۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رضایت ۸۵ درصد از دانش آموختگان از اجرای طرح نشاط معنوی
کد خبر: ۳۵۳۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد؛

رضایت ۸۵ درصد از دانش آموختگان از اجرای طرح نشاط معنوی

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از دانش آموزان شرکت کننده در طرح، بیش از ۸۵ درصد دانش آموختگان نسبت به برنامه های اجرا شده در این طرح ابراز رضایت نموده اند.

رضایت ۸۵ درصد از دانش آموختگان از اجرای طرح نشاط معنوی
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی اظهار کرد: تلاشها و مجاهدت های معنوی روحانیون و مبلغین دینی در ارائه آموزش های دینی و مذهبی به این قشر از جامعه ستودنی است.
حجت الاسلام نوروزی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در طی سال های اخیر حرکت جهشی بسیار مثبت و سازنده ای در حوزه فعالیت های دینی و فرهنگی آغاز نموده به گونه ای که تحسین بسیاری از علما و بزرگان دینی جامعه اسلامی را برانگیخته است.
وی با اشاره به طرح های مختلف اجرا شده در طول سال، عنوان کرد: طرح آرامش بهاری یکی از برنامه های موفق سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تعطیلات نوروز بود که به نحو شایسته ای برگزار شد.
مدیر کل اداره ارقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: برنامه یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، طرح های اجرا شده در دهه کرامت و ولایت، بصیرت عاشورایی، ویژه برنامه های لیالی قدر و ترتیل خوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان که برای دومین سال متوالی اجرا و به صورت زنده از شبکه استانی قزوین پخش شد، از جمله برنامه های اجرا شده در طول سال است.
حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: طرح نشاط معنوی یکی از برنامه های محوری سازمان اوقاف و امور خیریه است که در راستای بهینه سازی اوقات فراغت، تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی قشر جوان و نوجوان طرح ریزی شده است.
وی با اشاره به میزان رضایت مندی دانش آموزان از برنامه های اجرا شده در طرح نشاط معنوی اذعان داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بیش از 85 درصد دانش آموختگان نسبت به برنامه های اجرا شده در این طرح ابراز رضایت نموده اند.
وی یادآور شد: با وجود هجمه سنگین دشمن که از طریق رسانه های بیگانه و ماهواره علیه شیعه و به خصوص معارف ناب اسلامی انجام می شود، راهنمایی دانش آموزان به سوی معارف دینی و اسلامی کاری دشوار است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: مبلغین و روحانیون نقش موثر و چشمگیری در ترغیب و افزایش گرایش نسل جوان به سمت معارف دینی و مذهبی ایفا می کنند.
حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: در سالهای اخیر مقام معظم رهبری همواره از هجمه وسیع فرهنگی سخن می گویند و از تعابیری چون تهاجم فرهنگی، شبیه خوانی فرهنگی، ناتو فرهنگی ، جنگ نرم و قرار گاه فرهنگی که از اصطلاحات نظامی اند استفاده می کنند زیرا این یک جنگ فرهنگی همه جانبه است به شکلی که سنگر دشمن به میان اتاق پذیرایی خانواده ها آمده اما آنان نسبت به این موضوع ناآگاهند.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان متذکر شد: وظیفه ما در مقابل هجمه وسیع دشمن، برگزاری طرح های فرهنگی است تا بتوانیم با بالا بردن قدرت تشخیص جوانان و نوجوانان، آنان را از کشیده شدن به انحرافات اخلاقی دور کنیم.
حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: طرح نشاط معنوی امسال که باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شد در 34 بقعه متبرکه از تاریخ 7 تیرماه هم زمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: 5 هزار و دویست دانش آموز در سطح استان در این طرح شرکت داشتند و 58 نفر از مبلغین که 27 نفر آنان از روحانیون اعزامی قم و مابقی از روحانیون بومی استان بودند هم چنین 211 مربی در اجرای این طرح با ما همکاری داشتند.
وی در پایان با اشاره به کلاسهای برگزار شده در طرح نشاط معنوی یادآور شد: در این طرح کلاسهای مختلفی از جمله کلاسهای قرآن، احکام، کلاسهای هنری و ورزشی برای خانم ها و آقایان برگزار شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان