۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایران سرمایه گذاری خوبی در زمینه رباتیک داشته است
کد خبر: ۳۴۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خانم سیرما یاروز، استاد دانشگاه هیلدیز و لیدر تیم رباتیک ترکیه:

ایران سرمایه گذاری خوبی در زمینه رباتیک داشته است

استاد دانشگاه هیلدیز ترکیه سرمایه گذاری ایران بر روی علم رباتیک را ستودنی خواند.

ایران سرمایه گذاری خوبی در زمینه رباتیک داشته است
به گزارش صبح قزوین به نقل از ستاد اطلاع رسانی هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران-2013؛ لیدر تیم روباتیک امدادگر ترکیه ضمن اشاره به شش دوره حضور در مسابقات روبوکاپ آزاد ایران، اظهار داشت: همه ی کشورها به خصوص ایران تمرکز زیادی بر روی علم رباتیک کرده اند و به سرعت در حال پیشرفت هستند که این باعث خواهد شد تا بتوانیم در محیط های واقعی مثل زلزله از ربات ها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: ایران امکانات بسیار خوبی برای این مسابقات مهیا کرده، امسال زمین مسابقات امداد و نجات بسیار خوب و بزرگ است و کمیته روبوکاپ ایران تلاش و سرمایه گذاری زیادی در این زمینه کرده است.
استاد دانشگاه هیلدیز در خصوص وضعیت دانش رباتیک در کشور ترکیه گفت: متاسفانه کشور ما در مقایسه با ایران بسیار ضعیف عمل کرده و امکانات ما بسیار محدود است؛ حمایت های مالی از ما بسیار ناچیز و کم است و حتا ما در این راستا از ایران نیز کمک هایی دریافت کرده ایم.
لیدر تیم امدادگر ترکیه استفاده از ربات را موجب تسهیل کارها دانست و افزود: ما در امور مختلفی مانند کار در خانه، جابه جایی بار در کارخانه،آب و فاضلاب، زمین لرزه،انرژی هسته ای و هرجا که کار برای انسان دشوار است می توانیم از ربات ها استفاده کنیم.
وی آینده علم رباتیک را بسیار روشن خواند و گفت: در پنجاه سال آینده بسیاری از کارها توسط ربات ها انجام خواهد شد و آن ها زندگی را برای ما آسان می کنند، امنیت ما را بالا می برند و همه ی امور را در دست می گیرند و همه ی دنیا به این سمت در حال حرکت هستند.
خانم سیرما یاروز از سفر به ایران اظهار خوشحالی کرد و افزود: متاسفانه در سفرهای قبلی به ایران نتوانستم از این کشور به خوبی دیدن کنم، اما این بار قصد دارم به نقاط دیدنی ایران بروم.
می دانم که ایران از نظر فرهنگی کشوری غنی و دارای تمدن و تاریخی کهن است؛ به هرجا از این کشور که نگاه می کنی، نشانی از فرهنگ و زیبایی دیده می شود.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان