۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان از نظر مراجع تقلید
کد خبر: ۳۴۶۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در آستانه عید سعید فطر اعلام شد

میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان از نظر مراجع تقلید

پرداخت زکات فطره باعث سلامت و بيمه شدن جسم و روح مي شود و با نزدیک شده به عید فطر مراجع تقلید نظرات خود را در این خصوص اعلام کردند.

میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان از نظر مراجع تقلید
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، در متون ديني براي فطريه که به آن زکات بدن هم گفته مي شود و در حقيقت پرداخت مالي است که باعث سلامت و بيمه شدن جسم و روح مي شود، فلسفه و فوايد متعددي برشمرده شده است.
از جمله اين که، زکات فطره مکمل و تمام کننده روزه است.
نظرات مراجع عظام تقلید درباره میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان امسال بدین شرح است: حضرت آیت الله العظمی سیستانی: دفتر حضرت آیت الله سیستانی قیمت زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را نفری 4000 تومان و بر اساس قوت غالب برنج را نفری 20000 تومان اعلام کرد.
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی : بر اساس فتوای حضرت آیت الله وحید خراسانی، زکات فطره ماه مبارک رمضان امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ بیست هزار تومان (20000 تومان) اعلام شده است.
همچنین کفاره روزه غیر عمد روزی هزار و دویست تومان (1200 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد که اطعام به 60 نفر فقیر می باشد، مبلغ هفتادو دو هزار تومان (72000 تومان) است.
حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی: دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را 4000 تومان اعلام کرد.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای: مومنین میزان فطریه امسال را در شهر تهران 5000 تومان و در شهرستان ها نیز 4500 تومان پرداخت کنندو همچنین بر مبنای قوت غالب برنج نیز باید معادل سه کلیو گرم بر مبنای قیمت عرفی را پرداخت نمایند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: بر اساس فتوای حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.
کفاره روزه غیر عمد مبلغ هزار و پانصد تومان (1500 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ نود هزار تومان (90000 تومان) است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: بر اساس فتوای حضرت آیت الله نوری همدانی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.
همچنین کفاره روزه غیر عمد روزی هزار و دویست تومان (1200 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ هفتاد و دو هزار و پانصد تومان (72500 تومان) است.
انتهای پیام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان