۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بانوی ولایت در کلام علامه جوادی آملی(حفظه الله)
کد خبر: ۳۴۸۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخن بزرگان؛

بانوی ولایت در کلام علامه جوادی آملی(حفظه الله)

اگر کسی واقعا فرزند پیغمبر و امیرالمومنین(علیه السلام) شد, گرچه از نظر حکم فقیهی سید نیست ولی از نظر کرامت معنوی می شود در کنار قبر او گفت: السلام علیک یابن رسول الله!

بانوی ولایت در کلام علامه جوادی آملی(حفظه الله)

صبح قزوین: پدر و مادر را خود اهل بیت(علیه السلام) برای ما مشخص کرده اند که یک پدر و مادر ظاهری و شناسنامه ای داریم که از آن ها متولد شده ایم.

یک پدر ملکوتی داریم که هویت مان، دین مان، آخرت مان، حقیقت مان را از او گرفتیم و آن وجود مبارک پیغمبر و امیرالمومنین(علیه السلام) هستند که وجود مبارک پیامبر فرمودند:" انا و علی ابوا هذه الامه" یعنی اگر کسی بخواهد فرزند معنوی و روحانی ما باشد ما او را به عنوان فرزندی قبول داریم.

اگر کسی واقعا فرزند پیغمبر و امیرالمومنین(علیه السلام) شد, گرچه از نظر حکم فقیهی سید نیست ولی از نظر کرامت معنوی می شود در کنار قبر او گفت: السلام علیک یابن رسول الله!

یعنی ما الان می توانیم به بزرگانی چون شیخ طوسی، شیخ مفید، شیخ صدوق و از متقدمان و متاخران عرض ارادت کنیم و بگوئیم: السلام علیک یابن رسول الله، یابن امیرالمومنین.

با این ها که سید نیستند اما ابوت و پدری پیغمبر و امیرالمومنین(علیه السلام) را پذیرفتند.
اگر کسی واقعا فرزند علی بن ابی طالب شد، او مجاز است از نظر ملکوتی نه ملکی، صدیقه کبری را مادر خود بداند.

اگر فرزند علی بن ابی طالب شد فرزند فاطمه(سلام الله) هم هست.

پس راه دارد.
ما در عین حال به حسب ظاهر سید نیستیم اما می توانیم فرزند صدیقه کبری باشیم.

آن ها ما را به عنوان فرزندی قبول کردند.
منتهی ما باید آن ها را به عنوان پدری و مادری بپذیریم.

مرحوم کلینی(رض) نقل می کند که هفتادو پنج روز پس از رحلت مبارک رسول گرامی این بانو زنده بود بعد رحلت کرد و بسیار متاثر بود از رحلت پیغمبر.

زیرا آن وحی هایی که می آمد، علوم و معارفی که می آمد، قطع شده است .
" وکان جبرئیل یاتی ها" از این یاتی ها استمرار استفاده می شود، اما نه مدت هفتاد و پنج روز!

چون جمله ی اولی این است، حضرت هفتاد و پنج روز رحلت کرد و در این مدت حزن شدید داشت .
و کان یاتی ها اما از این کلمه، اصل استمرار به خوبی بر فاطمه زهرا نازل می شد.
فرشتگان فراوانی هستند که جز مطیعان جبرئیل اند.

آن ها ممکن است بر دیگران نازل بشوند اما این که وجود مبارک جبرئیل بر کسی نازل بشود بسیار مهم است.

آن ها هم وحی های تعلیمی دارند.
نبوت اثباتی دارند.
نبوت تشریعی دارند.

آن وحی تشریعی طبق بیان امیر المومنین در نهج البلاغه، با رحلت رسول گرامی قطع شد.

اما این نبوت های تسدیدی اخبار های غیبی و مانند آن همچنان باقی است.

معلوم می شود معارف بسیار و اخبار غیبی فراوانی در مصحف فاطمه و املای امیرالمومنین(علیه السلام) بوده است.

در جاتی که پیغمبر بعد از رحلت دارد، از حالات ایشانم بعد از رحلت پیامبر دارد.

از حالات پیغمبر و مقامی که هم اکنون دارد.
الان کجاست و همچنین جریان هائی که بعد از او بر ذریه پاکش وارد می شود.

همه این ها را جبرئیل می فرمود، فاطمه(سلام الله) در خاطرش ضبط می کرد، به علی بن ابی طالب املا می کرد و او می نوشت.

این شد " مصحف فاطمه".

پس به خاطر مصحف فاطمه او باید محدثه باشد و محدث او هم جبرئیل است!

انتهای پیام/2002/خ

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان