۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اقدامات خبرنگاران مکمل عملیات های نیرو انتظامی است
کد خبر: ۳۵۱۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین:

اقدامات خبرنگاران مکمل عملیات های نیرو انتظامی است

سرهنگ محمدرضا میرحیدری در مراسم تجلیل خبرنگاران به جایگاه مهم رسانه ها در پیشگیری اشاره کرد و گفت: اقدامات خبرنگاران مکمل عملیات های همکاران ما در نیرو انتظامی است.

اقدامات خبرنگاران مکمل عملیات های نیرو انتظامی است
به گزراش صبح قزوین، محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، در مراسم تجلیل خبرنگاران، ابراز داشت: خبرنگاران نقش بی بدیلی در جریان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس داشته اند که تاثیر گذاری این نقش تا به امروز ادامه داشته است.
وی افزود: خبرنگاران سهم عمده ای در آگاه سازی مردم دارند و درایت و دلسوزی خبرنگاران در قزوین  در همکاری با نیروی انتظامی موجب بالارفتن احساس امنیت در بین مردم استان شده است.
میرحیدری خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات خبرنگاران مکمل عملیات های همکاران ما در نیرو انتظامی است و چه بسا ممکن است این اقدامات ارزشمندتر نیز باشد.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: اگر تعامل میان خبرنگاران و نیروی انتظامی ضعیف شود، اثر منفی بر امنیت مردم خواهد گذاشت اما اگر عملکرد حوزه ی انتظامی به صورت سلسله وار توسط رسانه انعکاس یابد، موجب پایداری امنیت در استان می شود البته لازم به ذکر است که نقش رسانه  ها در بحث پیشگیری بسیار بی نظیر بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در انعکاس اخبار مربوط به حوزه ی انتظامی باید به مصالح اجتماعی و ارزشی نیز توجه کرد زیرا ممکن است انعکاس برخی اخبار، پیامدهای نا خوشایندی در پی داشته باشد.
این مسئول انتظامی یادآور شد: انعکاس به موقع برخی اخبار باعث پیشگیری و افزایش احساس امنیت در اجتماع می شود.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان در اسفند ماه سال گذشته، عنوان کرد: جمع آوری معتادان باعث کاهش 22 درصدی جرایم شد اما عدم پوشش رسانه ها درباره این اقدام موجب شد تا این طرح در خرداد ماه امسال لغو شده و میزان جرایم مجددا 16 درصد افزایش یابد.
میرحیدری در پایان تاکید کرد: عدم آگاهی مردم نسبت به اقدامات نیروی انتظامی باعث بروز برخی جرایم می شود و وظیفه رسانه ها آگاهی بخشی مردم در بخش های مختلف است.
انتهای پیام/7006/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان