۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مسابقات ربوکاپ در سطح بسیار خوبی در حال برگزاری است
کد خبر: ۳۵۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ابوترابی فرد:

مسابقات ربوکاپ در سطح بسیار خوبی در حال برگزاری است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی مسابقات روبوکاپ بین المللی آزاد ایران ۲۰۱۳ را فرصتی برای استفاده از ظرفیت علمی و توانایی دانشجویان و دانش آموزان کشور دانست.

مسابقات ربوکاپ در سطح بسیار خوبی در حال برگزاری است
به گزارش صبح قزوین به نقل از ستاد اطلاع رسانی مسابقات روبوکاپ بین المللی آزاد ایران 2013؛ در حاشیه برگزاری این رقابت ها حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت این مسابقات افزود: این مسابقات، نمایشی از هوش و ذکاوت دانشجویان و دانش آموزان ایران زمین و قدرت بالای آنان برای استفاده از علم در فن آوری های نو است.
وی ادامه داد: این ظرفیت می تواند ایران را برای رسیدن به قله های تولید علم و تبدیل دانش به فن آوری و تجاری سازی آن کمک کند و این اتفاق در این مسابقات به زیباترین شکل ممکن رخ داده است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: امیدوارم که در مسیر تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت اقتصادی و پیشتاز در خاورمیانه، بتوانیم از این ظرفیت علمی، ابتکار و توانایی دانشجویان و دانش آموزان کشور به بهترین شکل بهره ببریم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دست اندرکاران حوزه صنعت نیز برای ساخت کالایی با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت تمام شده باید به فن آوری و دانش دانشمندان داخلی اعتماد کنند و با استفاده از دانش نوین هزینه های خود را کاهش دهند.
امیدوارم ما در آینده با تکیه به اقتصاد دانش محور بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت را به سرعت طی کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: مسابقات روبوکاپ در دوره های پیشین و همچنین در این دوره در بالاترین سطح و با مشارکت دانشگاه های داخلی و خارجی برگزارشده است که این کار بزرگ به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام می شود.
وی در خصوص سیاست های مجلس شورای اسلامی در حمایت از نخبه گان علمی و دانشجویان برتر اظهار داشت: ما قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را تصویب کردیم و دولت را ملزم کردیم که منابع لازم را برای حمایت از این شرکت ها تامین نماید.
این قانون یک پشتوانه ی بسیار خوب برای حمایت از حضور فن آوری های نو در عرصه ی اقتصاد و به عبارتی تجاری سازی فن آوری است.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان