۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حضور حداکثری در انتخابات موضع ایران را در جهان تقویت می کند
کد خبر: ۳۴۸۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام محمد باریک بین:

حضور حداکثری در انتخابات موضع ایران را در جهان تقویت می کند

امام جمعه موقت قزوین اظهار داشت: در دو ماه آینده همه مردم، جناح های سیاسی و آن هایی که دل در گرو ایران و ارزش های اسلامی دارند باید به دیده اهمیت به انتخابات نگاه کنند.

حضور حداکثری در انتخابات موضع ایران را در جهان تقویت می کند
به گزارش صبح قزوين، حجت الاسلام محمد باريك بين امام جمعه موقت قزوين، با اشاره به حيات طيبه به عنوان هدف زندگي بشريت، بيان كرد: انسان ها بايستي در طول زندگي دنيايي خود درصدد اين باشند كه بندگي صفر الهي را درك كنند كه در آن معرفت به خدا نهفته است.
وي ادامه داد: خداي متعال از طريق پيغمبر و كتابش ما را به زندگي كه از آن به عنوان حيات طيبه ياد کرده، رهنمود مي كند.
قرآن مي فرمايد: «چه مرد و چه زن اگر عمل صالح انجام دهند در حالي كه مؤمن هستند ما به آن ها حيات طيبه عطا مي كنيم» انسان هايي كه مؤمن نبوده و عمل صالح انجام نمي دهند زنده، ولي زندگي حيواني دارند.
درواقع عمل به بيان قرآن است که انسان را به مرتبه بالاتري از حيات مي رساند.
حجت الاسلام باريك بين اظهارداشت: از جمله ويژگي انسان هايي كه حيات طيبه دارند، قرار گرفتن ايمان در قلب هايشان است و خداوند متعال نوري را به آن ها خواهد داد كه همان علم حقيقي است، كه حق را از باطل تشخيص داده و زشتي باطل را با تمام وجود درك كنند، لذا شيطان نمي تواند سراغ انساني با حيات طيبه بيايد و او را گمراه كند.
وي عنوان كرد: انساني كه زندگي پاك دارد درك بيشتري از خوشي ها و لذت ها خواهد داشت و سرنوشتي را كه از جانب خدا براي او مقرر شده زشت نمي پندارد، يعني همان چيزي كه حضرت زينب (س) فرمودند، كه ما چيزي جز زيبايي نديديم.
خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: شرط رسیدن به حیات طیبه، ایمان و عمل صالح است.
ایمان بایستی با قلب انسان گره بخورد.
همین عبادات ظاهری که انجام می دهیم همگی مقدمه است برای ایمان قلبی و انفاق در راه خدا از اعمال صالحی است که برای انسان های توانمند یک فرصت است.
ابر قدرت ها انرژی هسته ای را بهانه کرده اند وی خاطرنشان کرد: در هفته آینده روز ملی فناوری هسته ای را در پیش داریم که ثمره تلاش دانشمندان و رهنمود های مقام معظم رهبری است.
ایران پس از غنی سازی 6/3 درصد اورانیوم امروزه توانسته آن را به 20 درصد افزایش دهد.
این امر برای اهل فن باور کردنی نبود و به همین دلیل 20 فروردین به نام روز ملی فناوری هسته ای نام گذاری شده است.
امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: شاید این سؤال خیلی از افراد جامعه و جوانان ما باشد، که چرا مسئولین در قبال داشتن انرژی هسته ای، شرایط سختی از جمله تهدید و تحریم را تحمل می کنند.
وی افزود: برای پاسخ به این سؤال باید گفت: کشف حقایق هستی و پیشرفت علمی فی نفسه کار بزرگی است و از طرف کشور ایران هیچ اقدام عجیبی صورت نگرفته است.
ملت ایران دست به انجام پژوهش های علمی زده که به نفع خود و جهان است.
حجت الاسلام باریک بین یادآورشد: انرژی حاصل از سوخت های فسیلی قابل اتمام و خود کشورهای غربی به این رسیده اند و به فکر آینده هستند و ما نیز بایستی به فکر آینده خود باشیم.
فناوری هسته ای تنها برای تولید برف نبوده، بلکه در بسیاری از امور مثل پزشکی و کشاورزی از آن استفاده می شود.
وی ادامه داد: کسانی که می خواهند ما را از این حق بازدارند، ناحق می گویند.
ما به اقتضای ایرانی و اسلامی بودنمان نباید زیر بار این زور برویم و این بسیار شفاف است که ایران در رابطه با انرژی هسته ای رویکرد نظامی ندارد.
امام جمعه موقت قزوین گفت: ممانعت ابر قدرت ها با پیشرفت هسته ای ایران ناشی از احساس خطری است که نسبت به ایران و الگوی موفقی که در زمینه سیاسی به عنوان کشوری مردم سالار به جهان ارائه می کند.
امروزه غربی ها و مخصوصأ صهیونیست ها فعالیت هسته ای ایران را بهانه کرده اند و شاهد آن دشمنی و تحریم های آن ها قبل از رسیدن ایران به دانش فناوری هسته ای است.
همانطوری که در اوایل انقلاب روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران قطع کرده و این نشان می دهد که آن ها اساسأ با به ثمر رسیدن این الگو مشکل دارند.
حجت الاسلام باریک بین در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: از جمله تلاش هایی که می توان به تقویت جایگاه ایران در نظام بین الملل کمک کند همین حماسه است که به فرموده مقام معظم رهبری در پیش داریم.
در دو ماه آینده همه مردم، جناح های سیاسی و آن هایی که دل در گرو ایران و ارزش های اسلامی دارند باید به دیده اهمیت به انتخابات نگاه کنند.
حضور اکثریت در انتخابات موضع ایران را در جهان تقویت می کند.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان