراکز دیالیز استان قزوین یادآور شد: شهر قزوین دارای دو مرکز دیالیز است یکی در بیمارستان تامین اجتماعی رازی و دیگری در مرکز دیالیز فردوسی و دو مرکز نیز در شهر تاکستان و آبیک می باشد.

14

حجاری فر با اشاره به هزینه دیالیز بیماران عنوان کرد: یک بیمار برای هر نوبت دیالیز باید در حدود 80 تا 85 هزار تومان بپردازد و با توجه به اینکه بیمار در هر هفته 3 تا 4 بار  نیاز به دیالیز دارد هزینه بالایی را به خود اختصاص می دهد که اکثر بیماران قادر به پرداخت این هزینه نیستند.
حجاری فر که 7 سال پیش همسر خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده است، تصریح کرد: همسر من در حدود 10 سال دیالیز شد بعد از فوت همسرم تصمیم گرفتم تا با تاسیس یک NGO و فراهم نمودن بستری مناسب، بخشی از مشکلات و سختی های این بیماران کاهش دهیم.
وی یادآور شد: بیماری همسرم موجب شد تا از نزدیک شاهد سختی ها و آلام این بیماران باشم لذا به خوبی نیاز بیماران و مشکلات خانواده آنان را درک می کنم و از میزان رنج و درد این افراد آگاهم به طوری که بیماران نیز به این موضوع اذعان دارند.
مدیر عامل کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد (ع) با اشاره به هدف تاسیس این موسسه خاطر نشان کرد: بیماری کلیوی یکی از بیماریهای خاص است که علاوه بر درد ناشی از بیماری، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و در پاره ای موارد مشکلات خانوادگی را نیز به دنبال دارد به همین دلیل این موسسه به منظور کمک به بیماران کلیوی در جهت مرتفع نمودن مشکلات مادی و معنوی بیماران در حد مقدور، تاسیس شده است.
وی خاطر نشان کرد: این کانون با برقراری ارتباط با سازمان ها و موسسات مختلف دولتی و غیر دولتی در راستای جلب مشارکت آنان، هم چنین کمک های مردمی افراد خیر خدماتی را به بیماران نیازمند دیالیز و پیوند کلیه ارائه می دهد.
حجازی فر با اشاره به برخی خدمات حمایتی از بیماران کلیه تحت پوشش کانون، یادآور شد: این کانون دو بار در سال (ماه مبارک رمضان و عید نوروز) سبد کالا به بیماران اهدا می کند هم چنین مبلغی را به صورت ماهانه به عنوان هزینه رفت و آمد و دارو به این بیماران پرداخت می کند.
مدیر عامل کانون کانون خیریه امام سجاد (ع) افزود: مکاتبه با پزشکان و رایگان کردن هزینه برای بیماران تحت پوشش، پرداخت مبلغی به بیماران برای انجام آزمایشات پیوند کلیه، خرید دستگاه و تخت دیالیز برای بیماران دیالیزی و کمک به تهیه جهیزیه برای فرزندان این بیماران از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کانون می باشد.
حجازی فر عنوان کرد: نارسایی کلیه یکی از مهم ترین بیماریهای کلیوی است که اغلب بی سر و صدا بروز کرده و به آرامی پیشرفت می کند به گونه ای که بیمار وقتی پی به بیماری می برد که عملکرد کلیه ها تا حدود زیادی مختل شده است.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری تصریح کرد: کنترل قند خون در افراد دیابتی و کنترل فشار خون در افراد مبتلا به بیماری فشار خون، مهم ترین اقدام جهت پیشگیری از ابتلا به نارسایی کلیه است هم چنین بیماران دارای سنگ کلیه و عفونت های ادراری باید با اتخاذ شیوه درست زندگی و بهره مندی از رژیم مناسب غذایی مراقبت بیشتری از خود به عمل آورند.
حجازی فر در خصوص مراحل طی شده توسط بیمار جهت عضویت در کانون و استفاده از خدمات حمایتی آن توضیح داد: بعد از مراجعه بیمار به مرکز و ارائه معرفینامه از مرکز دیالیز برای وی پرونده ای تشکیل شده، در مرحله بعدی نامه ای به بیمه خدمات درمانی یا تامین اجتماعی ارسال می شود تا اقدامات لازم جهت صدور دفترچه بیماری خاص و کارت هوشمند انجام شود.
وی در ادامه با بیان اینکه"بیش از 150 بیمار تحت پوشش حمایتی این کانون قرار دارند"، گفت: بعد از طی مراحل عضویت، خدماتی جهت تسهیل در رفع مشکلات فرد ارائه می شود و ماهانه مبالغی با توجه به میزان هزینه از 20 هزار تا یک میلیون تومان با ارائه فاکتور به فرد بیمار پرداخت می شود.
مدیر عامل این کانون در ادامه افزود: به افراد فاقد فاکتور نیز از 20 تا 50 هزار تومان ماهانه کمک می شود.
حجازی فر یادآور شد: تنها راه درمان قطعی این بیماری پیوند کلیه است که در صورت موفقیت، بیمار می تواند به زندگی طبیعی خود بازگردد.

635322849144727675

وی در ادامه توضیح داد: برای انجام آزمایشات مقدماتی جهت پیوند کلیه، بین 500 تا 1 میلیون تومان با ارائه فاکتور به بیماران پرداخت می شود.
حجازی فر متذکر شد: در حدود 3 سال است که با بیمارستان بقیه الله و سینا تهران به منظور انجام پیوند کلیه افراد مرگ مغزی رایزی های لازم صورت گرفته است و بیماران در لیست انتظار عمل پیوند کلیه قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته تا کنون 14 بیمار پیوند موفقیت آمیز کلیه داشتند که خوشبختانه از شرایط جسمی خوبی نیز برخوردارنداز این تعداد 10 نفر سال گذشته و 4 نفر نیز در سال جاری تحت پیوند کلیه قرار گرفته اند.
حجازی فر خاطر نشان کرد: بیشتر این بیماران سرپرست خانواده هستند و این بیماری آنان را با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه کرده است، کانون نیز در تلاش است تا در حد توان به این افراد یاری رساند.
وی در پایان ضمن تشکر از همکاری سازمان ها، نهاد های دولتی و مردمی یادآور شد: شماره حساب 2105082641 بانک تجارت و 40085 بانک سپه (شعبه نادری) هم چنین 0107266481001 بانک ملی (شعبه استانداری- سیبا) جهت دریافت کمک های نقدی افراد خیر در نظر گرفته شده است  تا با فراهم نمودن شرایط مطلوب، زمینه بهره مندی از امکانات لازم برای این بیماران ایجاد شود.
انتهای پیام/ 7003/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان